Bătălia site-urilor de recrutare pe locurile de muncă tot mai puţine

Autor: Adelina Mihai Postat la 30 ianuarie 2013 1686 afişări

Fac milioane de euro din online pentru că ajută cererea să se întâlnească cu oferta pe piaţa muncii din faţa unui calculator. Au, în medie, câte mai puţin de 20 de angajaţi şi totodată cea mai mare marjă de profitabilitate din piaţa serviciilor de recrutare. Jobul lor este să administreze cv-urile celor aflaţi în căutarea unui loc de muncă, pentru a le vinde mai departe companiilor care au nevoie de noi angajaţi, dar şi să posteze pe site anunţurile de joburi disponibile.

El spune că recrutarea online reprezintă 30% din cifra de afaceri a companiei. Printre activităţile pe care le mai desfăşoară compania se numără târgul de joburi Angajatori de Top (aflat deja la cea de-a 14-a ediţie), Top Talents (un program care identifică 300 de tineri absolvenţi valoroşi din toată ţara), Career Innovation Week (un eveniment în care tinerii cu rezultate bune să îşi găsească oportunităţi de carieră), Consulting Days (o serie de conferinţe dedicate celor interesaţi de domeniul consultanţei), Think Leadership (un eveniment care se adresează profesioniştilor cu 4-7 ani experienţă în finanţe, marketing, vânzări, logistică sau IT, ce urmăresc sau deţin o poziţie de leadership), elaborează un ghid al angajatorilor şi organizează şi târguri de joburi online.

Şi eJobs a decis să intre pe zona târgurilor de carieră, după ani la rând în care doar participa, cu un stand, la târgurile de joburi organizate de alte companii. Anul acesta, compania va organiza 2 ediţii ale unui târg de joburi în Bucureşti, unde sunt aşteptaţi peste 30.000 de candidaţi aflaţi în căutarea unui loc de muncă."Pentru activitatea de organizare de târguri de carieră ne-am stabilit ca ţintă o pondere de 10% în cifra de afaceri", spune Laura Chilom de la eJobs.

HIPO, PORTALUL DE CARIERĂ DESTINAT CANDIDAŢILOR HIGH POTENTIALS, are în prezent 267.000 de utilizatori, de cinci ori mai mult decât avea în 2008 (53.000).

"CV-urile de pe www.HiPo.ro sunt în proporţie de 95% ale candidaţilor cu studii superioare, pe nişe precum specialişti IT, limbi străine, studenţi şi absolvenţi cu rezultate remarcabile", spune Dragoş Gheban, care estimează că businessul de recrutare online al Catalyst are o cotă de piaţă de 10%, "dacă cifrele raportate de ceilalţi jucători din piaţă sunt reale". Gheban se referă la faptul că adunate cotele de piaţă depăşesc valoarea de 100%: Ejobs cu o cotă de 60%, BestJobs cu o cotă de 50% şi Catalyst cu o cotă de 10%.

El adaugă că, în prezent, au scăzut semnificativ recrutările de masă, iar companiile îşi concentrează atenţia pe recrutarea de talent. Compania are câteva planuri pentru 2013, dar şi în 2014, în sensul că intenţionează să lanseze o serie de proiecte tot în domeniul recrutării online, proiecte la care se lucrează de aproape doi ani, iar rezultatul acestora se va transpune într-o creştere cu 50% a cifrei de afaceri. "Provocarea cea mai mare este şi va fi întotdeauna să te reinventezi şi să gândeşti mereu cu două mutări înainte. Există multe temeri în piaţă cu privire la influenţa Facebook şi LinkedIn asupra modelului de recrutare online, însă pentru Catalyst vor reprezenta o oportunitate de diferenţiere", mai spune Dragoş Gheban, care este şi unul dintre acţionarii Catalyst.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
locuri de munca,
anuturi,
angajaţi
/analize/resurse-umane/batalia-site-urilor-de-recrutare-pe-locurile-de-munca-tot-mai-putine-10529675
10529675
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.