Cine sunt nemţii care dau lecţii pe piaţa asigurărilor din România

Autor: Ioana Matei Postat la 19 august 2013 2167 afişări

2012 a fost primul an de creştere uşoară după o perioadă de şapte ani de minusuri continue ale industriei autohtone de asigurări. În tot acest timp, investitorii străini au continuat să aducă bani subsidiarelor locale preluate. Care este motivaţia acestora?

Cine sunt nemţii care dau lecţii pe piaţa asigurărilor din România

La Platinum, nemţii au fost surprinşi să descopere că media de vârstă a angajaţilor este de 35 de ani, comparativ cu 45 de ani în Germania. Platinum a fost înfiinţată în 2006 ca operaţiune locală a companiei Clal din Israel, iar intrarea pe piaţă a fost bazată pe vânzări directe prin call center. Israelienii s-au retras, iar compania a fost cumpărată de acţionarii locali Constantin Toma, fost director general al Omniasig, şi Efraim Naimer. În 2012 pachetul majoritar a fost preluat de nemţi, care au anunţat un buget de investiţii de 15 milioane de euro pentru următorii trei ani, din care opt milioane de euro sunt destinaţi anului în curs. Cheltuielile vizează extinderea reţelei în principalele oraşe din România, dezvoltarea de noi produse şi de personal, ţinta fixată fiind de 250 de angajaţi (cu 70 mai mulţi decât acum). Investiţiile sunt orientate şi în direcţia construirii imaginii companiei, „uşor diferită de cea din Germania şi inspirată din identitatea locală", spune Anca Băbăneaţă, CEO Gothaer Asigurări Reasigurări.

COMPANIA SE ADRESEAZĂ ZONEI DE RETAIL ŞI ÎNTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII, mizând pe produse şi servicii diferenţiate de asigurările clasice, precum şi pe produse de pionierat în domenii emergente precum energia regenerabilă (de pildă asigurarea pentru parcuri fotovoltaice şi eoliene), segment pe care compania este lider de piaţă în Germania. Liniile principale de creştere sunt legate de asigurările de proprietăţi, asigurarea facultativă Casco şi asigurările agricole, spune Anca Băbăneaţă. Un exemplu sunt poliţele Casco lansate de companie: pentru că sunt clienţi care au renunţat la asigurarea facultativă din cauza preţurilor mari şi a puterii scăzute de cumpărare, asigurătorul a lansat în mai 2013 două noi produse în acest segment.

Ca urmare, volumul de prime a crescut de patru ori, de la 1,95 milioane de lei în prima jumătate a lui 2012, la 9 milioane de lei în 2013. Filiala locală a Gothaer a înregistrat o creştere de patru ori a afacerilor şi pe linia asigurărilor de bunuri şi clădiri, principala linie de afaceri cumulând un volum de subscrieri de peste 12 milioane de lei. În categoria asigurărilor agricole, firma ocupă locul trei în clasamentul de profil, cu o cotă de piaţă de 11,66% în 2013 faţă de 6,58% în primul semestru din 2012. Valoarea totală a activelor deţinute de asi-gurător pe piaţa locală a crescut anul trecut cu aproximativ 80%, până la 58 mil. lei. Compania a raportat prime brute subscrise de 8,4 mil. euro în 2012, aproape dublu faţă de 2011 (4,27 mil. euro). Anul trecut, piaţa asigurărilor a trecut de la declin la o creştere de 0,58%.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/servicii-financiare/cine-sunt-nemtii-care-dau-lectii-pe-piata-asigurarilor-din-romania-11258871
11258871
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.