Omul care a văzut toată lumea face 20 de milioane de euro din ceasuri, haine şi bijuterii

Autor: Cristina Roşca Postat la 26 aprilie 2013 1111 afişări

De profesie inginer, Alessandro Amato a venit în România ca să rămână, acum 23 de ani, şi a ajuns astăzi unul dintre cei mai importanţi jucători din industria de lux, cu afaceri cu ceasuri, bijuterii şi haine pe care le evaluează la peste 20 de milioane de euro. Planurile sale nu se opresc aici, însă se „limitează" pentru moment la România, unde spune că încă mai sunt multe oportunităţi de afaceri. Care este următoarea sa mutare pe tabla de şah a luxului românesc?

Omul care a văzut toată lumea face 20 de milioane de euro din ceasuri, haine şi bijuterii

Deşi se gândeşte şi la expansiune şi la dezvoltarea afacerilor, italianul consideră că prioritatea acestui an o costituie consolidarea şi păstrarea clienţilor. În acest sens fiecare din businessurile sale va fi înregistrat pe o entitate proprie pentru ca fiecare să fie independent economic şi mai uşor de previzionat şi de dezvoltat. „În cazul Cellini, vrem, spre exemplu, să ne extindem şi în alte oraşe din provincie, însă mai întâi vrem să ne consolidăm.„ În ultimul an lanţul de magazine a închis o singură unitate, cea de pe Magheru, deoarece proprietarul spaţiului nu a dorit să reducă chiria. „În alte zone am renegociat şi unele chirii sunt acum adaptate la situaţia din piaţă."

Deşi se adresează persoanelor cu venituri peste medie care au fost cel mai puţin lovite de criză, Amato afirmă că industria de lux a simţit şi ea efectele. Pe de-o parte, s-au înăsprit condiţiile de creditare şi de plată. „Pe de alta, cel mai mult s-a simţit la nivel de profit.„ Cei mai buni ani în acest sens au fost 2007-2008, ultimii ani de boom. Apoi cifrele au intrat pe o pantă descendentă. Potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor, compania care operează magazinele Cellini avea în 2008 un profit de aproape 11 mil. lei (3 milioane de euro), faţă de 28.000 de lei (sub 7.000 de euro) în 2011, ultimul an pentru care există date financiare.

ALESSANDRO AMATO NU S-A OPRIT ÎNSĂ LA BUSINESSUL CELLINI ÎN INDUSTRIA DE BIJUTERII, deschizând şi şase magazine Swarovski - patru de sine stătătoare şi două shop in shop. El deţine doar o parte din magazinele deschise sub acest nume pe piaţa locală, brandul fiind dezvoltat şi de alţi francizaţi. „Uneori mergem cu amândouă (Cellini şi Swarovski, n. red.) într-un mall sau într-o zonă stradală, alteori le separăm.„ Cele două mărci se adresează însă unor clienţi diferiţi. Astfel, la Swarovski clientul este impulsiv şi cheltuie sub 100 de euro pentru o achiziţie. La Cellini însă, este o achiziţie gândită. „Clienţii vin, se uită, probează, pleacă şi apoi revin să cumpere.„ Despre Swarovski, Amato spune că este „affordable luxury„, motiv pentru care a deschis şi un magazin în Republica Moldova.

Cea mai mare parte a afacerilor sunt însă în România. Astfel, antreprenorul mai are şi afaceri în tradingul cu aur, un business „din care nu te îmbogăţeşti, dar care are o activitate constantă". De asemenea, Amato deţine Chronotime, companie care importă şi distribuie ceasuri de lux - Breguet, Breitling, Omega sau Tissot. „Produsele sunt vândute atât în magazinele Cellini, cât şi către alţi jucători din piaţă.„ Ultimul său pariu îl reprezintă moda de lux, domeniu unde încă mai are planuri de dezvoltare după ce a deschis două magazine Paul & Shark - unul în Bucureşti şi unul în hotelul Vega din Mamaia - şi un monobrand Gucci în Capitală. Atunci când vorbeşte despre viitor Amato vorbeşte de moda de lux. „Ne gândim la achiziţii de branduri deja aduse pe piaţă sau poate la fuziuni. Nu vrem să aducem branduri noi.„ Piaţa locală de lux a început să se dezvolte mai puternic în ultimii ani, când tot mai multe branduri au început să apară pe piaţa locală. În industria modei ultimele nume apărute sunt Valentino, Escada şi Roberto Cavalli. Anterior îşi făcuseră intrarea şi Burberry, Gucci şi Louis Vuitton, ultimul fiind singurul brand intrat direct.

"NU M-AM GÂNDIT NICIODATĂ SĂ MERG ÎN INDUSTRIA DE MODĂ DE MASĂ, CARE DE ALTFEL ESTE FOARTE BINE ORGANIZATĂ, METODICĂ. Coloşii nu îţi lasă însă marjă de manevră." Luxul este mai tentant. Mai mult, îţi poţi pune amprenta asupra percepţiei brandului. „Sunt două realităţi total diferite." Astfel, alegerile finale ale lui Amato sunt astfel ceasurile, industria de lux şi România.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lux,
bijuterii,
ceasuri,
haine,
afaceri,
Alessandro Amato
/analize/omul-care-a-vazut-toata-lumea-face-20-de-milioane-de-euro-din-ceasuri-haine-si-bijuterii-10792033
10792033
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.