Musette vrea in China

Postat la 15 aprilie 2008 1583 afişări

Roberto si Cristina Batlan, proprietarii marcii de incaltaminte Musette, au gasit o cale mai sigura de a lupta cu concurenta pantofilor chinezesti: sa-si mute productia in China.

In 2004, Musette a deschis si propria fabrica de pantofi - cea pe care anul trecut a relocat-o in judetul Vaslui -, cu o capacitate de productie cu 60% mai mare decat cea veche din Capitala. Investitiile in fabrica din Husi au depasit pana acum 300.000 de euro, “dar inca nu am terminat cu cheltuielile, fiindca mai avem pana sa ajungem sa producem la capacitate maxima”, precizeaza Alin Batlan, fratele lui Roberto, cooptat si el in afacere in urma cu doi ani. Productia e acum de aproximativ 400 de perechi de pantofi pe zi, iar obiectivul lor e aproape de 500 de perechi.

Din lipsa de marfa, compania a inchis deja trei magazine, in Moldova, Iasi si Timisoara si nici planul deschiderii altor magazine nu e impresionant. Cu o retea de 12 magazine, dintre care doua in Bulgaria, la Sofia, Musette si-a programat doua deschideri in tara anul acesta, in Baneasa Shopping City si la Constanta, plus eventual inca doua in Bulgaria, la Sofia si Varna.

Pariul acestui an pentru Musette pare sa fie insa intrarea pe alte segmente de piata. Este vorba despre deschiderea in franciza a primului magazin Sinequanone in tara - un brand francez care vinde haine si accesorii in peste 72 de magazine din Franta, plus inca 155 in alte 26 de piete. Primul spatiu de vanzare al Sinequanone va avea 100 de metri patrati, inchiriati in mall-ul din Baneasa, unde se vor vinde haine si accesorii pentru femei, iar investitia in magazin a fost de circa jumatate de milion de euro. Pana la sfarsitul anului, Musette si-a planificat sa mai deschida inca trei magazine Sinequanone, in Bucuresti, Constanta si Brasov, iar ulterior sa se extinda cu franciza si in Bulgaria.

Intrarea Musette in comertul cu haine nu este o premiera in randul retailerilor de pantofi. Tot in Baneasa Shopping City deschide doua magazine de haine si Otter Distribution: primul monobrand M Missoni (130 mp) si un multibrand Selections (350 mp). Cele doua magazine au necesitat investitii de 2 mil. euro.

Daca pe segmentul comertului cu haine, reteaua Sinequanone va concura cu magazine precum Ikks, M Missoni sau Karen Millen, printre competitorii afacerii Musette in ansamblu se numara retele de magazine precum Bata, Nine West, Aldo sau Max Mara. “Ne-am repozitionat si vizam clientii cu venituri mari si foarte mari. Cristhelen B este linia premium a Musette si are deja o pondere de aproape 90% din marfa de pe rafturile magazinelor noastre”, precizeaza Cristina Batlan.

Investitia in multibranduri sau monobranduri cu produse premium este o strategie pe care o aplica si alti comercianti de profil din piata. Sub sigla Enzo Bertini, Benvenuti se pregateste sa deschida doua magazine multibrand, in Bucuresti si Constanta, unde va vinde incaltaminte si marochinarie sub marci ca Laura Biagiotti, G.F. Ferre, Pirelli Shoes, Pura Lopez sau Marc Jacobs.

O retea premium de incaltaminte si marochinarie va lansa anul acesta si Leonardo, care a incheiat 2007 cu afaceri de 143 de milioane de euro. “Planul este sa deschidem 20-25 de multibranduri Da Vinci pe suprafete intre 300 si 500 mp. Primul magazin va fi deschis cel mai probabil la Oradea”, sustine Gratian Ivan, director comercial al Leonardo.

De ce nu tine Musette ritmul alert cu care se extind ceilalti competitori? “Nu ne permite nivelul productiei. Si nu stim deocamdata cum vom rezolva aceasta problema”, recunoaste Cristina Batlan, adaugand ca daca Musette va gasi o solutie de a produce de doua ori mai mult decat acum, “peste cinci ani ma vad facand colectii pentru 50-60 de magazine”. Vom vedea daca drumul spre o asemenea perspectiva o sa treaca sau nu printr-o fabrica in China.


Mai putine exporturi

Afacerea familiei Batlan

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/industrie/musette-vrea-in-china-2555187
2555187
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.