A renunţat la şefia unuia dintre hotelurile de top din Bucureşti şi a preluat un business de la zero

Autor: Iuliana Roibu Postat la 03 martie 2015 16363 afişări

A renunţat la şefia unuia dintre hotelurile de top din Bucureşti şi a preluat un business de la zero

„Când am decis să plec anul trecut, nu mi-a fost deloc uşor, dar am simţit că las în urmă un copil de 18 ani care ştie ce are de făcut. Hotelul are o echipă solidă, frumoasă şi autonomă, iar conturarea acestei echipe este unul de lucrurile de care sunt foarte mândră“, spune Sonia Năstase, precizând că decizia de a pleca nu a fost uşoară.

Vara trecută, în timp ce se afla în concediu, a primit un telefon de la un recrutor care i-a povestit despre Nespresso. Brandul de cafea de lux deţinut de gigantul elveţian Nestlé este prezent în România din 2003, fiind distribuit de compania Brands International, care mai distribuie pe piaţa lo-cală şi mărcile Habanos, Arturo Fuente, La Aurora (trabucuri) sau S.T. Dupont şi care deţine magazi-nele El Unico şi La Casa del Habano, din Baneasa Shopping Center, Afi Palace Cotroceni, Hotelul Athénée Palace Hilton şi Aeroportul Henri Coandă.

„Nu mi-a fost niciodată frică de schimbare. Tocmai de aceea am mers foarte relaxată la toate inter-viurile pentru acest job, iar pe măsură ce am înţeles compania şi modul cum operează am devenit fascinată de strategia lor de marketing. E o companie tânără, are 29 de ani, şi are un mod antrepre-norial de lucru, cu oameni foarte dinamici, deşi vorbim despre o companie mare“, motivează man-agerul modul cum i-a cunoscut pe noii săi colegi şi modul cum a înţeles că, deşi este o altă industrie, businessul Nespresso este de fapt un alt mod de a lucra cu standarde de lux: „Nu aş fi făcut mişcarea dacă nu aş fi simţit o continuitate. Nespresso nu e doar despre cafea, e o companie de servicii, de relaţie cu clienţii, puternic legată de industria ospitalităţii. Brandul e foarte aproape de clientul final şi se asigură constant de calitatea serviciului pe care clientul îl primeşte. În plus, Nespresso este un produs de lux, care se poziţionează ca Louis Vuitton-ul cafelei, care se promovează cu George Clooney şi care este aşezat foarte sus în piaţa internaţională. Eu trebuie să mă asigur că îi voi poziţiona la fel şi în România“.

Recrutarea Soniei Năstase a venit într-un context nou pentru brandul Nespresso pe piaţa din România. După mai bine de zece ani de prezenţă locală printr-un distribuitor, Nestlé a decis că România este o piaţă unde trebuie să activeze direct. Astfel, începând din ianuarie 2015, distribuţia produselor Nespresso Business Solutions a fost preluată în totalitate de S.C. Nestlé România S.R.L., divizia Nespresso, sub conducerea Soniei Năstase.

Decizia Nespresso de a activa direct pe piaţa din România nu a fost motivată doar de potenţialul pieţei, ci şi de dorinţa de a fi aproape de clienţi. În plus, precizează Sonia Năstase, prin prezenţa grupului pe piaţă se poate lucra mai atent la educarea clientului despre ce înseamnă piaţa de lux în cafea.

„Poţi să oferi o cafea unui client/partener/coleg, dar poţi să îi oferi o cafea excepţională, care spune ceva despre tine“, sintetizează Sonia Năstase esenţa conceptului de cafea de lux: „Nespresso e un sistem. Doar 2% din producţia mondială de cafea se califică pentru Nespresso. Totul se alege manual, se produce la standarde foarte înalte, se procesează şi se ambalează cu o precizie de ceasornicar“. Businessul Nespresso constă în vânzarea de aparate  de cafea de ultimă generaţie, împreună cu o selecţie de 10 sortimente de cafea Grand Cru, dar şi de servicii personalizate.

„Noi o numim trilogie“, spune Sonia Năstase, care vrea să ducă această trilogie în tot ce înseamnă piaţa de lux din România: hoteluri, restaurante, sedii de companii, magazine de lux şi vrea să se asocieze în acest sens cu oricine înţelege cafeaua Nespresso şi valorile ei. „Piaţa din România este mare consumatoare de cafea. Oamenii încep să înţeleagă avantajul cafelei în capsulă şi cred că viitorul va arăta foarte bine pentru noi.“

Hotelier 
de carieră

Sonia Năstase este licenţiată a Universităţii Politehnice din Bucureşti şi absolventă a unui MBA Româno-Canadian. 

Şi-a început cariera în 1996, în cadrul World Trade Center Bucureşti, fiind implicată în organizarea de evenimente şi târguri internaţionale.

Din 1998, a lucrat timp de cinci ani la Athénée Palace Hilton, în echipa de vânzări.

Între 2003 şi 2005 a fost director de vânzări şi marketing în cadrul hotelului de 5 stele Howard John-son, fiind implicată în deschiderea şi lansarea pe piaţă a acestuia.

În 2005 a devenit consultant, din poziţia de senior associate, în cadrul Trend Hospitality, compania specializată în industria ospitalităţii condusă de Tinu Sebeşanu.

În 2009 s-a întors la Howard Johnson pentru a ocupa funcţia de director general, fiind prima femeie, dar şi primul român ce venea la conducerea unui hotel de cinci stele din Capitală.

În 2013, în timpul mandatului său, Howard Johnson a cerut declasificarea de la cinci stele la patru stele pentru a prinde evenimentele organizate de companiile din industria farma, care organizează seminarii şi conferinţe doar la hoteluri de până în patru stele, potrivit unui cod etic al ARPIM.

La sfârşitul lui 2014, Sonia Năstase a preluat conducerea Nespresso România, brandul de cafea de lux al 
gigantului Nestlé.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lux,
cafea,
cazare,
hotel,
bucuresti,
Sonia Năstase
/analize/resurse-umane/a-renuntat-la-sefia-unuia-dintre-hotelurile-de-top-din-bucuresti-si-a-preluat-un-business-de-la-zero-13919633
13919633
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.