Lupta pentru o piaţă de 250 de milioane de euro

Autor: Georgiana Călin Postat la 28 septembrie 2016 1915 afişări

Lupta pentru o piaţă de 250 de milioane de euro

Dacris a fost înfiinţată în urmă cu 22 ani de ani, la Constanţa, de cei trei membri ai familiei Faţi - Lidia, Dan şi Claudiu. Prima investiţie a fost una minoră - un magazin de imprimante tipizate, într-un garaj, pe o o stradă secundară din centrul oraşului. Pe parcurs, oferta s-a extins prin produse de papetărie, iar în decembrie 1994 Dacris a deschis o tipografie proprie. După alţi trei ani, firma a inaugurat prima filială în Bucureşti, iar în anii următori compania a devenit unul dintre cei mai importanţi distribuitori de produse de papetărie şi birotică din sud-estul României.  De-a lungul timpului, Dacris a pus bazele unor colaborări cu furnizori şi producători din industrie, încheind parteneriate cu Pilot, producător japonez de instrumente de scris prezente pe tot globul, sau Staples, jucător de top la nivel mondial în distribuţia B2B şi online de articole de birotică şi papetărie. „Cheia dezvoltării Dacris a fost şi rămâne vânzarea de servicii integrate, prin canale de distribuţie multiple şi flexibilitatea în raportul cu clienţii“, susţine Dan Faţi. În portofoliul Dacris se regăsesc produse şi consumabile de birotică şi papetărie, instrumente de scris, mic mobilier de birou, produse de protocol, o gamă de produse pentru curăţenie, întreţinere şi mentenanţă, soluţii de tipar, producţie tipografică în tipografia proprie. Grupul constănţean a realizat în 2015 o cifră de afaceri de 20,7 de milioane euro, ceea ce a însemnat o creştere de 16% faţă de anul 2014. „Pentru anul 2016, ne aşteptăm la o creştere de cel puţin 15% faţă de 2015. După achiziţia din 17 august a companiei Echo Plus din Timişoara, o companie specializată în vânzarea telefonică de consumabile pentru copiatoare şi imprimante, cifra de afaceri consolidată a celor două companii va ajunge la 27 milioane de euro“, spune cofondatorul companiei, făcând referire la tranzacţia din această vară, cu o valoare de 3 milioane de euro, conform informaţiilor din piaţă.

Afacerea Austral a fost înfiinţată în 1993 de Gabriela Iurov şi Gheorghe Alexandru Anghel, care sunt şi în prezent acţionarii companiei, unul dintre cei mai mari distribuitori de produse de papetărie şi birotică de pe piaţă. Compania îşi desfăşoară activitatea la nivel naţional prin intermediul a 19 birouri de vânzare, iar portofoliul său include branduri precum Schneider, Acco-Rexel, Quo Vadis, 3M, Durable, Claire Fontaine. Principalele categorii de produse comercializate sunt de papetărie şi birotică, instrumente de scris, IT&C, protecţia muncii. Cifra de afaceri înregistrată în 2014 a fost de 15 milioane de euro şi a crescut în 2015 cu circa 5%, deoarece „eforturile noastre s-au concentrat în anul ce a trecut pe implementarea noilor sisteme de gestiune“, declară Ligia Roşu. Anul 2015 a adus şi un nou parteneriat pentru Austral, care a semnat un acord cu Office Depot, lider global pe segmentul de birotică şi papetărie. „Din aprilie 2016, am lansat şi o platformă de e-commerce prin intermediul căreia accesăm şi zona de B2C, iar pentru acest an creşterea pe care am estimat-o în termeni de vânzare este de 10% faţă de 2015“, adaugă reprezentanta Austral. În prezent, compania are peste 180 de angajati, echipe de vânzări în 21 de oraşe din România, o filială la Chişinău şi un parc auto de peste 100 de maşini, conform site-ului companiei.

O altă companie cu rulaje importante pe piaţa de profil este RTC Proffice Experience, care are o activitate de peste două decenii. Din 2011, compania face parte din portofoliul deţinut de fondul de investiţii suedez Oresa Ventures; gama RTC Proffice Experience reuneşte 6.000 de produse, peste 100 de branduri internaţionale, iar anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de circa 27,7 milioane de euro, arată datele de pe Ministerul Finanţelor.

„Comportamentul de cumpărare a consumatorului final se schimbă, iar mari jucători mondiali, precum Amazon şi Walmart, au puterea financiară de a dezvolta soluţii inovatoare, în linie cu aşteptările clientului online. În concluzie, şi piaţa de papetărie şi birotică va urma trendul mondial“, adaugă Dan Faţi, vorbind despre evoluţia pieţei în care activează. În România, conchide antreprenorul constănţean, piaţa se va consolida şi va suferi o continuă transformare ca urmare a introducerii de noi tehnologii şi pe fondul exigenţei tot mai mari din partea clienţilor în ce priveşte experienţa de cumpărare şi nivelul serviciilor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.