Managerul român care cunoaşte cel mai bine secretele aurului din Apuseni
La 43 de ani, Mihai Ursoi conduce din piaţa Victoriei filiala din regiune a companiei SES Astra, liderul global al pieţei operatorilor de satelit. în spatele alurii de corporatist în costum negru stă povestea unui ardelean din ţara moţilor care cunoaşte mai bine decât orice coleg de breaslă secretele aurului din Apuseni.
Managerul spune că niciun economist din lume nu recomandă ca strategie scăderea preţului pentru atragerea de noi clienţi şi arată înspre factorii de decizie din companii responsabili pentru reducerea tarifelor. Apoi, piaţa de televiziune, afectată de reducerile bugetelor de publicate, este în impas, iar companiile nu îşi mai permit să plătească pentru distribuţia pe satelit tarifele din urmă cu cinci ani. „Piaţa autohtonă de televiziune este poate cea mai competitivă din Europa, pentru că nu există staţii care să se detaşeze la mare distanţă ca lider de piaţă", observă Ursoi, care precizează că multe dintre televiziunile locale cu potenţial de dezvoltare la nivel regional nu îşi permit să distribuie conţinutul prin satelit. Tarifele pentru un astfel de serviciu pornesc de la 10.000 de euro/canal/lună. SES Astra are peste zece clienţi pe piaţa din România.
ÎN URMĂ CU TREI ANI, MIHAI URSOI VORBEA ÎN BUSINESS MAGAZIN DESPRE DEZVOLTAREA PUTERNICĂ A TELEVIZIUNILOR HD ÎN ANII URMĂTORI, urmând ca în trei ani majoritatea staţiilor să opteze pentru transmisia în noul format. Managerul anticipa în 2010 că până în prezent numărul canalelor HD se va tripla, ajungând de la 180 la peste 600 de posturi în Europa, cu efecte vizibile şi în România. „Tehnologia HD este mai accesibilă consumatorilor români decât cea 3D şi o etapă importantă pe care trebuie să o parcurgem până la trecerea la 3D. Părerea mea este că televiziunea 3D va începe să se dezvolte într-ade-văr când televiziunea HD va deveni standard, iar costul de producţie 3D va deveni marginal", spunea anterior Ursoi.
Managerul spune că este în continuare optimist, deoarece în vestul Europei televiziunea HD a devenit deja un standard, în timp ce în România avansul nu este unul notabil. Argumentul întârzierii este faptul că operatorii nu au văzut în transmisia de înaltă definiţie o oportunitate. „Partea financiară a fost o problemă. Pentru a dezvolta un canal de înaltă definiţie trebuie să ajungă în casele oamenilor, iar dacă operatorii nu pun canalele pe platformă, degeaba îl mai fac„, explică Ursoi. În ce priveşte comportamentul publicului, şeful SES Astra spune că, deşi conţinutul difuzat este în continuare magnetul audienţei, calitatea devine tot mai mult un factor demn de luat în seamă, lucru reflectat de vânzările de televizoare performante din ultimii ani.
NOUL PRAG PENTRU PREVIZIUNI ESTE 2016, anul când schimbarea va deveni generală la nivel de piaţă şi, cel mai probabil, anul care îl va găsi pe Mihai Ursoi tot departe de Bradul natal, deşi zona a fost pusă de companiile străine sub lupa reînce-perii exploatării: „Nu cred că mă vânează head-hunterii să mă întorc în minele de aur din Apuseni, pentru că în ziua în care am plecat de acolo mi-am zis că nu mai vreau să revin pentru că e o viaţă periculoasă. Deşi mina de la Brad era mai sigură faţă de cele de cărbuni, de exemplu, există totuşi un risc ridicat şi nu e cea mai bună viaţă acolo„, conchide Mihai Ursoi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro