Managerul de 35 de ani care a vândut zece Bentley şi trei Lamborghini în 2014

Autor: Bogdan Alecu Postat la 23 ianuarie 2015 40805 afişări

Momentan centrul Bentley Bucureşti nu a vândut oficial niciun Mulsanne în România, model al cărui preţ poate ajunge şi la peste 400.000 de euro, concurând direct cu limuzinele Rolls-Royce. În regiune sunt două, dar importate neoficial: unul este la Chişinău, al unui client care vine la service la Bucureşti, şi un altul care l-a cumpărat din München. „În România nu s-au vândut până acum deoarece clienţii doresc tracţiune integrală, nu tracţiune spate. Din acest motiv, întotdeauna printre primele întrebari sunt cele legate de tracţiune alături de cele de confort. De asemenea, şi în Austria se caută tot tracţiune integrală. Acelaşi lucru îl vedem şi la Lamborghini, modelul cu tracţiune spate nu a fost niciodată căutat“, a spus Mihaela Tudorică.

Următorul pas în creşterea vânzărilor Bentley pe piaţa locală îl reprezintă lansarea viitorului SUV, denumit Bentayga, primul model de acest gen lansat de constructorul britanic. Cel mai probabil acesta va fi prezentat în a doua jumătate a acestui an, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Potrivit oficialilor de la Bentley România, în ultimele două luni s-au înregistrat deja două precomenzi pentru viitorul model de teren, doi români achitând deja avansul de 30.000 de euro pentru a se asigura că vor fi printre primii care vor primi noul Bentayga anul viitor, odată cu demararea producţiei.

„Sunt deja doi clienţi care au plătit avansul de 30.000 de euro, iar alţi 12 sunt interesaţi de SUV, dar vor să vadă maşina mai întâi. Dacă cei doi se vor răzgândi, vor primi banii înapoi integral. Dar cei ce vor comanda maşina după prezentarea oficială cel mai probabil vor aştepta chiar şi un an până SUV-ul va fi livrat, din cauza interesului foarte ridicat. Spre exemplu, putem lua ca reper lansarea SUV-ului Audi Q7 din 2006, când clienţii aşteptau între şase luni şi un an pentru a le fi livrată maşina pe fondul cererii foarte mari din întreaga lume“, a spus Mihaela Tudorică. Numele de Bentayga a fost inspirat de întreaga emisferă nordică, pornind de la taigaua de la nord şi până la vârful Roque Bentayga din Insulele Canare.

„Din partea SUV-ului Bentley ne aşteptăm la vânzări ridicate deoarece toată lumea întreabă de el. Cu siguranţă vânzările sale vor devansa pe cele ale coupe-ului. Aşa cum pentru Range Rover şi Porsche Cayenne a existat un interes deosebit pe piaţă, va exista pentru Bentley Bentayga. Spre exemplu, clienţii de Lamborghini au în garaj şi un Porsche Cayenne şi un Range Rover. Cu SUV-ul am putea chiar ajunge la două livrări pe lună, dar totul depinde de termenul de livrare.“

La nivel naţional centrul Bentley a livrat în special către clienţi din oraşele mari ale ţării, inclusiv din Transilvania sau Moldova. „Problema este că cei din Oradea, de exemplu, din cauza drumurilor din România preferă să meargă la Viena pentru service, cu toate că le punem la dispoziţie o platformă pentru maşină. Prin intermediul Porsche Timişoara vrem să organizăm weekenduri dedicate mărcilor de lux din acele regiuni.“

În ceea ce priveşte statutul centrului, atât Bentley Bucureşti, cât şi Lamborghini Bucureşti rămân în continuare agenţi de vânzări pentru dealerul de la Viena. „Noi lucrăm ca dealer acum şi trimitem comenzi direct către fabrică, la fel ca centrele din Praga şi Varşovia. Noi doar raportăm către Viena vânzările. Pentru client nu este nicio diferenţă dacă am fi dealer sau doar agent de vânzări şi nu există niciun comision sau tarif suplimentar. Stresul pentru un dealer este mult mai mare deoarece aceştia au şi un stoc de maşini. Noi avem pe stoc doar pe cele trei din showroom, dintre care una este în custodie de la Viena“, a spus Mihaela Tudorică.

Următorul pas al dezvoltării este de a extinde clientela cu viitorul SUV Bentley, dar şi de a atrage clienţii vechi în showroom şi de a-i convinge că, pe lângă limuzina Bentley, trebuie să aibă şi un coupe sportiv al mărcii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/industrie/managerul-de-35-de-ani-care-a-vandut-zece-bentley-si-trei-lamborghini-in-2014-13769082
13769082
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.