V-ati depune CV-ul online?

Postat la 12 aprilie 2009 405 afişări

Site-urile de recrutare sunt luate cu asalt de cei ce isi cauta un loc de munca, fie pentru ca au ramas fara slujba, fie pentru ca spera sa gaseasca ceva mai bun. Traficul a crescut deci pe aceste site-uri. Veniturile insa mai putin.

Criza nu a ocolit insa nici piata recrutarii online, evaluata anul trecut de specialistii din piata la 7-8 milioane de euro. Daca numarul candidatilor creste, aceasta nu inseamna in mod neaparat o evolutie pozitiva pentru afacerile site-urilor de recrutare. Dimpotriva, numarul de locuri de munca oferite pe internet, care inseamna sursa de venit a site-urilor de genul eJobs sau BestJobs, a stagnat sau chiar s-a diminuat. Calin Fusu sesizeaza o scadere de aproximativ 15% fata de inceputul anului trecut. “Nu mai vedem atatea oferte de locuri de munca ca pana acum nici in mediul online, nici pe celelalte canale de comunicare”, spune si Iuliana Badea de la Lugera & Makler. Nici eJobs nu a inregistrat o crestere a numarului de oferte, in timp ce in cazul MyJob ofertele s-au diminuat cu cateva sute fata de anul trecut.

Ca atare, nu pot creste nici tarifele percepute companiilor care vor sa publice oferte de angajare; cel putin asa stau lucrurile cu BestJobs, dupa cum spune directorul executiv al Neogen, care are in plan sa mentina preturile la nivelul din 2008, adica intre 29 si 69 de euro pentru un anunt afisat pe BestJobs timp de o luna, in functie de gradul de vizibilitate. Fusu mizeaza totusi pe doua aspecte prin care va atrage in continuare clienti: pe de-o parte, pentru un numar mai mare de anunturi publicate, companiile beneficiaza de reduceri de pana la 35%, iar pe de alta parte, tarifele sunt mai scazute decat in cazul altor competitori, de genul eJobs, unde publicarea unui anunt simplu de angajare costa 59 de euro, in vreme ce unul cu vizibilitate ridicata si reactualizare saptamanala ajunge sa coste 199 de euro.

Nu se pune problema unei majorari a preturilor nici in cazul MyJob; dimpotriva, tarifele au scazut cu pana la 45% pentru unele facilitati, potrivit Marianei Frincu, project manager in cadrul site-ului de recrutare. Costul unui anunt obisnuit de angajare pe MyJob poate porni de la 9 euro, in timp ce unul de tip Top Job, cu vizibilitate maxima, porneste de la 12 euro. Pentru a se adapta la conditiile actuale ale pietei, Netbridge, compania din spatele MyJob, a lansat la inceputul lunii februarie un nou serviciu, MyJob Curier, prin intermediul caruia candidatii au posibilitatea sa-si trimita direct CV-ul catre mai mult de 120 de companii ce primesc astfel gratuit cereri de angajare. Anuntul a venit la numai cateva saptamani dupa ce a fost anuntata lansarea BestJobs Direct, un serviciu care ofera exact aceleasi facilitati angajatilor. Daca publicarea unui CV pe site-urile de recrutare este gratuita, BestJobs Direct si MyJob Curier sunt singurele servicii cu plata oferite angajatilor.

Desi managerii se feresc sa faca previziuni, companiile de recrutare online se asteapta anul acesta la stagnari ale afacerilor, avand in vedere ca piata de resurse umane din Romania nu mai seamana cu cea din anii trecuti. De partea cealalta insa, angajatorii au numai de castigat, intrucat nu numai ca au posibilitatea sa isi reevalueze angajatii si sa-i pastreze doar pe cei profitabili, dar pentru posturile vacante au acum din belsug de unde alege. “In plus, tot mai multi dintre candidati sunt angajati cu experienta, care solicita posturi de specialisti”, adauga Dragos Gheban de la Catalyst Recruitment Solution. “Pentru un job in industria IT , spre exemplu, inainte candidau 4-5 specialisti, iar restul juniori; acum, numarul celor din prima categorie ajunge si la 20.”

 


Ce site-uri domina piata de recrutare online

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/resurse-umane/v-ati-depune-cv-ul-online-4200890
4200890
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.