Povestea vanzarii MedLife

Postat la 24 noiembrie 2009 468 afişări

Cea mai mare tranzactie din domeniul serviciilor medicale de pana acum a implicat cumpararea a 36% din actiunile MedLife de catre un fond al francezilor de la SocGen, pentru suma de 20 de milioane de euro. De ce a avut loc tranzactia tocmai acum si ce va face cu banii familia Marcu?

Familia Marcu a mai cedat, in anul 2006, 20% din titluri catre International Finance Corporation, divizia de investitii a Bancii Mondiale. De-a lungul vremii, MedLife a mai avut propuneri de preluari de la investitori strategici sau financiari, insa francezii au venit cu ceva in plus. "Cei de la SocGen au dovedit ca au know-how si o dorinta puternica de a asigura consolidarea pietei si dezvoltarea companiei in urmatorii ani. Era foarte important sa fie un investitor care isi doreste o dezvoltare accelerata. Am considerat ca echipa de management care va lucra alaturi de noi stie ce are de facut", explica omul de afaceri.

Cat despre bani, prudenta pare sa fie acum cuvantul de ordine. Cele douazeci de milioane de euro par sa astepte momente mai bune pentru a fi investite. "Nu ne grabim sa directionam banii in alte afaceri ale familiei. Piata inca stagneaza, deci nu stim daca e momentul sa investim in altceva." Proiectele imobiliare sunt oprite, iar Nauticlife este principalul beneficiar al atentiei familiei, "insa nu neaparat in termeni de bani". Potrivit omului de afaceri, firma Nauticlife detine terenuri in Delta, un hotel in Bulgaria si probabil in viitor un showroom in Tulcea si un complex rezidential la Murighiol, insa "numai dupa ce piata se dezgheata".

Mihail Marcu marturiseste ca a crezut de la inceput in MedLife, gratie mamei sale - Mihaela Cristescu, fondatorul afacerii -, dar si datorita eforturilor depuse impreuna cu fratele sau de a dezvolta businessul: "Daca vorbim de ultimii doi-trei ani, MedLife a fost pionier in tot ce a facut. Am adus IFC, care are o pozitie intre un investitor strategic si unul financiar, cu un know-how foarte puternic, am deschis hiperclinici, am fost primii care au angajat medici permanenti. A fost putin atipic si am avut destul de mult curaj".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/povestea-vanzarii-medlife-5121486
5121486
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.