Head-hunterii au iesit la vanatoare de manageri

Postat la 24 mai 2009 156 afişări

Fluctuatia intensa de personal din ultimii ani i-a facut pe angajatori sa incerce prin toate mijloacele sa asigure stabilitatea pozitiilor-cheie din companii. De cateva luni insa, oamenii cu functii executive pleaca mai rar din companii, iar head-hunterii, cei care mijlocesc astfel de plecari, si-au redus in consecinta pretentiile financiare.

Afacerile s-au dezvoltat, insa nu s-au bagat bani in coaching pentru a face fata la ceea ce piata cere in prezent.” Vanatoarea de executivi rezolva o nevoie sau o problema a unei companii - “nimeni nu are un fetis cu recrutarea”, spune Radu Manolescu. Insa ca urmare a implicatiilor - oamenii vanati pot influenta afacerile intr-un mod decisiv si pot face diferenta intre profit sau pierdere - companiile care au pozitii de top management deschise prefera sa lucreze cu firme de consultanta cu care au avut deja experiente de recrutare. “Increderea este cruciala in afacerea asta. Nu este o simpla vanatoare de capete. Exista unele clauze contractuale care obliga consultantii in executive search sa inlocuiasca managerul care nu performeaza”, afirma Soare.

Dragos Dinu, in prezent partener si consultant senior la compania de consultanta pentru industria farmaceutica Link Resource, considera ca intelegerea profilului companiei de catre head-hunteri este esentiala, pentru a putea propune candidatul potrivit. “Cred ca nu este bine sa rotesti prea mult head-hunteri cu care ai avut experiente reusite si care au avut si au vizibilitate in ceea ce priveste cultura organizatiei tale, dar si profilul echipei de management.”

Dinu a avut de-a lungul carierei sale de 14 ani in farma cinci intalniri cu head-hunteri, din care trei au fost “exploratorii” si doua s-au concretizat in propuneri. “La fel ca sI in dragoste, prima oferta de munca e cea pe care mi-o amintesc foarte clar si cu placere. In urma ei am ajuns la Plurifarm, prima companie din grupul A&D Pharma, unde am ramas timp de 14 ani. Acesta este si motivul pentru care ulterior n-am avut multe alte discutii cu head-hunteri”, comenteaza Dinu. In ultimele opt luni de cand a plecat de la A&D Pharma, unde in ultimii sase ani fusese director executiv, Dinu a primit doar trei propuneri de la head-hunteri. “Concluzia ar fi ca m-am identificat atat de mult cu compania in care si cu care am crescut vreme de 14 ani, incat nici macar head-hunterii n-au crezut ca ar putea sa ma desprinda de acolo.”

Persuasiunea consultantului este decisiva, afirma Razvan Soare, insa “trebuie sa stii cand sa te opresti, sa-ti dai seama cand nu are rost sa insisti pentru a determina pe cineva sa isi schimbe locul de munca”. Conform lui Soare, consultantul nu vinde ceva angajatorului si nici nu este avocatul candidatului; “treaba lui este sa stea undeva la mijloc intre cei doi si sa potriveasca o strategie de business cu o cariera”.

La randul sau, managing partnerul K.M. Trust & Partners spune ca exista un set de factori care conteaza cu pondere diferita pentru orice angajat, cum ar fi relatia cu seful direct, mediul de lucru, pachetul salarial sau oportunitatile de cariera. “Trebuie sa stii pe ce butoane sa apesi si sa ai trasata foarte clar linia etica de demarcatie pana la care poti sa mergi. Este important si in ce moment discuti cu candidatul. Daca are o zi buna, e posibil ca un un candidat nemultumit de actualul sau loc de munca sa raspunda categoric la o eventuala propunere. E greu sa convingi un om fericit sa plece”, afirma Manolescu, care adauga ca in Romania reticenta oamenilor fata de executive search este mai mare decat in strainatate.

Parerile sunt impartite cand vine vorba de cum este mai bine sa lucrezi, cu agentiile de executive search din strainatate sau cu cele interne. De partea cealalta a baricadei, ca angajator, Dinu isi aminteste ca a fost placut impresionat de atitudinea si profesionalismul unei agentii de top, pe vremea cand era la A & D Pharma si colabora cu biroul de la Londra al agentiei respective pentru recrutarea unor pozitii de top. “Nu vreau sa minimalizez insa in vreun fel profesionalismul si calitatile birourilor locale si ale reprezentantilor locali”, spune el.

Dupa ce a fost timp de mai bine de un deceniu in vizorul head-hunterilor, din noua postura de consultant, Dinu a avut deja cereri de implicare in procese de recrutare si selectie din partea unor clienti si are deja o serie de concluzii despre felul cum ar trebui facuta aceasta munca. “Asumarea responsabilitatii pentru propunerile facute clientilor tai este esentiala. Nu poti sa propui unei companii multinationale, de exemplu, un om care nu se simte in largul sau in mediul corporatist, chiar daca profesional este foarte bine pregatit, pentru ca din start el nu va intra in categoria angajatilor loiali”.


Cum se vaneaza un manager

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/resurse-umane/head-hunterii-au-iesit-la-vanatoare-de-manageri-4437128
4437128
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.