Povestea ardelenilor cu sânge molcom care inundă România cu tăiţei
Ce au în comun Marco Polo, Thomas Jefferson şi un antreprenor din Ardeal? Pasiunea pentru mâncare sau, mai exact, pentru cel mai consumat aliment din lume: pastele făinoase. Antreprenorul Richard Hutton a luat reţeta de „tăiţei" şi a transpus-o într-un model de afacere de familie asemănător celor italieneşti recunoscute în lumea întreagă. Va reuşi să se apropie tradiţia românească de cea a rudelor latine?
Ca urmare, în gama Hutton au intrat şi pastele lungi, iar compania a ajuns să deţină, conform propriilor estimări, o cotă de piaţă cuprinsă între cinci şi şapte procente; valoarea întregii pieţe se plasează la circa 25-30 de milioane de euro. Reprezentanţii companiei cred că potenţialul pieţei nu a fost atins încă, iar „consumul este în creştere constantă„. Richard Hutton a observat că piaţa autohtonă are diferenţe de consum în funcţie de regiune, iar vestul ţării conduce detaşat. Obiceiurile celor din vestul ţării se apropie de cel al ungurilor, care mănâncă anual în jur de 6,5 kg/cap de locuitor. Totuşi, cel mai recent studiu publicat de Organizaţia Internaţională a Pastelor plasează consumul mediu de paste pe cap de locuitor din România la 2,7 kg/capita, volum ce poziţionează ţara cu un loc mai sus decât Anglia, care are 2,5 kg/capita. Pastele sunt preferate, în mod previzibil, în Italia, unde consumul mediu ajunge la o valoare de 26 kilograme pentru un locuitor. Potrivit aceleiaşi surse, România a produs în 2011, circa 52.600 de tone de paste, în timp ce în Italia volumul a fost de aproape şase ori mai mare.
CÂT PRIVEŞTE PLANURILE HUTTON, ACESTEA SE VOR CONCENTRA ÎN URMĂTOAREA PERIOADĂ DOAR PE PLAN LOCAL: „Piaţa românească e în mişcare, consumul creşte încet, se redistribuie cotele de piaţă, apar jucători noi, de diverse calibre, dispar alţii„. Ceea ce îl încurajează să continue în ciuda obstacolelor pe care antreprenorul le întâmpină la tot pasul: birocraţia şi legislaţia „încâlcită sau mult prea permisivă". Pentru a cuceri o parte mai mare din ţară, Hutton mizează pe relaţia cu magazinele tradiţionale şi reţelele moderne de comerţ cu care lucrează - în prezent, Real şi Cora; şi vânzările pe internet şi reţele de socializare ar putea avea un rol important. „În cinci ani, ne vedem lideri pe piaţa Ardealului, cu parteneriate naţionale noi cu retailerii şi distribuitorii, dar prezenţi şi în alte judeţe-cheie, inclu-siv în Bucureşti„. Până una alta, piaţa locală de paste este împărţită între jucători precum firmele Pangram din Reşiţa, Băneasa din Bucureşti, Pambac (Bacău) şi importurile dominate de italienii de la Barilla sau francezii care aduc Panzani.
Richard Hutton povesteşte că pleacă împreună cu soţia şi fiica cea mare în călătorii, atipice mai ales pentru o familie din Ardeal cu sânge „molcom„. Atât el, cât şi soţia şi fiica conduc motociclete: „Avem două motociclete Harley, pe care le folosim toţi„. Chiar dacă majoritatea călătoriilor, de fiecare dată când le permite timpul, sunt în Europa, îşi aduce aminte de cea mai interesantă: pe Route 66 în America.
Pentru Richard Hutton şi familia lui, piaţa de paste făinoase „e un domeniu care, în principiu, dacă nu greşeşti (major), îţi oferă siguranţă„. Şi asta pentru că, până la urmă, pastele făinoase se numără printre alimentele de bază.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro