Săptămâna marilor tranzacţii

Postat la 20 octombrie 2015 433 afişări

Săptămâna marilor tranzacţii

În urma fuziunii, grupul ar deţine o cotă de piaţă de 29%, după vânzări probabile de active pentru obţinerea acordului autorităţilor de reglementare, ceea ce i-ar conferi un avans de 20 de puncte procentuale faţă de următorul clasat, grupul Heineken.

Producătorii de bere se confruntă cu cele mai mari provocări din ultima jumătate de secol, pe fondul reorientării consumatorilor de la berea de nivel mediu la cea premium, la berea tradiţională sau la produse ieftine, se arată într-un raport publicat în iunie de analiştii companiei McKinsey & Co. Industria berii s-a folosit de procesul de consolidare pentru a opri declinul unor pieţe mature, cum sunt cele din Europa şi Statele Unite, unde cumpărătorii sunt atraşi de băuturile produse tradiţional sau pur şi simplu beau mai puţin.

AB InBev s-a format printr-o serie de achiziţii care au reunit 16 branduri, de la Stella Artois şi până la Budweiser. Veniturile AB InBev au crescut de peste cinci ori în ultimii 10 ani, prin intermediul unor achiziţii în valoare de aproape 100 de miliarde de dolari. Analiştii anticipează că avansul veniturilor va încetini în următorii cinci ani.

Cele două companii au fost văzute de analişti drept finalul procesului de consolidare din industria berii, întrucât nu sunt controlate de fundaţii de familie, cum este cazul Heineken, din Olanda, şi Carlsberg, din Danemarca, iar operaţiunile lor se suprapun geografic într-o măsură limitată.

Preluarea SABMiller ar conferi AB InBev acces la venituri de peste 7 miliarde de dolari în Africa, cu mărci cum ar fi berea lager Castler, şi vânzări de aproape 4 miliarde de dolari în Asia. Astfel, ar scădea dependenţa AB InBev de regiunile Americilor şi Braziliei. America Latină este cea mai mare piaţă a SABMiller, iar acordul ar extinde prezenţa AB InBev în ţări ca Ecuador, Columbia şi Peru. SABMiller, al doilea mare producător de bere la nivel mondial, este prezent pe piaţa românească prin intermediul Ursus Breweries, care deţine unităţi de producere a berii la Timişoara, Buzău, Braşov şi o unitate de producţie de capacitate mică la Cluj. Totodată, grupul a achiziţionat în 2009, prin Ursus Breweries, producătorul Bere Azuga.

ROMÂNIA: Grupul farmaceutic britanic GSK va vinde distribuitorul de medicamente Europharm către compania de distribuţie de bunuri de larg consum Interbrands, în baza unui acord semnat marţi şi care urmează să fie supus aprobării Consiliului Concurenţei.

„Este un moment semnificativ pentru Europharm Distribuţie, care a devenit unul dintre cele mai importante companii de distribuţie a produselor farmaceutice din România. Europharm Distribuţie joacă un rol important pe piaţa de distribuţie a produselor farmaceutice româneşti şi pentru GSK în România, astfel că, în analiza ofertei Interbrands, GSK a ţinut cont de angajamentul cumpărătorului pentru continuitatea afacerii şi bunăstarea angajaţilor“, a declarat într-un comunicat George Katzourakis, SVP head Europe Area, Pharma Europe.

Părţile nu au comunicat termenii financiari ai tranzacţiei. Acordul a fost încheiat marţi între holdingul de companii care deţine GSK şi Interbrands Marketing & Distribution. „În zilele următoare, GSK şi Interbrands Marketing & Distribution vor depune documentele necesare pentru aprobarea tranzacţiei de către Consiliul Concurenţei. Până la eventuala aprobare a tranzacţiei de către Consiliul Concurenţei, Europharm Distribuţie rămâne deţinută integral de GSK şi continuă să fie gestionată ca o parte a grupului GSK. (...) Europharm Distribuţie va adăuga experienţei specifice industriei farmaceutice, expertiza de marketing şi distribuţie a Interbrands“, arată producătorul de medicamente.Tranzacţia face parte din strategia GSK de concentrare pe activitatea de bază, respectiv producţia de medicamente şi vaccinuri. Europharm Distribuţie, una dintre cele mai importante cinci companii locale de distribuţie a medicamentelor, şi-a început activitatea în anul 1994. Interbrands este, în România, cea mai importantă companie din domeniul distribuţiei şi comercializării de bunuri de larg consum, şi face parte din grupul Sarkis, cu afaceri în Cipru, Bulgaria, România, Belarus, Liban, Qatar, Irak şi Libia.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/servicii-financiare/saptamana-marilor-tranzactii-14854412
14854412
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.