„Inovaţie, inovaţie, inovaţie!“

Autor: Florin Casota Postat la 15 septembrie 2015 836 afişări

„Inovaţie, inovaţie, inovaţie!“

Viitorul este al produselor smart, interconectate, iar Arcelik atacă acest segment, în special prin produsele Grundig. Unul dintre aspectele importante prezentate a fost sistemul Homewhiz, aplicaţia care leagă produsele smart. Astfel, utilizatorul va putea fi informat când maşina de spălat a terminat ultima rundă de haine sau dacă friptura de pui s-a rumenit în cuptor. Însă viitorul poate fi şi expus la problemele de securitate, vulnerabilităţi ce ar putea fi exploatate. „Securitatea şi intimitatea consumatorilor sunt o prioritate pentru noi şi lucrăm la asta. Este o provocare pentru noi, cei din această industrie, şi trebuie să o rezolvăm. Investim în Internet of Things, avem echipe de ingineri software şi analişti de date care să analizeze fluxul de informaţii“, a spus Hakan Bulgurlu.

De asemenea, grupul turc a intrat în AllSeen Alliance, alianţă formată pentru promovarea Internetului lucrurilor printr-un proiect de software open source. Din această alianţă mai fac parte companii majore, cum sunt Canon, LG, Electrolux sau Microsoft. Viziunea lui Hakan Bulgurlu asupra viitorului produselor smart este una „în care marea schimbare o să aibă loc în spatele cortinei. Un viitor în care maşina de spălat poate aduna date despre tipurile de pete cu care are de-a face cel mai des, astfel încât aparatul să se adapteze la nevoile consumatorului“.

Arcelik este bine înrădăcinată pe bătrânul continent, Beko fiind brandul numărul unu pe piaţa de electrocasnice independente (freestanding) în primele şase luni ale anului, ocupând locul doi pe piaţa de electrocasnice (white goods) şi poziţia de lider de piaţă în Marea Britanie şi Polonia. Aşa că o extindere în Statele Unite şi pe continentul asiatic reprezintă următoarea ţintă a companiei. „Avem brandul Blomberg în SUA, dar la finalul anului vom lansa Beko şi acolo. Vom începe integrarea produselor Beko pe piaţa din Statele Unite pe coasta de est, vom începe uşor, controlat, să ne asigurăm că nu facem greşeli“, a explicat Bulgurlu strategia pentru Statele Unite.

Pe continentul asiatic, Arcelik are o fabrică de maşini de spălat în China şi una de frigidere în Thailanda, aflată în construcţie, în care au fost investiţi peste 100 de milioane de dolari şi din care speră să scoată peste 300 de milioane de dolari din vânzări în următorii trei ani. „Piaţa este foarte competitivă în China, noi avem un ritm de creştere de 30-35% acolo, iar dacă nu se întâmplă ceva neaşteptat pe piaţă, cred că businessul nostru poate creşte cu până la 50-80%“, a spus Bulgurlu. Această metodă de creştere organică o să fie susţinută şi de alte achiziţii din zonă, potrivit spuselor noului CEO Arcelik.

L-am întrebat pe Hakan Bulgurlu care este ţinta lui pentru poziţia de CEO, mi-a spus că vrea să transforme Arcelik într-o companie cu adevărat globală şi că în cinci ani vrea să dubleze cifra de afaceri, însoţită de creşterea profitului. La scurt timp după ce Hakan Bulgurlu a mărturisit că cel mai dificil aspect al jobului său este managementul timpului, un bărbat a băgat capul pe uşa sălii unde aveam interviul şi i-a adresat câteva cuvinte în turcă. Semn că interviul era pe sfârşite şi alte lucruri îi solicitau atenţia.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/industrie/inovatie-inovatie-inovatie-14711926
14711926
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.