De 15 ani, Valentin Preda pune în legătură afaceri din România cu investitori străini

Autor: Iuliana Roibu Postat la 26 mai 2015 2857 afişări

Sunt deja 15 ani de când Valentin Preda pune în legătură afaceri din România cu investitori străini sau viceversa. De anul acesta, a decis să lase tehnologia să îi facă o parte din treabă, tocmai pentru a creşte calitatea serviciului pe care îl face mediului de afaceri.

De 15 ani, Valentin Preda pune în legătură afaceri din România cu investitori străini

Fondatorul RBA precizează că sunt foarte mulţi oameni de afaceri care au diverse nevoi de business, „dar situaţia din piaţă nu le permite tuturor celor care vin la noi să ia uşor decizia de a plăti mii de euro up-front fără a avea vreo garanţie că îşi vor rezolva problema (indiferent că vorbim despre vânzarea unei afaceri, despre atragerea unui partener financiar/strategic sau despre deschiderea unei pieţe externe)".

De aici a pornit ideea platformei online a RBA, care a fost lansată anul trecut: „Platforma noastră dă posibilitatea oamenilor de afaceri ca într-o primă etapă să îşi marketeze propunerea de afaceri direct către potenţiali interesaţi şi să comunice cu partenerii de afaceri prin intermediul platformei. Odată ce s-au «convins», cu un cost rezonabil (aferent membershipului platformei), că există un interes cât de mic pentru propunerea/nevoia lui, dar are nevoie de ajutor pentru a îşi maximiza preţul tranzacţiei sau a obţine condiţii comerciale optime, atunci pot apela - tot prin intermediul platformei - la un broker de afaceri, consultant de afaceri sau specializat în M&A care le poate oferi serviciile impuse de tranzacţia respectivă”, explică Valentin Preda.

mul de afaceri a mai avut însă un motiv pentru lansarea platformei, legat de cantitatea mare de informaţii pe care nu mai reuşea să o gestioneze: „Până la lansarea noii variante a platformei, primeam săptămânal câteva zeci de cărţi de vizită de la oameni de afaceri din ţară şi din străinătate care ne cereau să îi punem în legătură cu alţi oameni de afaceri. Totul e frumos până la momentul când toată asta ajunge să te blocheze în muncă, pentru că ai informaţia, dar începi să uiţi cine şi ce ţi-a cerut, adică uiţi detalii esenţiale. Nu mai mergea cu caietul, iar cărţile de vizită le ţineam în cutii”. 

În plus, mai este vorba şi despre calitatea interacţiunii membrilor: Valentin Preda vrea ca membrii să poată interacţiona direct prin platformă, iar dacă au nevoie de servicii să îşi poată găsi singuri, tot în platformă, furnizorii, soluţiile şi oportunităţile care li se potrivesc: „Tehnologia potriveşte mai bine ca omul, să nu mai vorbim că gestionează volume imense de informaţii. Eu am o vorbă: creierul omului poate face un număr limitat de conexiuni pe zi, iar limitarea vine şi din volumul de informaţie pe care îl poate stoca, pe când computerul – dacă îi dai criteriile şi îi spui ce să facă - o sa facă pe măsura investiţiei pe care ai făcut-o în el, în software-ul şi în algoritmii de matchmaking".

Peste 500 de companii sunt listate acum în platforma lansată de RBA. Există şase categorii de membership, nivelul de bază fiind gratuit şi oferind vizibilitate şi promovarea companiei, dar şi posibilitatea de a căuta diverse evenimente, oportunităţi şi parteneri de afaceri.

După înregistrare, în funcţie de nevoile şi de nivelul de membership ales, care variază între 149 euro şi 999 euro pe an, „membrii pot să îşi listeze direct cererile de parteneri şi de oportunităţi de afaceri sau de alte nevoi de business cum ar fi know-how sau finanţări, sub nume propriu sau al unui broker de afaceri din reţeaua noastră, să îşi promoveze compania, comunicatele de presă şi ştirile propriei firme şi să comunice direct cu partenerii de afaceri selectaţi după criterii în funcţie de nevoile specifice ale fiecăruia", explică Valentin Preda, menţionând că nivelurile avansate de membership permit accesul membrilor la contactele de afaceri internaţionale şi aranjarea, de către consultanţii RBA, de întâlniri la biroul Bursei de Afaceri cu partenerii de afaceri solicitaţi.

„Sunt oferite în aceste pachete şi şedinţe de consultanţă prealabilă. Membrii îşi pot astfel pregăti modul de prezentare a oportunităţii şi alege tehnica de abordare a partenerilor de afaceri înainte de întâlnire, pentru a îşi creşte şansele”, mai spune Preda, care a oferit acest serviciu în special pentru antreprenorii care nu au mai negociat până acum business la nivel internaţional.

Valentin Preda crede că, în condiţii normale de evoluţie a mediului de afaceri, platforma RBA se va integra cu cât mai multe reţele de platforme digitale internaţionale de afaceri conectate între ele, digitalizarea matchmakingului şi facilităţile oferite online clienţilor urmând să evolueze în funcţie de capacitatea omului de a folosi şi de a asimila tehnologia (şi costul ei) în business: „Totul merge în digital, digitalizarea proceselor de business fiind o necesitate pentru a putea trece la următorul nivel de dezvoltare economică."

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/servicii-financiare/de-15-ani-valentin-preda-pune-in-legatura-afaceri-din-romania-cu-investitori-straini-14335970
14335970
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.