România, baza de atac a întregii regiuni

Autor: Georgiana Călin Postat la 30 mai 2017 425 afişări

Multiplii de zece sumarizează activitatea Halewood în România: de 30 de ani importă vinuri în România, de 20 de ani a deschis şi o reprezentanţă locală, 10 milioane de euro este cifra de afaceri pe plan local. Cum s-au schimbat de-a lungul timpului gusturile românilor pentru vin şi ce planuri are în continuare compania care importă, produce, distribuie şi exportă licorile lui Bachus?

România, baza de atac a întregii regiuni

Reprezentantul local ţine să menţioneze că Halewood Wines & Spirits trece printr-o perioadă de dezvoltare accelerată, drept dovadă investiţiile masive în modernizarea liniei de producţie din regiunea Tohani, care depăşesc 10 milioane de euro şi continuă anul acesta cu investiţii de peste 1 milion de euro în crama din Ploieşti. ”Acesta este oraşul unde a început afacerea; suntem legaţi în continuare de el“, specifică Murden. Compania va continua să investească în tehnologie de ultimă generaţie, pentru modernizarea producţiei şi a cramelor, în platformele de retail şi e-commerce, dar şi în marketing, toate acestea având ca scop consolidarea poziţiei, dar şi lansarea într-o nouă piaţă, ”una interesantă, cu foarte mult potenţial – cea a băuturilor spirtoase“, mai spune directorul. Pe de altă parte, compania se află în plin proces de dezvoltare şi expansiune a portofoliului de produse, context în care pregăteşte noi lansări de branduri în categoria de vinuri, concomitent cu adăugarea unor produse spirtoase artizanale. 

”Până recent, în preferinţele românilor se regăseau soiuri consacrate, însă acum există un interes tot mai mare pentru o varietate de soiuri, atât româneşti, cât şi internaţionale, o dorinţă de a experimenta şi un apetit crescut faţă de cupaje“, spune Murden despre consumatorul român. Se observă aşadar o tendinţă clară de creştere a interesului faţă de vinurile seci şi demiseci, după o perioadă în care preferinţele acestora înclinau preponderent către vinurile dulci. Pe de altă parte, în ceea ce priveşte culoarea vinului, preferinţele sunt acum echilibrate între vinuri roşii şi albe, în funcţie de momentele de consum, dar se remarcă un interes crescut al consumatorilor pentru rozé-uri, trend care a început în ultimii ani, mai spune directorul Halewood România. ”Dacă în urmă cu câţiva ani plana o falsă percepţie asupra pieţei româneşti de vinuri, în termeni de calitate, iar consumatorii erau mai puţin educaţi în ceea ce priveşte consumul de vin, iată că deja vorbim de un consumator mult mai educat, mai înclinat spre a alege produse premium şi de o calitate ridicată şi apreciată a vinurilor recunoscute pe pieţele internaţionale“, adaugă el. Aşadar, din punctul său de vedere, evoluţia pieţei locale în acest moment este promiţătoare, cu amendamentul că producătorii ar trebui să comunice mai mult între ei în ceea ce priveşte imaginea şi reprezentarea României la nivel internaţional.

Oportunitatea cea mai mare a pieţei vinului pe plan local, în opinia lui Murden, se leagă de creşterea interesului consumatorului român către calitate şi diversitate, dorinţa acestuia de a fi autodidact, dar şi apetitul pentru informaţii primite de la producătorii de vin. Pericolele, pe de altă parte, sunt reprezentate de presiunea continuă a costurilor de producţie asupra marjelor producătorilor şi sensibilitatea consumatorilor la modificările de preţ.  ”Avem o lungă istorie în România, ţară în care am investit constant şi în care vom continua să investim. Credem în potenţialul vitivinicol al României, iar pe termen mediu şi lung ne aşteptăm la o creştere a pieţei locale, peste ritmul altor pieţe“, adaugă acesta.

Paul Murden s-a alăturat echipei Halewood Wines & Spirits România în urmă cu doi ani şi spune că obiectivul său în cadrul diviziei locale ţine de dezvoltarea acestei afaceri. ”De asemenea, îmi doresc ca Halewood Wines & Spirits să fie un loc de muncă motivant, iar angajaţii să se simtă mândri că fac parte din această echipă“, declară el. De-a lungul parcursului său profesional Murden a activat în numeroase ţări, unele chiar din Europa de Est, în industrii precum cea a tutunului, a băuturilor spirtoase, cum ar fi una dintre cele mai importante companii producătoare de vodcă din Moscova. ”Cred că provocările specifice acestei industrii, cât şi modul spectaculos în care evoluează piaţa m-au determinat să mă alătur industriei vinului şi spirtoaselor. Găsesc industria vinului cu atât mai interesantă cu cât lucrezi zilnic cu un produs minunat, născut din pasiunea oamenilor pentru viaţă: vinul“, conchide directorul Halewood Wines & Spirits România.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.