Noile strategii de HR

Postat la 23 iunie 2009 350 afişări

Pentru directorii de resurse umane, ultimele luni au adus schimbari mai mari decat ultimii ani la un loc. Noile strategii de HR nu mai au nimic in comun cu ce se intampla pana acum: nu se angajeaza, ci se da afara, nu mai cresc salariile, ci scad, iar aptitudinile pentru care se fac specializari s-au schimbat.

De cealalta parte, a candidatilor, pretentiile au scazut simtitor atat in randul juniorilor, cat si al seniorilor, care acum cauta mai degraba un loc de munca stabil decat unul foarte bine platit. “Candidatii au devenit mult mai realisti si raspund mult mai constructiv la propunerile venite din partea companiei”, spune Luiza Banyai. Numai ca, desi numarul de candidati a crescut simtitor, tot mai multi sunt departe de a corespunde profilului cautat de angajatori.

“Primim cu mult mai multe cereri decat in anii trecuti, insa acestea se fac haotic, fara a exista o legatura intre profilul candidatului si postul urmarit”, constata Anca Georgescu, directorul executiv de resurse umane al Romtelecom, companie care in ultimul an a trecut printr-unul dintre cele mai ample procese de restructurare, in urma caruia au fost disponibilizati aproximativ 2.500 de oameni. Aceasta nu a insemnat insa stoparea totala a angajarilor, in conditiile in care in 2008, Georgescu precizeaza ca Romtelecom a angajat 900 de oameni. In paralel, pentru optimizarea activitatii, a fost redefinita organizatia de operatiuni regionale, ceea ce a insemnat trecerea la cinci regiuni in loc de opt, prin reducerea personalului cu aproximativ 200 de posturi. Aproape jumatate au fost posturi de management.

“In ultimele luni ne-am concentrat mult pe managementul performantei, care are rolul de a alinia obiectivele de business ale Romtelecom cu obiectivele individuale, astfel incat indiferent de nivelul ierarhic pe care lucreaza, fiecare angajat sa stie ce si cum trebuie sa faca pentru a deveni performant”, explica Anca Georgescu modul cum s-au schimbat prioritatile in ceea ce priveste formarea angajatilor. Din alta perpectiva, directorul de resurse umane de la Romtelecom spune ca anul acesta se va dezvolta tot mai mult latura beneficiilor nefinanciare, prin incheierea unor parteneriate cu cateva zeci de furnizori de diferite servicii oferite la preturi speciale angajatilor (servicii medicale, servicii turistice, articole electrocasnice).

Un avantaj care a venit odata cu criza a fost scaderea brusca a ratei de fluctuatie a personalului, care varia inainte, in functie de domeniu, de la 5% la 80%. Acum, mai peste tot, fluctuatia s-a redus cel putin la jumatate. In cazul Romtelecom, care a avut intotdeauna o rata de fluctuatie scazuta, noul context nu este insa in totalitate favorabil: “Aceasta tendinta comporta insa riscul ca organizatia sa devina excesiv de introvertita si sa nu caute suficient de mult solutii si in exteriorul ei, ceea ce ar putea fi o piedica in adaptarea rapida la o piata mai dificila decat in trecut si in scadere”, spune Georgescu.

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/resurse-umane/noile-strategii-de-hr-4591915
4591915
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.