Reţetă de creştere a vânzărilor

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 13 mai 2016 707 afişări

Producătorul de cosmetice Farmec mizează anul acesta pe creşterea numărului de magazine partenere, pe deschiderea de noi spaţii proprii de vânzare, dar şi pe plusuri în vânzări ale noilor game. 10% este plusul de vânzări previzionat pentru 2016, dar Mircea Turdean, directorul general al companiei clujene, crede că, la fel ca şi anii trecuţi, acest prag va fi depăşit.

Reţetă de creştere a vânzărilor

Pentru reţeaua de magazine, bugetul alocat anul trecut s-a plasat la 200.000 de euro pentru modernizarea de spaţiilor existente, iar anul acesta ar putea ajunge la 300.000 de euro. Vânzarea în magazinele proprii înseamnă o cifră mică, dar va fi în creştere în următorii ani, consideră reprezentantul companiei, care completează că ponderea cea mai însemnată a rulajelor se datorează celor circa 1.000 de magazine partenere, în care o parte din spaţiu este amenajat în colaborare cu Farmec, de pildă cu mobilier specific. „Ni se pare o tendinţă bună şi de viitor, pentru că suntem mult mai vizibili şi putem derula promoţii; sunt şi eforturi din partea noastră. Partenerii îşi asumă o creştere a vânzărilor, de pildă 25%, iar aşa se amortizează şi investiţia şi avem şi noi, şi ei profitul mai mare.“ Turdean consideră că peste 10 ani este posibil ca producătorul clujean să aibă 10.000 de magazine partenere, mai cu seamă că investiţia dedicată unui spaţiu dintr-un magazin partener nu este la fel de mare ca într-o locaţie proprie.

Un alt motor de creştere este comerţul online; acum vânzările în magazinul virtual reprezintă 3% din cifra de afaceri şi Turdean spune că „nu pare foarte mult, dar ar trebui să ne gândim că am demarat această activitate în urmă cu doar trei ani“. Acum, Farmec are o echipă dedicată pentru comerţul online, deopotrivă pentru România dar şi pentru alte ţări. „E un lucru foarte bun, pentru că ne sporim şi exportul.“ Vânzările peste hotare reprezintă 6-7% din cifra de afaceri, în creştere uşoară faţă de anii trecuţi; unul dintre cele mai importante aspecte ale exporturilor este faptul că profitabilitatea este mai bună la export decât la vânzările pe plan local. Produsele din fabrica clujeană ajung acum în 40 de ţări de pe cele şapte continente, iar Turdean spune că marca Gerovital este reprezentativă nu numai pentru companie, ci şi pentru România.

Poate tocmai marca Gerovital este cea care trezeşte cel mai mult interesul investitorilor. O dată sau de două ori pe an acţionarii primesc oferte de vânzare, care nu sunt însă luate în considerare, iar clujeanul spune că nu au niciun fel de interes să externalizeze un brand românesc; acţionari sunt salariaţi şi foşti salariaţi, „suntem doritori să creştem afacerea în primul rând pentru noi. Nu ne interesează sub nicio formă să vindem – Doamne fereşte! – Gerovitalul la o multinaţională. Sunt atâtea exemple triste din România şi din afară de branduri naţionale care au fost cumpărate numai de dragul de a fi închise sau duse în altă ţară. Nouă ne place ceea ce facem, rezultatele spun că facem bine, şi vrem în continuare să facem. Le mulţumim pentru interes fondurilor de investiţii şi le spunem să mai treacă pe la noi peste 10-20 de ani, să discute cu urmaşii noştri“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/reteta-de-crestere-a-vanzarilor-15306796
15306796
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.