A fugit din România şi a ajuns în Canada doar cu hainele de pe el. Acum e milionar în dolari

Postat la 02 aprilie 2014 9423 afişări

A fugit din România şi a ajuns în Canada doar cu hainele de pe el. Acum e milionar în dolari

Procesele de restructurare au determinat Air Canada să îl înlocuiasă în 2009 pe CEO-ul Montie Brewer cu Rovinescu. „Air Canada a fost pentru mine mai mult decât o altă companie, este ceva în care am fost implicat mai mult de 25 de ani şi este important să văd că reuşeşte şi că se află  pe un drum care îi va asigura succesul pe mulţi din anii care vor urma„, şi-a descris Rovinescu evoluţia în cadrul transportatorului canadian.

Deşi este CEO al companiei din 2009, întreaga carieră a lui Rovinescu este legată de istoria Air Canada. La 31 de ani, când era avocat în cadrul firmei Stikenan Elliott, a fost consilierul responsabil cu privatizarea liniei aeriene, încheiată în 1988. În 1999, a împiedicat preluarea ostilă a companiei de Onex Corp, devenind până în 2000 indispensabil pentru Robert Milton, şeful din acea vreme al Air Canada.

Milton l-a rugat pe Rovinescu, pe atunci managing partner al firmei de avocatură, să se alăture companiei, relatează presa canadiană. Procesele de restructurare a companiei din perioada 2003-2004 se numără printre provocările cărora românul le-a făcut faţă. Totuşi, eşecul intermedierii unui acord între investitorul chinez Victor Li şi sindicatele Air Canada l-au determinat să demisioneze. S-a orientat astfel către domeniul bancar, participând, în 2004, la fondarea băncii private de investiţii Genuity Capital Markets.

Experienţa restructurării din perioada 2003-2004 l-a determinat pe Rovinescu să conducă Air Canada spre profit, cinci ani mai târziu, când s-a întors la conducerea companiei în calitate de CEO, la data de 1 aprilie 2009.

Ascensiunea românului nu s-a oprit aici: în 2012 a fost ales preşedinte al consiliului executiv al Star Alliance, cea mai mare alianţă mondială a companiilor aeriene, urmând ca, timp de doi ani, să conducă întâlnirile boardului, să realizeze strategia alianţei şi să dea votul în ceea ce priveşte intrarea sau nu a unei companii aeriene în cadrul Star Alliance. Rovinescu a condus ample măsuri de restructurare în companie.

„Cea mai importantă măsură pentru obţinerea acestor rezultate a ţinut de restructurare, prin aplicarea unui program de reducere a costurilor de 530 de milioane de dolari. În plus, am operat cu avioane de capacitate mare şi ne-am extins la nivel internaţional, investind puternic într-o franciză internaţională, şi am zburat mai des către destinaţii precum China sau Japonia şi destinaţii europene„, a precizat Rovinescu.

Extinderea internaţională este susţinută de aeronavele Boeing 777 şi Boeing 787, eficiente din punctul de vedere al combustibilului. În plus, începând cu 2017, compania va înlocui modelele 320 şi 321 cu 61 de avioane noi 737, pentru care compania a investit aproximativ 6,5 miliarde de dolari în 2013.

Printre reuşitele recente ale companiei se numără şi lansarea unui transportator leisure low-cost, destinat zborurilor către destinaţii calde: Air Canada Rouge va zbura către destinaţii precum Florida, Las Vegas, dar şi spre Europa, primele destinaţii fiind Veneţia şi Atena. „Modelul low-cost pentru zborurile pe distanţe lungi este un model de afacere mult mai dificil, dar va fi adoptat de din ce în ce mai multe companii.„

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/resurse-umane/a-fugit-din-romania-si-a-ajuns-in-canada-doar-cu-hainele-de-pe-el-acum-e-milionar-in-dolari-12387051
12387051
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.