Vestea tristă primită de berari: clienţi mai săraci, vară răcoroasă şi fără evenimente sportive

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 27 septembrie 2013 727 afişări

Angajaţii sunt cei care pot face să crească vânzările unei companii, dar fără o evoluţie pozitivă a puterii de cumpărare piaţa de bere nu poate înregistra plusuri consistente. Mai cu seamă în lipsa evenimentelor sportive şi a căldurii care îndeamnă oamenii să iasă la terase.

Vestea tristă primită de berari: clienţi mai săraci, vară răcoroasă şi fără evenimente sportive

Directorul de vânzări este însă unul dintre puţinii expaţi aflaţi la Ursus Breweries, mai mulţi români fiind acum peste hotare în alte filiale ale grupului SABMiller. „Avem o întreagă diasporă a Ursus Breweries peste hotare. Angajaţii români sunt foarte dispuşi să se implice în proiecte peste hotare, să încerce lucruri noi. Sunt adaptabili şi cunosc limbi străine.„

Cele mai dificile experienţe din cariera lui Highcock au fost situaţiile în care a trebuit să restructureze afaceri, „ceea ce nu e cazul aici: în România suntem preocupaţi de creşterea afacerii„. Însă, adaugă tot el, din perspectiva strategiei sunt situaţii în care „nu merge totul cum ai plănuit, dar consider că acestea sunt oportunităţi de a deveni mai înţelepţi".

Despre ţinte în termeni de vânzări şi profitabilitate preşedintele Ursus Breweries nu dă detalii, dar se declară preocupat de implementarea „inovaţiilor pe care le-am lansat anul acesta - Ursus Cooler şi Timişoreana Brună, proiecte importante pentru noi în acest an„. În opinia sa, cel mai rapid în creştere este segmentul berilor cu arome şi mixuri, pentru că sunt consumatori noi care intră în acest segment, în care compania are mărcile Redd’s şi Ursus Cooler. „Cele mai recente date pe care le avem de la Nielsen indică o cotă de piaţă de 1,2 - 1,3% pentru acest segment, de două ori mai mult decât anul trecut„. Berarii se aşteaptă ca şi în viitor această categorie să crească, „pentru că sunt mulţi consumatori tineri din mediul urban de la care ne aşteptăm să consume acest tip de băuturi". Cu toate acestea, mixurile şi berile cu arome sunt produse foarte dependente de sezon.

Piaţa de bere, în care principalii producători sunt Ursus, Heineken, Bergenbier, URBB, Romaqua şi European Drinks, a crescut cu 8% în primele şase luni ale acestui an comparativ cu acelaşi interval din 2012, înregistrând a treia creştere semestrială consecutivă, arată un calcul al ZF pe baza datelor Institutului Naţional de Statistică (INS). Cu acest avans, piaţa de bere a ajuns la la 9 mil. hl şi s-a apropiat de nivelul din primul semestru al anului 2007.

Andrew Highcock, care a trăit până acum în cinci ţări, povesteşte că managementul companiei are un model intern în care construieşte bugetul şi în primul rând se bazează pe informaţiile macroeconomice. „Sperăm că va continua creşterea PIB şi apoi vom încerca să înţelegem ce se va întâmpla în anii următori cu puterea de cumpărare. Acesta este însă numai punctul de pornire.„ Vânzările sunt direct proporţionale cu banii pe care îi au oamenii în buzunar şi, în plus, vremea are un impact imediat în acest tip de afaceri. „Încercăm să vedem care sunt zonele în care se dezvoltă puterea de cumpărare, de pildă dacă a fost un an bun pentru fermieri. Am făcut o analiză internă a oraşelor şi avem o estimare referitoare la cele care credem că vor contribui cel mai mult la creştere în anii următori."

La fel de bine, indică preşedintele Ursus Breweries, sunt şi sectoare care pot influenţa strategia, de pildă dezvoltarea sectorului automotive.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/industrie/vestea-trista-primita-de-berari-clienti-mai-saraci-vara-racoroasa-si-fara-evenimente-sportive-11408953
11408953
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.