Arată-mi ce card ai ca să-ţi spun cine eşti

Autor: Crenguta Nicolae Postat la 28 martie 2012 82 afişări

Primele luni ale anului au fost marcate, pe piaţa bancară, de promisiuni prudente privind reluarea creditării, de eforturi de a atrage economiile populaţiei şi de creşterea gamei produselor destinate clientelei cu bani mulţi sau foarte mulţi, devenită o ţintă predilectă a bancherilor.

Anca Eremia, director de private banking al UniCredit Ţiriac Bank, spune că banca a depăşit anul trecut pragul de 1.000 de clienţi de private banking, iar activele din acest segment au crescut "cu două cifre" faţă de 2010, când se situau la 270 mil. euro. Pentru UniCredit, ca şi pentru BCR, plafonul minim de acces al unui client la produsele din această categorie este de 200.000 de euro, active lichide investite şi gestionate de bancă. Noul card de debit Platinum al UniCredit permite limite de tranzacţionare de 20.000 de lei pe zi.

Pentru managerii şi angajaţii companiilor, banca a lansat un card de credit premium MasterCard, cu o limită de creditare de maximum 5.000 de euro/card şi 250.000 de euro/companie, dobândă negociabilă în funcţie de evaluarea bonităţii. Beneficiile comune asociate cele două carduri, uzuale pentru cardurile premium, merg de la asigurări contra accidentelor de călătorie şi asistenţă medicală în străinătate până la programul Priority Pass de acces gratuit în peste 600 de saloane VIP de aeroporturi, între care Cluj, Timişoara şi Henri Coandă din Bucureşti (un beneficiu oferit, de pildă, şi de cardul Visa Business al Băncii Transilvania). Marco Esposito a declarat că ţinta băncii este să devină lider pe piaţa cardurilor corporate până în 2015, iar în următorii trei ani să emită 10.000 de carduri din noul produs.

Bancherii susţin că potenţialul pentru produsele bazate pe carduri reiese din faptul că România are cel mai mic număr de carduri pe cap de locuitor din Europa Centrală şi de Est, dar şi din perspectiva de creştere a averii financiare a populaţiei. Analiştii grupului UniCredit estimau în raportul de anul trecut privind starea materială a gospodăriilor din Europa de Est că averea financiară netă pe cap de locuitor în România, de 924 de euro în 2010, va creşte la 1.181 de euro în 2011 şi la 1.403 de euro în 2012, în condiţiile în care salariul net lunar va creşte de la 334 de euro în 2010 la 395 de euro în 2012, ponderea creditelor neperformante se va reduce de la 20,5% la 15,1%, iar creditele ipotecare vor creşte de la 5,7% din PIB la 6,8%.

"După declinul din 2008, averea financiară netă s-a majorat continuu în 2009 şi 2010, în ciuda nivelului scăzut al veniturilor", arată analiştii băncii, care cred că evoluţia pozitivă a economisirii în 2011-2012 va duce la o creştere a ponderii averii financiare nete a populaţiei în PIB, la circa 20% din PIB. Pentru comparaţie, această pondere este în jur de 24% în Bulgaria, puţin sub 30% în Ungaria, aproape 40% din PIB în Polonia şi peste 45% în Cehia.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/servicii-financiare/arata-mi-ce-card-ai-ca-sa-ti-spun-cine-esti-9443320
9443320
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.