Primele predicţii 2015 - 13 specialişti au emis 41 de tendinţe din 10 industrii, pentru anul viitor

Autor: Dorin Oancea Postat la 28 noiembrie 2014 1099 afişări

România anului 2015 va avea mai mult spor în antreprenoriat, investiţii în transport, mai multe tranzacţii vizând companii, un potenţial de inovaţie crescut, comunităţi urbane cu o viziune pe termen lung, viziune impusă de rigorile finanţării europene şi proiectele de dezvoltare realizate de şi pentru comunităţi.

Primele predicţii 2015 - 13 specialişti au emis 41 de tendinţe din 10 industrii, pentru anul viitor

Mihai Pop, MBA, Manager, Transaction Advisory Services, EY România

O tranzacţie în România de peste EUR 0.5bn în următoarele 12 luni.

Scăderea costului capitalului până la minime istorice, scăderea dobânzii de referinţă, dobânzilor de piaţă, scăderea costului împrumutului, scăderea randamentelor plasamentelor.

Creşterea numărului de tranzacţii în care se cumpără jucători români cu expunere internaţională (exportatori, multinaţionale din România, jucători regionali).


Ivan Patzaichin,  Antreprenor social

Lotca pescărească va redeveni simbolul Deltei Dunării. Am speranţa că odată cu prima ofertă integrată de ecoturism din Delta Dunării, pe care Asociaţia “Ivan Patzaichin – Mila 23” o va lansa în primăvară, vom readuce în actualitate lotca pescărească, tot mai rar întâlnită în peisajul cotidian al Deltei. Aşa cum gondola este simbolul Veneţiei, cred cu tărie că lotca poate deveni vedeta Deltei şi simbolul turismului lent pe apă.

Sper că în 2015 se vor pune bazele unei strategii coerente pentru sportul de masă. Îmi doresc, în mod special, programe de sport accesibile şi atrăgătoare pentru copii, care să îi apropie pe aceştia de valorile competiţiei, ale performanţei, sau să constituie pur şi simplu un mod plăcut de a se dezvolta şi de a îşi petrece timpul liber.


Florin Madar, Director General Temad Grup

Piaţa construcţiilor rezidenţiale va rămâne la acelaşi nivel cu cel din acest an sau va înregistra scăderi, de 5-10%. Construcţiile demarate la finalul anului 2013, odată cu revenirea economică din acea perioadă, sunt încă în faza de vânzare, fie că au fost deja finalizate sau vor fi livrate în următoarea perioadă. Dezvoltatorii vor iniţia noi proiecte după încheierea vânzărilor din ansamblurile deja construite, prin urmare, ne aşteptăm la o scădere moderată în prima jumătate a anului, urmată de o revenire spre finalul anului. Piaţa de amenajări şi reamenajări din segmentul rezidenţial va înregistra o creştere moderată ca şi până acum şi credem că investiţiile în reamenajări vor fi mai mari faţă de ultima perioadă.

Pe piaţa materialelor de construcţii vor rămâne producătorii care oferă produse echilibrate din punct de vedere al raportului calitate-preţ. Calitatea este foarte importantă în construcţii şi deşi presiunea pe preţ se va manifesta în continuare, constructorii importanţi nu vor face rabat de la calitate. O particularitate a pieţei este orientarea micilor constructori către preţul cel mai mic şi nu către calitate, şi întrucât o parte din şantiere lucrează cu personal necalificat, nu se vor înregistra modificări în viitor privind orientarea spre calitatea materialelor în acest segment de piaţă.

Pe piaţa termoizolărilor, plasa bazaltică va câştiga teren în faţa polistirenului. Din punct de vedere al volumului pieţei nu preconizăm creşteri importante. Piaţa termoizolărilor este dependentă de bugetele alocate de primării, iar acestea sunt puţin probabil să crească în următoarea perioadă, rămânând la acelaşi nivel ca şi până acum.


Elena Badea, Associate Director, Head of Branding, Marketing and Communication, EY România

Utilizarea social media va vedea două zone de creştere puternică: va creşte la 41% utilizarea social media în gestionarea relaţiei cu clienţii (de la 37% în 2014); Va creşte la 45% utilizarea social media în acţiunile de marketing îndreptate spre îmbunătăţirea imaginii de angajator a firmelor (de la 40% în 2014).

Site-urile de web şi de social media optimizate şi cu geo-locaţie vor deveni norma, ca şi contextualizarea conţinutului în timp real, ca urmare a accesului crescut de pe device-uri mobile.

Brandul personal şi gestionarea lui corectă în social media va deveni “a must” pentru oamenii de business, fie ei antreprenori sau executivi în companii multinaţionale.


Dragoş Mateescu, Business Development and Integration Director, Central Eastern Europe Dell

Stocarea va fi şi mai aproape de procesul de calcul.

Software-ul de securitate va fi o prioritate.

Antreprenorii vor avea un impact şi mai mare asupra economiei globale.


Constantin Măgdălina, Strategic Development, Market Enablement, EY România

Strategia IMM-uri Orizont 2020 şi “legea business angels” va reînscrie România pe un trend crescător în ce priveşte evoluţia coeficientului de inovaţie de la 38.1 în 2014 potrivit Global Innovation Report la peste 40 şi va readuce România în primele cele mai inovative 50 de ţări potrivit aceluiaşi document realizat de Cornel University şi INSEAD.

European Research Council – ERC, primul instrument de finanţare pan-europeană a cercetării de excelenţă, este parte a programului Orizont 2020, noul program al Uniunii Europene pentru Cercetare şi Inovare. România se numără printre puţinele tări europene ai căror cercetători nu au reuşit niciodată să acceseze bani europeni prin granturile oferite de Consiliul European al Cercetării (ERC). Pentru 2015 preconizez că România va avea proiecte câştigătoare pentru granturile ERC.

În prezent procentul din PIB alocat cercetării şi dezvoltării este de 0.5%, potrivit Global Innovation Report. Pentru 2020 ţinta asumată de România privind alocarea ca procent din PIB cercetării şi dezvoltării este de 2%. Ceea ce ar însemna o creştere medie anuală de 0.25% din PIB alocată R&D pentru ca această ţintă să fie atinsă. Pe fondul unei creşteri estimate de BNR a PIB-ului în acest an cu 2.2% preconizez pentru 2015 ca această creştere de 0.25% din PIB alocat cercetării şi dezvoltării să se realizeze.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/primele-predictii-2015-13-specialisti-au-emis-41-de-tendinte-din-10-industrii-pentru-anul-viitor-13665687
13665687
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.