Consultanţii din Big Four povestesc cum au trecut prin criză

Autor: Claudia Medrega Postat la 12 februarie 2015 2039 afişări

Criza economică a ajuns în birourile consultanţilor nu numai odată cu dosarele clienţilor din business, ci şi prin probleme specifice companiilor care s-au dezvoltat accelerat mizând pe creştere economică. Lecţia trecerii prin criză a companiilor din Big 4 a presupus noi strategii şi luciditate, deoarece şi specialiştii în consultanţă trebuie să se adapteze la piaţă.

Consultanţii din Big Four povestesc cum au trecut prin criză

Tendinţele de la nivelul pieţei de audit şi consultanţă au fost pozitive, fără a fi spectaculoase. Iar trendul se va păstra în 2015, cu un ritm de creştere în continuare lent. n acelaşi timp, piaţa devine mai sofisticată, nevoile clienţilor evoluând sub influenţa dezvoltărilor din domeniul digital, în opinia lui Bogdan Ion, country managing partner al EY România şi Moldova.

Piaţa M&A a avut un ritm din ce în ce mai susţinut în ultimii ani, dar este încă sub nivelul precriză. Industriile cele mai active în 2014 au fost real estate, serviciile financiare şi energia, sectoare care vor continua să înregistreze tranzacţii şi să se consolideze şi în 2015. Lor li se vor adăuga ca industrii active în M&A telecomul, serviciile medicale şi retailul. El crede că există un potenţial pentru tranzacţii mari în 2015. n acelaşi timp, firmele intrate în portofoliul fondurilor de investiţii de mai mult de 5-6 ani ar putea să facă subiectul unui proces de exit în următorii doi ani, consideră şeful EY România.

Vasile Iuga, country managing partner al PwC România şi managing partner al PwC Europa de Sud-Est, spune că, pentru piaţa de consultanţă şi pentru activitatea PwC în România, anul 2014 a fost unul de creştere moderată, impul-sionată de o dinamică sporită a activităţii de fuziuni şi achiziţii, precum şi de o creştere a cererii de servicii de consultanţă fiscală.

Deşi piaţa de fuziuni şi achiziţii este încă departe de nivelul de dinainte de criză, se observă un entuziasm şi un interes sporit în rândul investitorilor, unele sectoare fiind foarte active în 2014, îndeosebi sectorul bancar, acolo unde s-au înreg-istrat câteva tranzacţii notabile, inclusiv cu portofolii de credite neperformante. ”Pentru 2015 ne aşteptăm la o intensificare a activităţii de fuziuni şi achiziţii, eventual impulsionată de câteva tranzacţii mari în sectoare precum industria cimentului, distribuţia de electricitate, sectorul bancar, IT şi telecom, piaţa serviciilor medicale private,  media şi publicitate, agricul-tură şi industria alimentară", susţine Iuga.

Ahmed Hassan, country managing partner al Deloitte România, estimează că Deloitte va continua creşterea şi antici-pează o creştere apropiată de două cifre a cifrei de afaceri în 2015. Consultanţa fiscală şi consultanţa de afaceri vor avea cea mai mare contribuţie la această creştere. Iar, pe total, piaţa de consultanţă va creşte cu circa 5%. Şeful Deloitte România crede că în acest an ar trebui să existe activitate în sfera de fuziuni şi achiziţii, în special în domeniul serviciilor financiare şi imobiliare.

Cele patru mari firme de audit şi consultanţă, cu sediile centrale în SUA sau Marea Britanie, au aproximativ 20 de ani de prezenţă în România. Companiile au crescut de la echipe de mai puţin de 10 oameni la 400-700 de angajaţi fiecare. n România, firmele din Big 4 au împreună peste 2.000 de angajaţi şi au câştiguri de peste 150 milioane de dolari pe an. Iar la nivel mondial cele patru firme au împreună peste 700.000 de angajaţi şi venituri anuale de mai mult de 100 miliarde de dolari din activităţile desfăşurate în toată lumea.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
big four,
consultanta,
clienti,
companii
/analize/servicii-financiare/consultantii-din-big-four-povestesc-cum-au-trecut-prin-criza-13816625
13816625
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.