Un antreprenor moldovean care şi-a petrecut studenţia arând câmpul are o afacere de 16 milioane de euro: Am stat departe de bănci

Autor: Andreea Neferu Postat la 19 februarie 2015 16109 afişări

În contextul în care piaţa locală de tâmplărie termoizolantă nu dă semne că îşi va reveni puternic anul acesta, Gârmacea spune că va continua să consolideze exporturile, ale căror avantaje sunt preţurile mai mari, pentru că se cer produse cu calitate ridicată şi, deci, valoare adăugată mai mare, dar şi faptul că sezo-nalitatea este mult mai mică decât în România. De altfel, pentru a putea prinde mai multe contracte în străinătate, compania vrea să înceapă de anul acesta să participe la târgurile şi expoziţiile internaţionale de profil, primul fiind MadeExpo de la Milano, care va avea loc în luna martie.

Antreprenorul spune că se gândeşte din ce în ce mai mult la exporturi şi în special la consolidarea prezenţei în ţările în care a reuşit deja să trimită produse, dar în acelaşi timp nu exclude nici livrări în ţări precum cele nordice sau în Marea Britanie. Intrarea cu ferestrele şi uşile produse la Bacău şi pe alte continente iese însă din discuţie, cel puţin momentan. „Tâmplăria nu trebuie cărată pe distanţe foarte mari, de peste 5-10.000 de kilometri. Costurile de transport sunt destul de mari“, afirmă Gârmacea.

Tot pentru a consolida brandul Barrier, Gârmacea a decis în toamna anului trecut să lanseze un sistem naţional de francize pentru magazine care să vândă tâmplărie termoizolantă. Până acum, au fost deschise 6 astfel de francize, iar până la finalul anului antreprenorul băcăuan speră să ajungă la cel puţin 50 de unităţi. „Avem cereri pentru francize şi din Italia, dar deocamdată nu este nimic concretizat.“

De 20 de ani în lumea afacerilor, Gârmacea vede economia prin ochii unui antreprenor care a trăit şi vremuri mai bune, şi mai rele. Cel mai dificil moment de până acum rămâne însă perioada 2008-2009, când criza economică financiară începea să-şi facă simţit debutul, iar băncile la care compania sa avea linii de credite deschise au început să îşi ceară banii înapoi. „Am avut un termen de o lună ca să dăm banii. A fost o lecţie învăţată pentru noi, care ne-a ţinut departe de bănci până în 2013“, afirmă antreprenorul băcăuan. El recunoaşte însă că „fără credite, nu poţi să faci nimic“, asta în condiţiile în care compania sa a reinvestit constant, de-a lungul timpului, profitul obţinut pentru a continua proiectele de extindere.

În prezent, una dintre principalele probleme cu care se confruntă antreprenorul este legată de absenţa unei infrastructuri care să permită transportul rapid al mărfurilor. În opinia sa, trei autostrăzi, şi anume Oradea-Cluj-Braşov-Bucureşti, Arad-Sibiu-Bucureşti-Constanţa şi Bucureşti-Suceava, ar rezolva marile probleme de infrastructură rutieră din România. De asemenea, Gârmacea adăugă că un masterplan în domeniul educaţiei ar trebui să fie o prioritate pentru România, în contextul în care în prezent sistemul de învăţământ este „rupt de nevoile întreprinderilor“. „Educaţia trebuie să fie prioritate naţională, pentru că poate schimba generaţii. Educaţia poate schimba România din temelii“, afirmă şeful Electric Plus.  Gârmacea adăugă că în oraşe de provincie precum Bacău este foarte problematic să găseşti forţă de muncă bine calificată, mai ales în domenii precum marketingul. „Accesul la vârfurile forţei de muncă nu îl ai decât în marile centre economice.“

Dincolo de provocările inerente cu care se confruntă zi de zi orice antreprenor român, Gârmacea îşi păstrează optimismul şi spune că sectorul în care activează firma sa va reuşi să transforme România într-un hub european de producţie pentru ferestre şi uşi peste un deceniu. Motivul? „Vesticii deja privesc cu multă simpatie tâmplăria românească şi înţeleg că are aceeaşi calitate precum cea produsă la ei.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/industrie/un-antreprenor-moldovean-care-si-a-petrecut-studentia-arand-campul-are-o-afacere-de-16-milioane-de-euro-am-stat-departe-de-banci-13821269
13821269
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.