La 28 de ani a reuşit ceea ce mulţi antreprenori încearcă: conduce un business de 500.000 de euro

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 14 iulie 2016 9070 afişări

La 28 de ani, Adrian Enache pare să fi reuşit ceea ce mulţi alţi antreprenori încearcă: este cofondator şi general manager al The Masterplan, o companie românească de marketing digital care va ajunge anul acesta la afaceri de peste 500.000 de euro.

La 28 de ani a reuşit ceea ce mulţi antreprenori încearcă: conduce un business de 500.000 de euro

Cât despre importanţa reţelelor de socializare, subliniază managerul The MasterPlan, aceasta diferă de la industrie la industrie. „Putem spune din sutele de campanii pe care le-am derulat şi le derulăm pentru branduri mari că am întâmpinat situaţii în care am alocat chiar şi 80% din bugetul online în campanii pe reţelele sociale. Evident, există şi industrii cu un procent mic, dar totdeauna trebuie să descoperi un echilibru în investirea bugetului alocat şi a aportului campaniei pe indicatorii de performanţă setaţi. Trebuie să conştientizăm că dacă nu faci social media, o fac utilizatorii tăi, dar şi competiţia. Este mult mai grav să îi laşi pe ceilalţi să vorbească despre tine, fără să poţi controla sau influenţa asta.“

În prezent, agenţia numără 10 specialişti de media şi e-commerce, a căror pregătire este continuă. Aceştia stăpânesc metode hibrid de promovare care folosesc atât algoritmi, cât şi unelte de optimizare. Dincolo de uneltele pe care le au la dispoziţie, explică Adrian Enache, important este strategul care optimizează permanent campaniile. „Într-o campanie, softul poate arăta un banner de cinci ori unei persoane pentru ca aceasta să cumpere dintr-o industrie, dar de 30 de ori pentru a cumpăra din altă zonă.

Unealta poate face orice, important este ca omul să înţeleagă afacerea şi implicaţiile acţiunilor lui. Misiunea profesioniştilor din digital este să promoveze afaceri şi să ofere consultanţă în scopul apropierii de ROI (return of investment – n.red.) pentru clienţi, într-un mediu care a dat peste cap orice obişnuinţe de consum“, afirmă tânărul antreprenor.

Agenţia are în desfăşurare contracte cu o serie de mărci importante în România şi la nivel global. „Derulăm campanii în India sau Algeria, iar limba nu mai este o problemă, dat fiind faptul că statistica este importantă şi relevantă, odată ce poţi să măsori şi calibrezi în timp real (live) orice campanie. Odată ce stăpâneşti uneltele de promovare şi algoritmii din spatele lor, poţi livra şi optimiza campanii indiferent de limba din ţara respectivă cu ajutorul unui vorbitor nativ“, precizează Enache.

Care este însă principala greşeală pe care o fac antreprenorii sau companiile din România atunci când vine vorba de digitalizarea afacerii? Enache spune că „nu ştiu dacă putem vorbi neapărat de greşeli, dar unul din factorii pe care îi uită mulţi dintre cei ale căror strategii le audităm este alinierea mesajelor în toate canalele – cu alte cuvinte omnichannel. Deseori rămâne un spaţiu între canale de comunicare, foarte flexibil, care face ca potenţialii cumpărători ai mărcii să nu fie abordaţi cursiv şi să nu aibă o interacţiune fluentă pentru a face alegerea dorită. De aici apar şi aceste pierderi destul de mari de buget, dat fiind că trebuie să urmăreşti suplimentar acei utilizatori pe care îi pierzi la mijlocul interacţiunii, deci eşti nevoit să o iei de la capăt“. Fondatorul MasterPlan este de părere că firmele care oferă consultanţă în domeniu trebuie să educe companiile în această direcţie.

„Ne focusăm să educăm şi să construim împreună cu toţi partenerii câte o strategie digitally-driven, prin care să avem în centru posibilităţile mediului online şi unelte puse la dispoziţie de acesta. Dorim ca partenerii noştri să înţeleagă ce se poate face online, cum se interconectează canalele şi focusul pe utilizator în toate mediile în care poate interacţiona cu brandul“, explică Enache. Pentru asta, susţine alături de parteneri cursuri în cadrul Infinit Academy, o extensie a companiei Infinit Solutions, care oferă cursuri şi traininguri unor companii şi indivizi interesaţi de tot ceea ce înseamnă lumea digitală. Lectorii sunt profesionişti din domeniu care vorbesc despre experienţa lor zilnică alături de clienţi internaţionali.

Cel mai important sfat pe care îl poate oferi tinerilor manageri este să îşi asigure o educaţie financiară solidă. Nu este de ajuns o idee bună sau să livreze bine, remarcă el, trebuie mai întâi să înţeleagă cum funcţionează sistemul pe plan local sau internaţional, după cum este cazul. „Trebuie să înţelegi ce înseamnă cash-flow, termen de plată sau linie de credit. Cred că sunt mai importante chiar decât activitatea pe care o prestezi. Unui tânăr antreprenor, pentru a se asigura de o raportare corectă, i-aş recomanda o investiţie în cursuri de strategie, business şi marketing.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/la-28-de-ani-a-reusit-ceea-ce-multi-antreprenori-incearca-conduce-un-business-de-500-000-de-euro-15525352
15525352
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.