A devenit antreprenoare după 16 ani petrecuţi în corporaţii: acum identifică abilităţile copiiilor încă de mici şi face bani din asta

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 11 februarie 2014 6621 afişări

După o carieră de 16 ani în domeniul resurselor umane în cadrul BRD, Mihaela Feodorof a hotărât să treacă în tabăra antreprenorilor. Au trecut patru ani de-atunci şi a clădit o firmă de consultanţă cu trei linii diferite de afaceri: pentru companii, pentru tineri profesionişti şi pentru minori. Spune că nu duce acasă mai mulţi bani decât ca angajată, dar şi-a regăsit bucuria de a lucra.

A devenit antreprenoare după 16 ani petrecuţi în corporaţii: acum identifică abilităţile copiiilor încă de mici şi face bani din asta

A înţeles că îşi dorea să continue să lucreze nu numai cu companiile, ci şi cu tinerii, mai cu seamă că avea experienţă în acest sens. „Companiile văd în studenţi o forţă de muncă ieftină, dar eu i-am privit altfel„; în perioada în care BRD se dezvolta accelerat Mihaela Feodorof a fost implicată în recrutarea studenţilor care aveau nu numai studii economice, ci chiar din zone ca drept, medicină, absolvenţi de limbi străine etc. „Acum nu mai e neobişnuit, dar în perioada 2004-2005 era o strategie diferită de ce se întâmpla pe piaţă.

„ De la decizia de a continua şi în activitatea antreprenorială lucrul cu tinerii n-a mai fost decât un pas până la ideea că trebuie să-şi îndrepte atenţia către tinerii cu vârste între 14 şi 18 ani, când ei trebuie să ia decizii care le vor influenţa întreg viitorul. „Sunt nenumătate opţiuni, de unde ştii care este traseul potrivit?„ Aşa că şi-a propus să cumpere instrumentele necesare evaluării tinerilor, iar apoi a trebuit să stabilească un sistem de colaborare cu instituţiile de învăţământ.

Trei linii de afaceri distincte au funcţionat încă de la început, este vorba de servicii pentru companii, studenţii tineri profesionişti şi minori. „Mi-am dat seama că este incredibil de greu să ai trei linii diferite de business şi să funcţioneze toate.„ De fapt, singurul obiectiv pe care şi l-a propus a fost să pună pe roate toate cele trei tipuri de activităţi. În perioada 2012-2013, încasările din zona Yourway au ajuns la 25-30% din cifra de afaceri; numărul total de evaluări a ajuns la câteva sute, iar sub umbrela Yourway firma derulează şi ateliere de dezvoltare.

„Am avut o creştere de 400% în 2012 pe această divizie, pentru că am derulat o campanie specifică.„ Cea mai mare pondere este a clienţilor individuali, deopotrivă părinţi şi copii. Există un decalaj evident între cererea de tineri absolvenţi cu anumite specializări şi diplomele pe care ei le au în buzunar. Un alt aspect este că mulţi tineri urmează studii nepotrivite cu structura şi înclinaţiile lor. Iar fenomenul se acutizează: „Sunt foarte mulţi absolvenţi care nu-şi găsesc de lucru pentru că nu pot convinge că pot face performanţă„. Este o prăpastie uriaşă în acest moment între ceea ce îşi doresc industriaşii şi ceea ce vor absolvenţii.

În ultima perioadă, antre-prenoarea a remarcat că sunt tot mai mulţi părinţi care vin cu copiii la evaluare încă din gimnaziu, în aşa fel încât să aleagă un liceu potrivit pentru copil. Costul unei evaluări este în medie de 100 de euro, despre care Mihaela Feodorof spune că este „o investiţie pe un termen minim de 3-4 ani, cât reprezintă un parcurs educaţional„.

Însă cea mai mare parte a încasărilor vine din companii, iar Feodorof derulează programe de executive coach care au rezultate cât se poate de concrete, de genul creşterii cifrei de afaceri sau trecerii de la pierdere la profit. Dar, dincolo de cifre, antreprenoarea spune că efectele pe care le vede la cei cu care lucrează, deopotrivă manageri din companii, copii, adolescenţi sau studenţi, sunt cele mai importante.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/resurse-umane/a-devenit-antreprenoare-dupa-16-ani-petrecuti-in-corporatii-acum-identifica-abilitatile-copiiilor-inca-de-mici-si-face-bani-din-asta-12063539
12063539
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.