Paşi spre modelul de business al viitorului

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 02 noiembrie 2016 656 afişări

Paşi spre modelul de business al viitorului

Iar în segmentul de soluţii pentru managementul flotelor de maşini numărul de clienţi a crescut de două ori. Datele arată că numărul de maşini conectate la diferite platforme de management – de la cele simple, în care doar se monitorizează locaţia, până la unele sofisticate, care au integrate inclusiv soluţii de securitate pentru persoanele care călătoresc în vehiculele respective – va creşte accelerat în viitor, completează Valeriu Nistor. Compania a lansat în urmă cu câteva luni proiectul Net Drive, în colaborare cu VW pe piaţa locală. „În prezent, la nivel de grup se lucrează cu mult mai multe branduri. Avem deja 3.000 de activări în România.“ Diferenţa cu Net Drive este că maşinile au echipamentele preinstalate şi cel care deţine maşina sau flota respectivă decide în ce platformă vrea să le conecteze şi în ce fel. La serviciul de Fleet Management, maşinile nu sunt conectate, le conectăm noi acum. Acest trend se va accelera. Maşinile vor fi preconectate de către producători, cu toate beneficiile adiacente – securitate, revizii etc.“

Cea mai recentă lansare a operatorului, Ready Business Score, este o platformă care măsoară gradul de pregătire al unei afaceri în era digitală. „Există un mecanism pe care l-am dezvoltat şi care măsoară dacă suntem gata şi dacă da, cât de gata suntem. Pentru că toate firmele au un grad de digitalizare relativ. Întrebarea e: într-un context general, faţă de un anumit benchmark, cât de gata suntem,“ explică Nistor. Concret, pe platformă companiile pot accesa, gratuit, un chestionar detaliat care identifică domeniul de activitate şi, pe baza răspunsurilor referitoare la număr de angajaţi, soluţiile pe care le foloseşte firma, gradul de dezvoltare, firmele care accesează platforma primesc un scor care spune este de pregătită compania să participe la era digitală. Al doilea pas este raportul personalizat pe care platforma îl generează, care conţine recomandări punctuale în trei zone de interes pentru orice afacere: agilitate operaţională, conectarea angajaţilor şi interacţiunea cu clienţii. „Pasul trei al programului ar fi o întâlnire cu reprezentanţi din Vodafone care pot da amănunte referitoare la conceptele recomandate de platformă. Dar scopul acestui proiect nu este să capturăm clienţi“, afirmă Nistor. În România există 660.000 de firme, dintre acestea fiind active câteva sute de mii, iar un studiu realizat de 360insights în perioada septembrie-octombrie, pe 300 de companii din întreaga ţară, arată că firmele din ţară sunt 36% ready business. „Este pentru prima oară când cineva aduce o astfel de platformă în România. Platforma funcţionează în zece ţări în care este prezent grupul Vodafone, fiind lansată iniţial în Turcia, iar apoi în alte pieţe, ca Marea Britanie şi Italia“, spune reprezentantul Vodafone.

Scorul general al gradului de digitalizare a mediului de afaceri din România ar putea suferi modificări în următoarele luni, în funcţie de datele pe care le vor înscrie pe platformă companiile. „Este un mecanism dinamic. Peste şase luni vom putea să aducem informaţii şi în ce priveşte gradul de digitalizare pe industrii. Platforma a fost adaptată la specificul fiecărei ţări, pentru a reflecta ceea ce este relevant în fiecare piaţă“, afirmă Nistor, care estimează că în jumătate de an vor fi date disponibile despre gradul de digitalizare a mii de companii. Companiile din industrii diferite au nevoi diferite. De pildă pentru o firmă cu activităţi în construcţii nu este relevant ca angajaţii să aibă smartphone-uri cu videostreaming, în schimb pentru serviciile profesionale această unealtă nu poate să lipsească. Astfel, criteriile diferă de la industrie la industrie pentru calcularea scorului de digitalizare, explică Valeriu Nistor. „Pentru aceeaşi industrie recomandările sunt similare, noi nu spunem cât de pregătiţi sunt sau nu, ci ei spun.“

Era digitală aduce oportunităţi, dar şi provocări suplimentare faţă de cele cu care eram obişnuiţi. În prezent, concurăm cu toate lumea de pe piaţa globală, iar pentru un produs standardizat toată piaţa globală este un concurent. Acum 20 de ani, cine investea se aştepta să-şi vadă afacerea crescând. Acum condiţiile de piaţă s-au schimbat, multe companii investesc şi constată că rezultatele nu sunt cele pe care le aşteptau. Pentru că au investit în direcţia greşită. Sau au ales direcţia greşită. Sau sectorul şi-a schimbat parametrii şi ei nu mai pot să facă faţă, povesteşte Valeriu Nistor. „În acest context, eficienţa operaţională devine tot mai importantă. Nu se poate obţine pentru că le cerem oamenilor să lucreze mai mult. Fiecare lucrează cât timp are la dispoziţie. Trebuie să găsim mecanisme prin care să sporim eficienţa, iar digitalizarea este răspunsul la foarte multe dintre problemele cu care se confruntă companiile în prezent, este o metodă prin care putem creşte eficienţa. Dar digitalizarea nu înseamnă neapărat creşterea veniturilor“, spune Valeriu Nistor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.