Povestea arhitectului ajuns patron de restaurant după ce criza l-a forţat să renunţe la meserie

Autor: Cristina Roşca Postat la 12 noiembrie 2014 5341 afişări

Un publicitar de profesie arhitect a decis la începutul crizei să îşi schimbe radical domeniul de activitate şi să îşi facă un restaurant, despre care intuia că va merge şi în vremuri mai puţin bune, „pentru că oamenii trebuie să mănânce“.

Povestea arhitectului ajuns patron de restaurant după ce criza l-a forţat să renunţe la meserie

Gargantua este nu doar primul, ci şi cel mai bun business de HoReCa al lui Matei Ionescu, cu afaceri de 3 milioane de lei. Antreprenorul spune că acest local, la fel ca toate celelalte, este operat de mai multe companii, dar nu oferă detalii despre cifra totală de afaceri a grupului. „Noi am deschis şi ne-am dezvoltat în plină criză, astfel că nu pot să spun dacă problemele economice din jurul nostru ne-au afectat sau nu. Totuşi, am încercat să venim cu soluţii complementare pentru clienţi pentru a-i fideliza.“ Astfel, pentru că cei mai mulţi sunt oameni de afaceri, executivi şi corporatişti, restaurantul oferă o masă de presă cu cele mai noi ziare şi reviste, internet din trei surse şi baterie la masă pentru telefoanele care se descarcă.

„Mai mult, am diversificat şi businessurile. Nu am vrut să devenim un lanţ, de aceea am apelat şi la alte branduri şi la alte formate de afaceri.“ Astfel, în 2011 a apărut brandul Pizzicato pentru divizia de livrare la domiciliu a grupului creat de Matei Ionescu. „Piaţa de livrare este total diferită de cea a restaurantelor sit & dine. Preţurile sunt diferite, porţiile sunt diferite.“ Mai mult, potrivit lui Ionescu, businessul de livrare nu este la fel de profitabil precum cel de sit & dine pentru că vânzările de băuturi - de orice fel - sunt mult mai mici. El precizează ca la un local clasic 50% din vânzări sunt băuturile, restul mâncarea, iar profitul se face din băuturi.

Toate produsele grupului sunt realizate „in house“, de la paste şi sosuri la băuturi.

Tot în 2011 a fost deschisă şi sala de evenimente Gargantua Anniversaire, vizavi de restaurantul deja existent, în spaţiul fostului restaurant Moldova. Aici compania organizează evenimente şi petreceri. Grupul oferă însă şi servicii de catering pentru evenimentele care au loc în alte săli. „Oamenii care sunt obisnuiţi să ia masa la noi ne caută şi atunci când au nunţi, botezuri sau petreceri corporate. Acesta, spre deosebire de celelalte, este un business concentrat în weekend.“

Ultima investiţie în domeniu a lui Matei Ionescu a fost Gargantua D’Oro din zona Dorobanţi, unde a fost păstrat acelaşi meniu, cu aceleaşi preţuri ca în zona Grădina Icoanei. Aici însă există şi sushi, pregătit de un bucătar care a lucrat timp de 18 ani în Japonia şi care este specializat pe sushi. Matei Ionescu spune că prin diversificarea meniului s-au adaptat clientului din zona de nord a Bucureştiului. Deschis anul trecut, restaurantul a ajuns deja pe break-even, însă businessul nou este la jumătate faţă de restaurantul din Grădina Icoanei, deşi în creştere.

Matei Ionescu cunoaşte bine cartierul pentru că a copilărit aici şi ştie ce preferinţe au clienţii din zonă. „Pentru fiecare spaţiu pe care îl alegem ne ghidăm după câteva principii: să fie amplasat pe o stradă liniştită, să aibă deschidere largă la faţadă pentru a vedea şi pentru a fi văzut şi să aibă parcare. Ne uităm şi după spaţii amplasate în zone verzi care să aibă totodată orientarea spre sud, spre lumină. Este greu să găseşti un astfel de spaţiu.“ În fiecare dintre cele două restaurante antreprenorul a investit câteva sute de mii de euro, bani necesari atât pentru deschiderea propriu-zisă. cât şi pentru susţinere până în momentul în care localul ajunge pe break-even. Finanţarea s-a făcut atât prin fonduri proprii, cât şi prin credite bancare. Se fereşte însă să ofere prea multe cifre sau detalii despre planurile viitoare, confirmându-şi strategia de antreprenor discret.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/povestea-arhitectului-ajuns-patron-de-restaurant-dupa-ce-criza-l-a-fortat-sa-renunte-la-meserie-13509094
13509094
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.