Istoria masinilor hibride - GALERIE FOTO

Postat la 19 iulie 2009 400 afişări

In lupta cu taxele tot mai mari pentru masinile care polueaza, constructorii japonezi continua strategia de a lansa modele hibride, preluata si de unii constructori europeni.

Pasul urmator in cazul lui Prius este lansarea unui model “plug-in” care sa permita incarcarea bateriilor de la priza si astfel nu mai este necesara pornirea motorului pe benzina. La o saptamana distanta de lansarea hibridului de la Toyota, Honda a lansat prezentat modelul Insight, un hibrid care seamana izbitor de bine cu Prius din punct de vedere al designului. Dar la nivel tehnic, solutiile mai ieftine determina performante inferioare. Acesta este primul model hibrid “stand alone” al constructorului nipon. Pana la lansarea acestuia concurentul lui Prius de la Honda era Civic Sedan Hybrid, un mild-hybrid ca si Insight al carui motor electric este utilizat doar pentru a “sustine” motorul pe benzina, nefiind suficient de puternic pentru a pune singur in miscare masina.

Ideea sistemului hibrid incepe sa prinda contur si in Europa. Mercedes-Benz a lansat in acest an S-Klasse facelift cu versiunea S400 Hybrid – primul model al constructorului german care dispune si de un motor electric. Dar spre deosebire de limuzinele Lexus, S400 Hybrid are un micro-sistem hibrid, cu un motor electric de 20CP care nu este capabil sa miste singur masina din loc. Pe de alta parte, inginerii marcii au anuntat ca un S400 Hybrid consuma cu doar 0,3 litri/100 km mai mult decat dieselul S320 CDI BlueEfficiency. Asadar, se ofera placerea de a conduce un motor pe benzina, dar cu un consum tipic unui diesel.

Aceeasi strategie ca si Mercedes-Benz o urmeaza si BMW. Alaturi de motoarele diesel EfficientDynamics, constructorul bavarez va lansa in a doua parte a acestui an versiunile hibride ale Seriei 7 si X6.

Pe de alta parte, chiar daca solutiile hibride par doar cu un pas in urma celor electrice, nu sunt nici pe de parte solutia ideala, datorita costurilor implicate. Bateriile nu sunt cele mai ieftine componente, ci sunt cele mai scumpe. Din acest motiv, ceilalti constructori europeni sustin clientela dieselurilor. Spre exemplu, de ce sa dai 25.000 de euro pe un Prius, cand poti alege un Opel Insignia Ecotec la 20.000 de euro, care dispune de un motor diesel de 2,0 litri si 160 CP. Consumul. Partea cea mai sensibila la ambele este iar de partea dieselului - in cadrul unui test, Insignia a scos 3,9 litri/100 km, in timp ce Prius 4,3 litri/100 km. Desigur, din punct de vedere strict european Opel castiga din prima, dar in SUA, Japonia si Rusia, nimeni nu ia in calcul achizitia unei masini care functioneaza pe acelasi combustibil precum camioanele. Asadar, Prius este singura alternativa viabila.

Si este luata cu adevarat in calcul. Spre exemplu, pe piata nord-americana se vand anual peste 200.000 de modele Prius, in timp ce majoritatea constructorilor europeni au in portofoliu cel putin un hibrid.

Chevrolet Volt, speranta celor de la GM de a readuce gigantul american pe profit dupa 2010 perfectioneaza si mai mult sistemul hibrid. Dar de aceasta data motorul electric este in rolul principal, in timp ce agregatul pe benzina doar il incarca pe primul, in cazul in care nu se ajunge la cea mai apropiata priza. Principiul este unul simplu, care se regaseste te multi ani la locomotivele diesel – tractiunea se face intotdeauna electric, iar motorul diesel are rol de generator.

In timp ce Toyota va dezvolta in continuare sistemul hibrid benzina-electric, constructorii europeni mizeaza pe dieseluri ecologice pentru a cuceri inclusiv piata americana. Cu toate acestea, Grupul Renault Nissan doreste sa realizeze un automobil complet electric. “Trecerea de la automobilele obisnuite la cele electrice va avea un impact puternic asupra industriei automotive la nivel mondial. Prima generatie a unui automobil electric al Nissan va fi lansata undeva intre anii 2010 si 2012”, a spus Masahiko Tabe, senior manager in cadrul diviziei pentru dezvoltarea vehiculelor avansate in cadrul Nissan Motor Corporation. Odata cu prezentarea rezultatelor financiare ale Renault, directorul executiv atat al Renault cat si al Nissan a anuntat lansarea unui model electric al marcii, dupa anul 2010.

“Nissan dezvolta in colaborare cu Renault atat sistemul propulsor al viitorului model electric, cat si bateriile acestuia”, a spus Tabe. Acest viitor model electric va face parte din segmentul B-C, din care face parte si Note, monovolumul de clasa al Nissan, si care potrivit oficialilor companiei va ave un pret dublu in comparatie cu unul obisnuit – de aproximativ 25-30.000 de euro, in timp ce autonomia sa va fi de 150 km. Desigur, taxele (care in Vest sunt tot mai mari) vor fi aproape zero, in timp ce costurile de exploatare vor fi sub o treime in comparatie cu cele ale unui automobil pe benzina. Asadar, este de inteles de ce aproape niciun constructor “respectabil” nu mai investeste in clasicele motoare pe benzina. Inclusiv Porsche a anuntat lansarea unui SUV Cayenne hibrid, in timp ce Ferrari va prezenta unul in perioada urmatoare.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
masini,
auto,
hibride,
poluare,
consum,
toyota prius,
lexus,
bmw
/analize/industrie/istoria-masinilor-hibride-galerie-foto-4651647
4651647
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.