Mandarini, maslini, ciresi
Cam din doi in doi ani, Cristian Penescu aloca aproximativ doua milioane de euro pentru a construi cate un hotel boutique. Acum a ajuns la patru, nici unul neavand mai mult de 40 de camere. Cat de mare este totusi o afacere mica?
Micile hoteluri
Afacerea lui Cristian Penescu are drept concurenti atat pe cei de la TH (cu experienta de cinci ani pe operarea de hoteluri boutique), dar si hoteluri individuale.
PIATA BUCURESTEANA. Cele mai cunoscute hoteluri boutique sunt acum Rembrandt Hotel (4 stele - 15 camere), Opera (3 stele - 33 de camere) si Venezia (3 stele - 50 de camere) - ambele din lantul TH Hotels, precum si Duke (3 stele - 38 de camere) si Parliament (4 stele - 20 de camere).
BUSINESS. Hotelurile boutique se adreseaza prioritar clientelei de business, din care atrage aproximativ 80% din clienti, dar si turistilor.
OCUPARE. Gradul mediu de ocupare a hotelurilor boutique din Bucuresti este intre 75 si 80%. Acestea se diferentiaza de celelalte hoteluri printr-un grad bun de ocupare si pe perioada verii (70% in medie in 2007).
Pe termen lung
Fiind hoteluri mici care au nevoie de investitii mari, amortizarea pentru un hotel-boutique incepe abia dupa cativa ani de functionare.
PRETURI. Camerele sunt putine (sub 50), clasificarea este de obicei de trei sau patru stele, iar preturile variaza de la 70 de euro (camera single) pana la 120 de euro (business suite/class). Exceptie fac hotelurile boutique de lux, unde pretul camerelor depaseste cateva sute de euro, dar un asemenea concept nu exista inca in Romania.
ARHITECTURA. Investitorii in hoteluri boutique cauta de obicei cladiri vechi, contururi deosebite, dar si un stil care sa se potriveasca unui hotel fara sa fie nevoie de restructurarea cladirii. O alta varianta este un proiect arhitectural care sa spuna cat mai mult despre istoria orasului sau despre povestea conceptului in jurul caruia e construit hotelul.
LANTURI INTERNATIONALE. Cel mai mare lant de hoteluri boutique se va deschide in SUA, sub tutela J.W. Marriott. Conform unei declaratii a lui J.W. Marriott Jr., presedinte si CEO al Marriott International, lantul va avea 100 de hoteluri, dezvoltate in 30 de metropole din SUA. In acest sens, Marriott a semnat un contract cu Ian Schrager, pionierul hotelurilor boutique, care a devenit celebru odata cu infiintarea clubului exclusivist Studio 54 din New York.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro