Singurul român campion mondial la arte marţiale vrea să devină milionar cu un produs unic în lume

Autor: Razvan Muresan Postat la 25 noiembrie 2014 6796 afişări

Singurul român campion mondial la arte marţiale vrea să devină milionar cu un produs unic în lume

Pornind de la sportul unde a devenit numărul unu mondial, antreprenorul a pornit un alt business, adresat milioanelor de sportivi de pe toate continentele, practicanţi ai sporturilor de contact. GoFight este o brăţară, un prototip funcţional destinat celor care practică un sport de contact, indiferent că e vorba de box, kickboxing, arte marţiale mixte sau karate. Brăţara se pune sub mănuşi şi înregistrează forţa, viteza, tipul de lovitură, numărul de lovituri din fiecare rundă, dar şi ponderea celor care au nimerit ţinta. Informaţiile sunt transmise în timp real şi sunt colectate pe telefon, tabletă sau calculator. GoFight urmăreşte să ajute începătorii să progreseze mai rapid urmărindu-şi greşelile, dar ţinteşte şi sportivii profesionişti în dorinţa de a depăşi detaliile care îi trag înapoi. Apoi, antrenorii pot observa pe terminale mobile toată activitatea antrenamentului, cu alarme pentru sportivii care nu se antrenează la ritmul prestabilit.

Camil Moldoveanu a investit circa 30.000 de euro în acest prototip şi estimează că brăţara GoFight va putea fi produsă la scară largă la un preţ de aproximativ 70 de dolari şi comercializată la 130 de dolari.

Spune că proiecte similare sunt în curs de dezvoltare şi în Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii, fără să fie însă lansate dispozitivele în sine. n momentul de faţă echipa sa lucrează la un film de prezentare pentru GoFight prin care să găsească finanţarea necesară pentru a pune în vânzare produsul final în pieţele din Europa, Japonia, Coreea, SUA şi Rusia. Moldoveanu spune că produsul are nevoie de investiţii consistente pentru a putea deveni global, însemnând sute de mii de euro, însă şi de cunoştinţele necesare pentru a defini întregul lanţ de producţie şi distribuţie. Tânărul caută să discute şi cu antreprenorii români care activează deja pe pieţe externe pentru a intra în contact cu marii furnizori de tehnologie din China şi pentru a găsi canale eficiente de distribuţie. ”Noi discutăm liber despre această idee, fără să ne temem că poate fi furată. Şansele să existe un integrator de hardware care să aibă competenţe dezvoltate de software şi arte marţiale şi simultan resurse financiare sunt minime. Costurile patentării sunt foarte ridicate. Patentarea produsului costă în jur de 50.000 de euro în cele patru ţări unde vrem să o comercializăm. Am ales Japonia, Coreea şi Rusia pentru tradiţia mare în artele marţiale şi SUA pentru că este o piaţă generală, deschisă către orice."

Camil Moldoveanu spune că GoFight ar putea deveni cel mai bun partener de antrenament al practicanţilor de arte marţiale şi l-ar putea transforma în multimilionar. Giganţi precum Samsung şi Apple au anticipat potenţialul acestor nişe. JK Shin, preşedintele Samsung Electronics, vorbea în februarie la târgul internaţional de mobile de la Barcelona despre felul cum tehnologia va urma în viitor stilul de viaţă al oamenilor. Atunci, Samsung lansa portofoliul Gear Fit, ceasuri inteligente cu funcţii similare unui pedometru şi unui telefon mobil. Segmentul de health va fi unul dintre motoarele creşterilor din anii următori, pe măsură ce alte segmente din comerţul electro-IT ar urma să stagneze. Iar vânzările arată că una dintre tendinţe este într-adevăr aceea de a ne măsura activitatea fizică zilnică. ”Creşterea pe anumite segmente este de două-trei ori, iar clienţii sunt dispuşi să plătească cel puţin 400 de lei pentru aceste dispozitive, deşi multe telefoane deja au deja astfel de dotări. Produsele sunt pe piaţă de doi ani, dar în 2014 vânzările au explodat„, spun proprietarii magazinelor online. Pe piaţa în care se luptă branduri precum Samsung Gear, Apple iWatch, FitBit sau Runtastic vrea aşadar să îşi facă loc şi un român.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/singurul-roman-campion-mondial-la-arte-martiale-vrea-sa-devina-milionar-cu-un-produs-unic-in-lume-13635750
13635750
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.