Asigurătorii caută banii clienţilor pe telefonul inteligent. Una din zece tranzacţii se face online

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 02 septembrie 2014 201 afişări

Rolul pe care îl poate juca telefonul inteligent în tranzacţiile realizate de către clienţii asigurătorilor este tot mai mare, chiar dacă în România disponibilitatea acestor funcţionalităţi moderne la nivelul industriei este la început.

Asigurătorii caută banii clienţilor pe telefonul inteligent. Una din zece tranzacţii se face online

Zilnic aflăm de lansarea unor noi aplicaţii, în toate domeniile de interes ale consumatorilor. Studiul GfK FutureBuy realizat anul trecut arăta că telefoanele inteligente ajunseseră deja la o pondere de 25% din totalul pieţei de telefoane mobile (în unităţi) în 2012, iar numărul de tablete vândute a crescut de aproape cinci ori în 2012 faţă de 2011. Mai mult, penetrarea internetului a crescut constant în ultimii ani, atingând 52% la nivel naţional şi 63% la nivel urban în rândul persoanelor cu vârsta de peste 15 ani în aprilie 2013.

Or, arată studiul, aceste evoluţii încep să-şi pună amprenta nu doar asupra stilului de viaţă al consumatorilor, ci şi asupra comportamentului lor de cumpărare. Dacă în momentul de faţă smartphone-ul este folosit cu precădere pentru a compara preţuri (44% dintre deţinătorii care s-au informat online sau au cumpărat online în ultimele 6 luni), pentru a căuta informaţii şi recenzii (42%) şi pentru a localiza magazine (42%), şi alte tipuri de comportamente încep să apară: verificarea disponibilităţii unui produs (31%) sau scanarea de coduri QR (22%).

Cunoaşterea modului în care clienţii se informează şi folosesc noile tehnologii, a diversităţii stimulilor cu care aceştia intră în contact în procesul de cumpărare, devine din ce în ce mai importantă pentru asigurarea succesului pe piaţă, nu doar pentru a răspunde nevoilor actuale ale cumpărătorilor, ci şi pentru a anticipa nevoi viitoare într-un peisaj din ce în ce mai digitalizat, mai arată studiul.

Chiar dacă vânzările totale de asigurări online sunt estimate la numai câteva procente din valoarea totală a pieţei, în alte ţări ponderea lor este însemnată. De pildă, în Marea Britanie 60% până la 80% din poliţele auto se vând online, iar în Germania procentul se plasează în jurul a 20%.

N EXERCIŢIU DE CĂUTARE A VÂNZĂTORILOR DE ASIGURĂRI ÎN MEDIUL ONLINE INDICĂ PESTE O SUTĂ DE SITE-URI ŞI PORTALURI DEDICATE ACESTUI TIP DE PRODUSE, TOŢI ASIGURĂTORII AVÂND PE SITE-URILE LOR VARIANTA DE VÂNZARE ÎN MEDIUL ONLINE, FIE MĂCAR PENTRU O PARTE DIN PRODUSE. Pe acest canal de vânzare, cele mai bine vândute poliţe sunt RCA şi Casco, urmate de asigurările pentru locuinţă şi poliţele pentru călătorii. ”O componentă importantă din viitorul pieţei de asigurări o reprezintă dezvoltarea online„, declara Mihnea Tobescu, director general al Euroins România, la lansarea portalului de vânzări online de asigurări, care a coincis cu ultima ediţie a Black Friday.

Anul trecut, piaţa asigurărilor generale şi de viaţă a însumat subscrieri de 8,12 miliarde de lei, în scădere cu 1,6% faţă de 2012. Asigurările generale, care includ poliţele RCA, au atins 6,49 miliarde de lei, cu 0,56% mai mult faţă de 2012

Cele mai recente date agregate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) arată un minus de 2% al pieţei de asigurări generale, care însuma subscrieri de 1,7 mld. lei după primele patru luni. Pe segmentul asigurărilor de viaţă, declinul a fost chiar mai accentuat, de 9%. Nu toate companiile şi-au redus însă afacerile; subscrierile ING Asigurări de Viaţă au avansat cu 8% în prima jumătate a acestui an şi s-au apropiat de 300 milioane de lei (68 mil. euro).

Indiferent de plusurile şi minusurile care se înregistrează însă în diferite segmente de piaţă, noi obiceiuri de consum îşi fac loc. Iar adaptarea companiilor la noul tip de client va face mai devreme sau mai târziu diferenţa dintre câştig şi pierdere.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/servicii-financiare/asiguratorii-cauta-banii-clientilor-pe-telefonul-inteligent-una-din-zece-tranzactii-se-face-online-13188254
13188254
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.