O companie elenă a fugit de Grecia şi face afaceri de 100 de milioane de euro la Timişoara

Autor: Ioana Matei Postat la 07 octombrie 2015 1187 afişări

Producătorul elen de echipamente frigorifice comerciale Frigoglass vrea să îşi creeze hub-ul european în comuna Parţa de lângă Timişoara. După două decenii de activitate pe piaţa locală, comuna bănăţeană a devenit locul unde grecii vor atinge borna de 100 de milioane de euro.

O companie elenă a fugit de Grecia şi face afaceri de 100 de milioane de euro la Timişoara

CEO-ul Frigoglass se bucură de performanţele din România, dar mai ales de faptul că grupul pe care îl conduce este unul dintre puţinele listate la bursa din Atena care are un procent de mai puţin de 5% din venituri realizat prin activităţile din Grecia, unde compania îşi are sediul central şi unde deţine şi o unitate de producţie. Chiar şi aşa, efectele crizei economice şi austeritatea elenă şi-au lăsat amprenta asupra afacerilor companiei: în urmă cu aproximativ doi ani, Frigoglass a decis să mute departamentul de componente al companiei din România în unitatea din sudul Greciei şi să închidă unitatea de producţie a companiei din Turcia, volumele de producţie ale acesteia fiind integrate anul trecut în România.

„Am mutat o mică parte din producţia locală, fabricarea de piese, care este cea mai complexă şi mai laborioasă parte a muncii noastre, în Grecia. Uzina din Grecia era subutilizată, astfel că am simplificat complexitatea activităţilor de aici în scopul concentrării activităţii din România pe realizarea de volume mari“, explică Mamoulis. Închiderea activităţii din Turcia a făcut parte dintr-o strategie de readaptare a companiei la condiţiile macroeconomice, cum a fost şi în cazul închiderii unei unităţi de producţie deţinută de companie în America de Nord. „Le-am numit entităţi diluante. Volumele realizate la uzina din Turcia au fost integrate în unitatea de aici, ca urmare a unui proces de optimizare a proceselor de lucru în cadrul fabricii orientat pe eliminarea pierderilor.“ Deciziile au fost luate în contextul crizei mondiale, care s-a reflectat în scăderea cererii pentru clienţi precum Coca-Cola HBC sau pentru companiile din industria berii.

Nikos Mamoulis şi-a propus ca în mandatul său de CEO să se concentreze pe creşterea volumelor livrate către brandurile de răcoritoare globale, pe baza a trei direcţii principale: creşterea cotei de piaţă în Europa şi Africa, inovaţii în materie de produs şi integrarea activităţii de service pe pieţele din Europa. Un rol important în creşterea cotei de piaţă în Europa îl va reprezenta şi gama iCool, o nouă generaţie de vitrine frigorifice dezvoltate pentru CCHBC. Anul acesta, compania va lansa primul dispozitiv digital, EVOCOOL, primele vitrine frigorifice îmbogăţite cu servicii digitale ce vor asigura interactivitatea pentru clienţii lor.

În prezent, 41% din vânzările la nivel de grup provin din Europa de Est, iar 18% din Europa de Vest; Africa şi Asia asigură fiecare câte 19% din vânzări, iar SUA 3% din veniturile anuale. Mamoulis vrea mai mult: să înregistreze creşteri ale afacerilor de pe continentul african şi să producă la capacitate maximă în India până la sfârşitul anului, ceea ce va aduce noi oportunităţi în Asia de Sud-Est.

CEO-ul Frigoglass spune că, în planurile de dezvoltare pe piaţa locală se află şi recrutarea de noi angajaţi, în special ingineri calificaţi, dar recunoaşte că aceasta este o provocare în contextul în care rata şomajului în Timişoara este aproape 0. Radu Cotuna, directorul fabricii Frigoglass România, spune că, în scopul găsirii de ingineri, organizează anual traininguri (anul acesta, spre exemplu, 18 dintre tinerii care au participat s-au angajat în companie). Potrivit ZF, grupul elen Frigoglass este controlat de compania Truad Verwaltungs AG, care deţine indirect aproape 45% din titlurile producătorului de vitrine frigorifice, dar care controlează indirect holdingul Kar-Tess. Kar-Tess Holding deţine şi 23% din Coca-Cola HBC, îmbuteliatorul cu operaţiuni şi pe piaţa locală.

Grupul elen Frigoglass deţine pe piaţa locală şi producătorul de mase plastice 3P Frigoglass, înfiinţat în 1993 şi care distribuie produse în România şi la export. 3P Frigoglass a înregistrat anul trecut venituri de aproximativ 3,8 milioane de euro şi are un număr mediu de 60 de salariaţi, potrivit informaţiilor publice disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/industrie/o-companie-elena-a-fugit-de-grecia-si-face-afaceri-de-100-de-milioane-de-euro-la-timisoara-14802604
14802604
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.