Un fost corporatist vorbeşte despre cum poţi creşte semnificativ satisfacţia unui client

Autor: Iuliana Roibu Postat la 10 iunie 2015 2273 afişări

Vlad Şeitan a învăţat în cei aproape 20 de ani de muncă în corporaţii din servicii că sintagma „clientul nostru, stăpânul nostru” nu are ce căuta în strategia companiei dacă nu este înţeleasă şi aplicată ca la carte de către angajaţii care interacţionează cu clientul final.

Un fost corporatist vorbeşte despre cum poţi creşte semnificativ satisfacţia unui client

Vlad Şeitan are planuri mari pentru The People Engagement Company, compania de training pentru angajaţii front desk: vânzători, consultanţi de vânzări, angajaţii din departamentele de relaţiile cu clienţii din retail - food, fashion, gastro, electro, farma, banking etc. -, dar şi din unităţi de producţie în care se pune accent pe atitudinea angajaţilor şi pe spiritul de echipă.

„Foarte multe companii se focusează astăzi pe consumer engagement, dar pentru a avea succes este la fel de importantă si partea de employee engagment. Conceptul employee engagement defineşte relaţia dintre o companie şi angajaţii săi. Angajatul implicat este acela care este 100% preocupat, entuziast şi care va acţiona proactiv pentru a creşte reputaţia şi interesele organizaţiei. O companie cu un nivel crescut de implicare a angajaţilor va avea rezultate superioare faţă de companiile cu un nivel scăzut de implicare a angajaţilor”, explică Vlad Şeitan de ce trainingul pentru angajaţii care interacţionează direct cu clienţii este cel puţin la fel de important ca alte categorii de training pe care le achiziţionează companiile.

Şeitan povesteşte că a înţeles importanţa interacţiunii angajaţilor cu consumatorul final încă din perioada când lucra în OMV şi crede că angajaţii front desk reprezintă unul dintre elementele de diferenţiere majore pentru a avea succes pe termen lung ca business: „Unul din cele mai importante motive pentru care un client alege o companie sau alta este atitudinea şi profesionalismul angajaţilor care îl servesc şi cu care interacţionează. Această realitate, cât şi rezultatele pe care le-am observat în cadrul unor proiecte atât la OMV, cât şi în cadrul Mercadia, m-au convins să dezvolt acest proiect”.

The People Engagement Company se focusează aşadar pe angajaţii care interacţionează cu consumatorii finali, dezvoltând pentru această categorie de angajaţi programe de training operaţional, training on the job, traininguri de sală, concepte de motivare şi incentivare, evaluare şi monitorizare a personalului. „Cred mult şi în faptul că acest tip de training, pe lângă satisfacţia clienţilor, creşte şi gradul de mulţumire a angajatului, deci se poate vorbi, în timp, şi despre o mai mica rotaţie a personalului”, spune Şeitan, care a coordonat la OMV implementarea unui nou model de business, care a redus fluctuaţia personalului de la 120% la 30% într-un an.

Clienţii cu care The People Engagement Company a lucrat până acum sunt Vodafone M-Pesa, CCIR sau Alpha Rocas. Pentru aceştia, dar şi pentru alţi clienţi, echipa de 7 traineri a vizitat deja peste 1.000 de locaţii din toată ţara, unde au pregătit şi trainuit peste 3.000 de angajaţi. Şeitan vorbeşte însă despre creşterea echipei în toată ţara („caut oameni cu experienţă operaţională în zona de retail şi care au aptitudini de comunicatori, care ştiu să interacţioneze atât cu clienţii, cât şi cu angajaţii"), targetul său fiind să aibă o echipă de 40-50 de traineri în următorii cinci ani. „Ca plan de dezvoltare, ne propunem să creăm în următorii ani o organizaţie cu aproximativ 40-50 de angajaţi, cu o cifră de afaceri de 800.000 de euro în anul 2016 şi de 5 milioane de euro în anul 2020”, detaliază Vlad Şeitan, care a investit până acum 50.000 de euro în companie şi va avea în 2015 o cifră de afaceri de 150.000 de euro. Antreprenorul vorbeşte însă şi despre extinderea afacerii şi în afara ţării, în primă fază în ţările vecine ale României.

Până la atingerea scopurilor propuse, Vlad Şeitan se bucură de viaţa de antreprenor şi crede că a ales bine: „După 20 de ani de experienţă profesională, pot spune că activitatea antreprenorială este mult mai potrivită pentru mine decât cea corporatistă. Posibilităţile de a crea şi de a dezvolta proiecte ca antreprenor sunt mult mai motivante”.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/resurse-umane/un-fost-corporatist-vorbeste-despre-cum-poti-creste-semnificativ-satisfactia-unui-client-14433974
14433974
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.