Antreprenoarea care învaţă angajaţii să se pună în valoare şi să îşi construiască o imagine în spaţiul public

Autor: Razvan Muresan Postat la 22 aprilie 2015 18604 afişări

Antreprenoarea care învaţă angajaţii să se pună în valoare şi să îşi construiască o imagine în spaţiul public

La uşa Amaliei Sterescu bat şi managerii din linia de mijloc dornici să îşi schimbe slujba sau să iasă din corporaţie şi plătesc din propriii bani ca să înveţe să îşi vândă expertiza, să aibă un brand personal şi să facă din oratorie un instrument de promo-vare proprie. Iar cererea pentru acest tip de servicii arată că PR-ul personal devine o preocupare şi în rândul managerilor tineri din România. Un curs de public speaking personalizat, cu durata de două zile, urmat de consultanţă înainte de evenimentele publice, costă cel puţin 1.400 de euro. Nu a lucrat până acum cu politicieni, deşi nu ar refuza solicitările acestora pentru a-i instrui să insiste în comunicarea publică pe soluţii constructive şi nu pe mesaje populiste şi pe atacuri la persoană. Pe piaţa românească, vorbitorii la evenimente nu sunt încă plătiţi pentru activitatea lor, însă Sterescu consideră că, odată ce va creşte calitatea interacţiunii cu publicul, prezentările nu se vor mai derula gratis.

Cum se măsoară totuşi randamentul unei investiţii de 1.400 de euro pentru un curs de public speaking? Sterescu vorbeşte despre sine şi spune că după evadarea din multinaţională a ştiut că trebuie să investească în brandul personal, iar public speaking-ul a fost un bun canal de vânzare pentru a-şi construi vizibilitate şi a-şi genera clienţi ca urmare a expunerii de care a avut parte. „Pentru alţii, efectele se pot resimţi în potenţialele vânzări pe care le generează, în capitalul de imagine şi în cel social câştigat după eveniment, prin care atrag noi contacte şi pot genera business sau oportunităţi de joburi. Cei care lucrează în sales învaţă că oamenii fac business cu oameni, iar oamenii vor cumpăra cu precădere de la buni comunica-tori şi nu de la cei lipsiţi de pasiune în discursul lor.“

Antreprenoarea sesisează creşterea cererii şi din partea companiilor dornice să treacă de la clasicele prezentări standard ale managerilor cititori de slide-uri la o interfaţă îmbunăţăţită cu explicaţii simple ale conceptelor, umor, autoironie şi dialog firesc între public şi speaker şi investesc în instruirea întregii echipe de management: „Trebuie să spui o poveste de succes care să rămână memorabilă şi să ajungă în mintea oamenilor. Nu mai apari pe scenă doar cu funcţia de pe cartea ta de vizită, ci îmbraci diverse roluri aducând exemple din viaţa ta. Speakerii din România nu înţeleg că trebuie să dăruiască ceva pentru că audienţa vine acolo cu anumite aşteptări. Nu trebuie să fii doar un egoist cu un microfon în mână“.

După primul an de antreprenoriat, Amalia Sterescu a făcut un profit de 30% la afaceri de circa 100.000 de euro. Spune că a lucrat aproape de capacitatea maximă şi vrea să-şi mărească echipa pentru a dezvolta şcoala de oratorie. „Ca în orice piaţă cu siguranţă există traineri care îţi dau doar explicaţii simple fără să intre în profunzime, nu aş spune şarlatanie, ci superficialitate.“ Tot în 2015 vrea să facă lobby pe lângă autorităţi pentru introducerea disciplinei de public speaking în şcoli. A predat chiar ea la câteva şcoli private şi a observat că elevii sunt interesaţi să înveţe cum să îşi îmbunătăţească vorbitul în public.

A găsit 30 de voluntari interesaţi de proiect şi spune că deschiderea arătată de aceştia trebuie susţinută de Ministerul Educaţiei pentru a se implementa cu succes din 2016. Totul pentru a schimba o mentalitate avută chiar de ea şi care încă bântuie în companii: „Am fost o persoană foarte timidă. Consideram că în mediul corporatist vei fi remarcat şi promovat dacă ai rezultate bune şi drept dovadă îi lăsam pe alţii să iasă în faţă şi să vorbească. Am înţeles pe pielea mea că lucrurile nu funcţionează aşa şi că, dacă nu ieşi în faţă, trec oportunităţile pe lângă tine“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/resurse-umane/antreprenoarea-care-invata-angajatii-sa-se-puna-in-valoare-si-sa-isi-construiasca-o-imagine-in-spatiul-public-14132517
14132517
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.