Povestea noului şef al British American Tobacco România

Autor: Ioana Mihai Postat la 10 martie 2012 2042 afişări

Numită la conducerea British American Tobacco România, Gemma Webb nu este numai noul director general al celei mai mari companii din industria bunurilor de larg consum, ci şi prima femeie ajunsă la cârma unui producător local de ţigarete.

BAT a înregistrat în 2010 o cifră de afaceri de 1,14 miliarde de euro; deşi reprezentanţii companie nu au dorit să comenteze pe marginea rezultatelor financiare de anul trecut, cifra de afaceri a liderului din piaţa ţigărilor a crescut anul trecut, luând în calcul că vânzările ilicite s-au redus, iar cota de piaţă a companiei a depăşit anul trecut pragul de 50%, dintr-un total estimat de BUSINESS Magazin la 3 miliarde de euro. Piaţa ţigaretelor este cea mai mare din industria bunurilor de larg consum, cu o valoare medie estimată la 22 de miliarde de euro pe an. Şi dacă la alte capitole din listele de cumpărături românii s-au arătat dispuşi să migreze către produse mai ieftine, pentru a economisi, în ce priveşte ţigările nu urmează acelaşi tipar. Dimpotrivă, tot mai mulţi fumători din Capitală şi din oraşele mari sunt tentaţi de segmentele superioare de preţ. Directorul general al Philip Morris, Sergei Slipchenko, managing director al Philip Morris România şi Bulgaria, declara anterior că românilor le place să ţină pachetele de ţigări pe masă, lucru care este legat de imaginea personală.

În acest context, are noul lider al producătorului de ţigarete vreun as ascuns în mânecă? Gemma Webb crede că în vreme ce unii manageri spun că nu e o idee bună să schimbi un sistem care funcţionează, plănuieşte să menţină oamenii "atenţi şi alerţi", pentru a elimina rutina. Ea consideră că principalul său domeniu de expertiză este managementul resurselor umane şi punctează că nu este legată de o anumită ţară, ci mai degrabă de "diversitatea pieţelor în care am făcut afaceri". Spune că nu-şi aminteşte de vreun eşec şi îi place să se considere o persoană orientată spre rezolvarea problemelor.

Or, ultimii ani au pus în vârful listei de preocupări a executivilor de top din industria tutunului cel puţin două probleme arzătoare. Una dintre ele a fost înflorirea contrabandei, care depăşise în urmă cu doi ani 36% din piaţă; între timp, acest nivel s-a redus la 13%. Spinoasă a fost şi creşterea accelerată a accizei, care de fapt a asigurat terenul fertil pentru vânzările ilicite şi care a dus practic la dublarea preţurilor de raft ale ţigaretelor în ultimii trei ani. De altfel, în 2009 preţurile la ţigări au crescut cu 50%, fiind cea mai mare creştere de preţ din anul respectiv şi principalul motiv pentru ratarea ţintei de inflaţie, conform Băncii Naţionale a României. Prin urmare, nu e niciun motiv care să ne facă să credem că slujba Gemmei Webb va fi uşoară, dar chiar ea spune că preferă "oricând schimbarea în locul acomodării".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/resurse-umane/povestea-noului-sef-al-british-american-tobacco-romania-9383350
9383350
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.