Transformarea Dacia. Una dinte cele mai nefiabile maşini din lume a ajuns la standardele internaţionale ale Renault

Autor: Bogdan Alecu Postat la 01 octombrie 2014 614 afişări

În cei 15 ani de când Dacia a fost preluată de francezii de la Renault, uzina de la Mioveni a ajuns cel mai mare exportator al României, iar angajaţii companiei, care erau cunoscuţi în anii ’90 pentru producţia uneia dintre cele mai nefiabile maşini din lume, lucrează acum cot la cot cu inginerii de la Daimler.

Transformarea Dacia. Una dinte cele mai nefiabile maşini din lume a ajuns la standardele internaţionale ale Renault

Clasamentul este realizat strict în funcţie de eficienţă şi nu are legătură cu modelele produse. Din acest motiv, şeful Dacia spune că la Mioveni se pot produce maşini din toate categoriile, nu numai dintre cele „low-cost“, cum era prima generaţie a Logan.

„La Mioveni am putea produce maşini premium dacă ne-am propune. Nu mă refer la automobile precum Bentley, dar la cele precum Renault Megane, spre exemplu, care urmează acelaşi preţ. Dar nivelul de automatizare de aici nu este la acelaşi nivel precum cel din Vest. Spre exemplu, în secţia caroserie aici sunt 2.000 de angajaţi, în timp ce în Franţa într-o uzină similară ar fi cel mult 400-500 datorită gradului mai ridicat al automatizării“, a spus Nicolas Maure.

Pasul următor al Grupului Renault în România nu îl reprezintă doar producţia de maşini, ci şi proiectarea şi colaborarea inclusiv în colaborare cu Daimler, constructorul german cu care francezii au semnat un parteneriat şi în urma căruia au lansat pe o platformă comună noul smart şi noul Renault Twingo.

„Vom colabora şi cu Daimler. Pentru moment, Renault este implicat în proiectul smart-twingo alături de Daimler inclusiv pentru motoare, dar nu există în acest moment un contact direct între România şi Daimler. De asemenea, discutăm cu Daimler pentru a utiliza serviciile de inginerie de la RTR, ar fi o idee practică. Există posibilitatea ca într-o zi să furnizăm piese pentru trenul de rulare sau alte componente către uzina Daimler din Sebeş. Sunt lucruri care pot fi făcute împreună, dar momentan suntem într-o fază incipientă. Putem colabora cu Daimler, aşa cum se poate colabora cu diviziile Renault din orice altă ţară“, a subliniat Nicolas Maure.

Producţia din România şi gama Logan fac parte din strategia lui Carlos Ghosn, şeful Renault, dar şi cel al Nissan, de a deveni al treilea mare constructor auto la nivel mondial cu vânzări anuale de peste 10 milioane de maşini.

„Dacă vrem să beneficiem de economia la acest nivel trebuie să împărţim componentele care nu sunt vizibile clienţilor. Nissan Almera în Rusia este un bun exemplu. Le-am vândut celor de la AvtoVAZ licenţa de a produce vechiul Logan MCV în Rusia, aşadar aveau şasiul, după care am decis să le permitem celor de la Nissan să utilizeze platforma pentru Almera, după care din nou am decis să producem la Togliatti Logan şi Sandero. În prezent pe linia B0 de la Togliatti producem patru modele cu componente comune. Doar aşa putem fi competitivi pe acest segment“, a subliniat directorul Dacia.

AvtoFramos, uzina Renault din Moscova, este considerată un activ cheie pentru Renault. Acolo se produce acum Duster şi vor produce încă un al doilea model, în curând. De asemenea, pe lângă Duster francezii mai produc pentru piaţa rusească Fluence, Megane hatchback şi scot din producţie vechiul Logan.

„Faptul că noi producem modele pe platforma Logan atât în AvtoFramos, cât şi la Togliatti înseamnă că noi livrăm şi mai multe piese către Rusia. Trimitem mai multe piese la Togliatti decât la Moscova. Desigur, acum volumele sunt mai mici acum deoarece piaţa auto rusească a scăzut cu 20%. Dar per total reprezintă un business suplimentar pentru România, pentru producţia de motoare, transmisii, pentru divizia de presaj, dar şi pentru alţi producători de componente din ţară deoarece aceştia livrează prin colecţiile CKD livrate din Mioveni“, a subliniat Nicolas Maure.

Renault Technologie Roumanie, RTR, este responsabil de gama entry la nivel mondial, inclusiv pentru România, Maroc şi Rusia, singura excepţie fiind marca low-cost a Nissan – Datsun, care utilizează acum platforma Lada Kalina.

Dar tot ce este bazat pe platforma M0 este dezvoltat de RTR. În plus, RTR este implicat în dezvoltarea viitoarelor modele Lada, ceea ce înseamnă o veste bună pentru România, pentru exportul de componente, pentru divizia de inginerie şi pentru producătorii locali.

În prezent modelele din gama M0 reprezintă circa 40% din vânzările grupului Renault la nivel mondial şi se vor stabiliza în jurul acestui procent. Designul M0 este specific, dar în viitor vor fi şi mai multe componente comune între M0 şi restul modelelor. Va fi mai dificil să faci diferenţa între ce este M0 şi ce este restul.

„În următorii trei ani procentul va rămâne la circa 40%. Vom reînnoi gama Megane, Espace, Laguna şi vom lansa un nou SUV în următorii doi ani. Aceste modele vor fi lansate progresiv, începând cu Salonul Auto de la Paris din toamna acestui an. Astfel, volumul total va creşte, M0 va creşte şi din acest motiv procentul rămâne neschimbat“, explică Maure.

Întâi a fost nevoie de expaţi, după care a avut loc un transfer de know-how către români. Ulterior, specialiştii de aici au fost transferaţi atât în cadrul Renault, cât şi în cadrul Nissan la nivel mondial. Dacă la început aproape toţi executivii din Automobile Dacia erau francezi, acum directorul Renault Technologie Roumanie, al doilea centru de cercetare al grupului francez ca mărime, este român, mulţi dintre directorii uzinei sunt români, la fel cum se întâmplă şi în divizia comercială a grupului. Mai mult, Renault a ajutat la dezvoltarea executivilor români şi i-a trimis pe posturi similare sau mai înalte în afara României, aşa cum este cazul lui Mihai Bordeanu, care în România era director de marketing pentru Renault şi Dacia, iar acum controlează operaţiunile de marketing pentru Dacia în Marea Britanie.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/industrie/transformarea-dacia-una-dinte-cele-mai-nefiabile-masini-din-lume-a-ajuns-la-standardele-internationale-ale-renault-13358672
13358672
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.