Tânărul care dezvăluie „secretele” tuturor angajatorilor din România: „Lucrez la această bancă de peste un an. Salariile sunt mici, iar măririle salariale, foarte mici”

Postat la 02 noiembrie 2017 843 afişări

„Lucrez la această bancă de peste un an. Salariile sunt mici, iar măririle salariale foarte mici. Şansele de promovare sunt mai ales inexistente. Un alt dezavantaj este că angajează în mare parte prin firma de recrutare şi diferenţele dintre angajaţii direcţi şi cei prin firma de recrutare sunt foarte mari, te loveşti permanent de ele.“

Tânărul care dezvăluie  „secretele” tuturor angajatorilor din România: „Lucrez la această bancă de peste un an. Salariile sunt mici, iar măririle salariale, foarte mici”

Cum se vede lupta pentru candidaţi în online? Costin Tudor spune că deficitul forţei de muncă se vede din ce în ce mai clar şi pe această platformă, printr-o ”bătălie“ pe anumite profiluri de candidat. Diferenţierea va conta din ce în ce mai mult, iar acesta este modul în care cred ei că pot avea un cuvânt important de spus.  ”O companie care vrea să recruteze un anumit gen de profil, va trebui să ştie să îl capteze, să îi atragă atenţia şi altfel decât am aplicat sau te-am direcţionat spre Facebook-ul nostru sau spre LinkedIn-ul nostru ci o discuţie mai deschisă cu candidatul, care apoi se poate transforma într-o discuţie privată.“ 

n rândul obiectivelor fixate se află câştigarea unei mai bune vizibilităţi; anul acesta vizează dublarea traficului, iar anul viitor, o altă dublare. Recuperarea investiţiei se va realiza în paralel cu dezvoltarea, în etape. n prezent discută cu directori de resurse umane, participă la evenimente de profil, au făcut câteva teste cu companii care şi-au pus elemente de branding pe profilurile lor, iar rezultatele sunt mai mult decât pozitive, potrivit lui Tudor. Recuperarea investiţiei va fi astfel un proces treptat: ”Vom dezvolta anumite pachete pentru angajatori. Acum testăm piaţa; au fost gândite până acum câteva colaborări, cu rezultate bune şi observ că pentru respectivele companii diferenţa se face în piaţă“. Acestea vor include personalizarea şi mai mare a profilurilor companiilor – prin imagini, conţinut video, integrarea paginilor de reţele sociale etc.

O altă funcţionalitate pentru companii ar ţine de analiza traficului care candidează pe anumite posturi ale companiei; undelucram.ro va analiza profilul utilizatorilor interesaţi de acel post şi va oferi date precum intervalele de vârstă ale candidaţilor, specializarea lor ş.a.. ”Am observat la unele companii că se poziţionează destul de sus ca imagine, dar caută persoane de nivel entry level, de fapt. Astfel, procesul de recrutare nu rezonează cu ceea ce caută ei şi şi-ar putea redirecţiona sau regândi procesul de recrutare astfel încât să fie mai eficienţi. Bătălia aici se va da, mai ales pentru programatori sau pentru persoane care ştiu limbi străine - altele decât cele standard; va câştiga cine va şti să interpreteze anumite date.“

Alt obiectiv de dezvoltare se leagă de o potrivire automată între candidatul care ”caută teoretic ceva şi compania care caută teoretic ceva“: ”Eu consider, şi din experienţa mea proprie, că la acest nivel se pierde timp important“. Oferă şi un exemplu în acest sens. ”Ştiu foarte multe cazuri din piaţă - unde procese de recrutare foarte profesional făcute, se opresc la sfârşit, după două-trei săptămâni într-un caz fericit, la partea salarială. Eu aş încerca să regândesc şi să schimb un pic procesul şi potrivirea asta să nu fie făcută dacă partea salarială nu rezonează.“ Prin intermediul platformei lor, chiar dacă la partea salarială nu va fi publică pentru toţi utilizatorii, candidaţi pentru un anumit post vor putea şti de la început la ce să se aştepte de la angajatorul lor. Observă că piaţa din vest este foarte transparentă din acest punct de vedere: în Germania, de exemplu, salariul este fix, nici măcar negociabil - îţi spun din anunţ, salariul este de 2.000 de euro, iar candidatul decide ulterior dacă aplică sau nu. ”Ne dorim o transparenţă pe care să o convertim în timp câştigat, în eficientizarea unui proces.“

Cel mai greu a fost şi este în continuare, crede Costin Tudor, de gestionat frustrarea de a avea foarte multe idei şi a nu reuşi să le pună în practică atunci când vrea. ”Nu avem timp, resurse, şi când zic resurse, mă refer şi la resurse umane - programatori, designeri etc.“ În prezent, la dezvoltarea platformei lucrează doi programatori. 

Antreprenorul  spune că, de-a lungul timpului, a primit mai multe oferte pentru vânzarea start-up-ului şi le-a refuzat de fiecare data. ”Nu rezonam cu persoanele respective, care doreau să obţină profituri imediate şi să devină acţionarii majoritari ai firmei.“ De altfel, spune că şi pentru finanţarea primită şi-a dat acordul în nişte condiţii ”draconice“. ”mi doresc ca platforma să se dezvolte natural, spre ceva util, de calitate; altfel am fi putut să investim în marketing anul acesta şi să vindem platforma anul viitor.“ Spune că acum monetizarea se plasează pe plan secundar, concentrarea de anul acesta şi cel viitor fiind pe dezvoltarea afacerii prin intermediul finanţării primite.

”Vrem ca platforma să fie cel mai de încredere consilier în carieră, iar informaţiile pe care le găzduim să aibă o relevanţă puternică.“ Din rândul lucrurilor pe care şi le-au propus să le dezvolte se leagă atât de experienţa utilizatorilor de pe site, cât şi de noi funcţionalităţi pentru angajatori. Ţelul principal este ca ”Atunci când un candidat se gândeşte să schimbe sau să găsească un job, decizia lui finală va fi luată după vizita pe platforma noastră.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.