Modelul managerului bun la toate
Cea mai importanta decizie care avea sa-i schimbe cariera a luat-o in mai putin de 30 de secunde. Nici la urmatoarele n-a sovait mai mult: dupa ce a trecut de la turism la vanzari de tutun, de la benzina la margarina si apoi la vopseluri, Aliz Kosza, unul dintre cei mai mobili manageri romani, se declara convinsa ca de fiecare data a luat hotararea cea mai buna pentru cariera sa.
Compania are in prezent o cota de 18% pe piata vopselurilor decorative, principalii concurenti fiind Köber din Piatra-Neamt, controlata de omul de afaceri Aurel Köber, Policolor, companie detinuta de trei fonduri de investitii, Düfa Deutek, companie achizitionata in 2005 de fondul de investitii Advent, si compania cu capital grecesc Atlas Corporation. Cea mai cunoscuta marca a Fabryo este Savana, ale carei vanzari au reprezentat anul trecut 35% din cifra de afaceri.
Pentru anul acesta, Fabryo si-a bugetat o crestere a cifrei de afaceri de circa 30% in euro, pana la 54 de milioane de euro, bazata pe cresterea consumului de lacuri si vopseluri si pe noua strategie de vanzari. Una peste alta, cat de benefice sunt insa astfel de schimbari radicale in cariera, pentru manager si deopotriva pentru companiile pe care le conduce? „E mai important sa stii sa fii manager si sa ai experienta de manager decat pregatirea profesionala propriu-zisa“, este de parere head-hunterul George Butunoiu. Exemple de astfel de manageri „migratori“, in afara de cel al lui Aliz Kosza, mai avem. Andrei Panculescu, actualul director al companiei de consultanta financiara si dezvoltare imobiliara Westhill, a lucrat in publicitate, a fost director executiv al companiei Roel, cu activitati in IT, ulterior director general al furnizorului de imprimante si copiatoare Xerox, iar apoi a trecut in domeniul imobiliar, ca director general al Eurisko, companie preluata recent de grupul CB Richard Ellis.
Aliz Kosza explica toate aceste schimbari de cariera prin felul sau de a fi - o persoana foarte activa, care nu poate sta mult timp intr-un loc. „Nu cred ca domeniul de activitate are vreo relevanta. Pentru mine nu are, pentru ca principiile de business sunt asemanatoare oriunde, iar ceea ce conteaza este experienta de a conduce.“ Comparatia cu oamenii care stau si 20 de ani intr-o companie o face sa replice: „Eu as innebuni, pentru ca asta ar insemna sa stagnez, sa intru intr-o rutina si sa ma multumesc cu ce am. Eu zic ca am facut aceste schimbari cam la mo-mentele pe care un om care doreste sa progreseze in permanenta trebuie sa le faca“.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro