Relansarea consumului se zareste printr-o fanta de bancomat

Autor: Crenguta Nicolae Postat la 29 ianuarie 2011 55 afişări

Bancherii estimeaza pentru anul acesta o crestere a creditarii intre 5% si 10%, din care insa nu creditul de consum ar urma sa aiba partea leului. Optimism in randul bancherilor care vand credite pentru persoane fizice exista insa. Pe ce se intemeiaza?

La ora actuala, dobanzile la cardurile de credit in lei, la o perioada de gratie de 45 de zile si limita de credit de cel mult 10.000 de lei, variaza intre 14,7% pe an (Intesa Sanpaolo Mastercard Standard [i Gold) si 28% (Millennium Visa Classic, respectiv Credit Europe Bank Visa Classic [i Mastercard Standard). Pentru un credit bancar de nevoi personale de 10.000 de lei luat pe cinci ani, dobanda variaza intre 9% la BRD si 28% la Banca Italo-Romena, ambele cu dobanda fixa. Pentru Citi Value Card, dobanda este de 25,99% pe an pentru tranzactii efectuate la comercianti, respectiv 28,99% pentru retrageri de numerar.

Intrebat care ar fi estimarea privind numarul de carduri Citi Value ce vor fi vandute, Ramachandran a raspuns cu o gluma orgolioasa: "Intrebarea buna nu e cate astfel de carduri vor fi vandute, ci de ce si-ar mai dori cineva sa mai cumpere un alt card". Pana acum, socotelile bancherului au mers, avand in vedere ca dupa doi ani de la lansare, segmentul de produse pentru persoane fizice a ajuns in prezent sa furnizeze circa 15% din veniturile Citibank. Costul: in 2009, banca a avut un profit de 46,46 milioane de lei (circa 11 mil. euro), fata de 85,6 milioane in 2008, intrucat castigul din 2008 a fost reinvestit in dezvoltarea ofertei pe segmentul persoanelor fizice. Anul trecut, banca a investit in acelasi scop o suma de ordinul catorva zeci de milioane de euro.

Ultima tinta a acestor investitii este agentia smart banking, deschisa in aceasta luna la Baneasa Shopping Mall si cu servicii destul de curioase la prima vedere: serviciu de videoconferinta nonstop cu clientii, panouri interactive cu oferta bancii si cu date bursiere si de curs valutar, retea wireless. Initiativa, cu sens oarecum simbolic, de marketing, e menita si sa arunce manusa concurentei, dar si sa demonstreze in mod concret accentul pus de Citibank pe tehnologie, in sensul cel mai larg. Bancherul indian tine sa spuna ca Bucurestiul este primul oras din reteaua Citibank din tarile EMEA (Europa de Est, Orientul Mijlociu si Africa) unde se deschide o astfel de agentie.

De ce in Romania si nu in Cehia sau in Bulgaria? Fiindca Romania e o piata cu potential mare pentru Citigroup in zona, raspunde Ramachandran, fara sa se fereasca de cliseu. Populatia, nivelul de bancarizare, sofisticarea slaba a pietei si apetitul oamenilor pentru nou si pentru tehnologie il fac sa creada mai curand in salturi decat in evolutia pas cu pas: "Eu cred in dezvoltarea prin salturi, in capacitatea de a recupera rapid prin arderea de etape. Romania e un exemplu perfect si va fi asa si din punctul de vedere al dezvoltarii economiei. De aceea suntem si noi aici".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/servicii-financiare/relansarea-consumului-se-zareste-printr-o-fanta-de-bancomat-7930294
7930294
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.