Inca o polita incearca piata tulbure

Postat la 17 septembrie 2008 16 afişări

Se dau ca date de intrare o piata aglomerata si un context financiar international tulbure. Care e probabilitatea de reusita a unui nou tip de asigurare cu componenta investitionala?

Lansarea unei polite de asigurare de tip unit-linked, ce combina o asigurare de viata cu plasamentele intr-un fond de investitii, poate fi o reusita si in contextul financiar actual, marcat de o puternica impredictibilitate a pietelor financiare daca sunt speculate bine oportunitatile de investitii, considera Dijana Stevovic, senior structured products sales pentru zona central si est-europeana si Africa de Sud in cadrul bancii franceze BNP Paribas.

 

Strategia de investitii pe care se bazeaza noul produs, lansat in colaborare de Generali Asigurari si BNP Paribas, cade in grija francezilor si este, spun ei, elementul de noutate (si diferentiere) fata de produsele similare existente deja pe piata romaneasca.

 

Piata asigurarilor unit-linked este destul de aglomerata, astfel de polite existand deja in oferta Allianz-Tiriac, Aviva, Interamerican, ING Asigurari, AIG Life, KD Life si chiar Generali, care mai are in portofoliu doua astfel de produse.

 

Recent, pe aceasta piata au intrat si austriecii de la Grawe Asigurari, cu ambitia de a vinde, doar in acest an, 3.000 de polite.

 

Potrivit asiguratorilor, numarul celor care au investit in asigurari unit-linked este de circa 300.000; din totalul de 113 milioane de euro al primelor brute subscrise in asigurari de viata in primul trimestru din 2008, 35 de milioane de euro au fost platite pentru polite unit-linked.

 

Generali Euro Garant15, asa cum se numeste produsul lansat saptamana trecuta, va investi banii stransi de la clienti intr-o plaja larga de plasamente, care include eurobonduri, actiuni de pe pietele europene, americane sau cea japoneza, dar si pe piata materiilor prime si pe pietele emergente (precum Rusia sau China). Realocarea activelor in care se fac investitiile se va face lunar, spune Pierre Fichant, senior equity derivatives structurer in cadrul BNP Paribas; banca va schimba, in aceste conditii, lunar structura investitiilor, pentru a valorifica la maxim evolutia unuia sau altuia dintre active.

 

Mecanismul colaborarii dintre asigurator si banca presupune ca francezii de la BNP Paribas sa emita certificate de valoare, pe care Generali le cumpara si apoi le vinde sub forma politelor de asigurare, explica Ovidiu Racoveanu, seful serviciului de asigurari de viata de la Generali.

 

Polita este denominata in euro, are o durata fixa de 15 ani, iar plata primelor se poate face in trei variante: o data pe an (cu o prima minima de 400 de euro), trimestrial (minim 1.000 de euro) sau semestrial (cel putin 800 de euro pe an). La finele perioadei de 15 ani, clientul primeste garantat sumele platite plus randamentul investitiei aplicat la sumele platite in cei 15 ani, daca acest castig exista. Francezii sunt optimisti in estimari, spunand ca se asteapta la un randament mediu de 7% pe an, dar trebuie spus ca pentru acest castig nu exista nicio garantie asumata. Pana una alta, produsele similare de pe piata romaneasca nu au afisat castiguri exceptionale, in conditiile in care randamentele fondurilor unit-linked au variat amplu intre minusuri mai mari de 22% si plusuri de aproape 9% in prima jumatate a anului. Printre performerii din primele cinci luni ale anului s-au numarat Aviva si ING Asigurari, in timp ce printre cei care au pierdut cel mai mult se numara KD Life, Generali, AIG Life, cu fonduri care investesc preponderent pe piata locala de capital. In aceste conditii de piata, exista jucatori care au decis sa isi amane planurile de a lansa produse similare; Astra-Uniqa, de exemplu, ar fi trebuit sa intre pe acest segment la inceputul lui 2008, insa a anuntat recent ca prefera sa astepte o ameliorare a conditiilor de piata. In aceste conditii, demersul “cuplului” italiano-francez pare cu atat mai temerar, mai ales ca are si o componenta de promovare.

 

“Am vrut ca odata cu lansarea acestui produs sa fim recunoscuti si ca asiguratori de viata”, spune Dragos Calin, director comercial al Generali Asigurari.  

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
asigurari,
finante,
investitii
/analize/servicii-financiare/inca-o-polita-incearca-piata-tulbure-3189644
3189644
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.