Fabrica de servicii de la Timişoara

Autor: Ioana Matei Postat la 10 iunie 2015 841 afişări

Centrul global Alcatel-Lucent din Timişoara este unul dintre cele trei ale grupului la nivel mondial care au rămas deschise în urma aplicării unei strategii dure de restructurare. Compania are în plan să se extindă în România, chiar şi în contextul achiziţiei companiei de către Nokia.

Fabrica de servicii de la Timişoara

Compania a atins 70% din această ţintă, iar pentru anul în curs a rămas de acumulat diferenţa. „Restructurarea se referă mai ales la restructurarea portofoliului: dacă înainte Alcatel era un generalist în ce înseamnă domeniul IT&C, adică făceam de toate, în cadrul acestui program ne-am propus să vedem care sunt tendinţele pieţei şi unde ar trebui să ne îndreptăm atenţia astfel încât să ne adaptăm portofoliul în linie cu aşteptările clienţilor noştri. Or, este clar că tendinţele se îndreaptă către ultra-broadband, acces ultrarapid, către virtualizare şi reţele de tipul IP”, descrie el strategia impusă de noul plan.

Restructurarea despre care scrie presa internaţională s-ar traduce astfel prin repoziţionarea portofoliului spre cele trei direcţii de abordare menţionate şi, potrivit CEO-ului, programul „afectează” activităţile din România în mod pozitiv, compania crescând de la an la an numărul de angajaţi. Concentrarea, prioritizarea şi eficientizarea activităţii s-au reflectat totuşi în România prin renunţarea la departamentul intern de resurse umane al companiei, iar munca a 100 de specialişti în HR a fost externalizată către Accenture. În schimb, compania a angajat anul trecut 240 de programatori şi va angaja încă 100 în 2015.

În ce priveşte fuziunea cu Nokia, Şerbănescu spune că aceasta este supusă în prezent unor aprobări. „Până la momentul când se va realiza, noi suntem două companii independente, fiecare cu strategia ei de piaţă şi deocamdată competitori”, spune CEO-ul. El crede că, din punct de vedere al impactului postachiziţie, aceasta va reprezenta o oportunitate de carieră pentru angajaţi, în special datorită dimensiunii noii companii.

Cred că cifrele anunţate reprezintă o forţă care va da noii companii şansa să activeze în noi tehnologii de 5G”. Eugen Şerbănescu crede că 5G-ul reprezintă o prioritate pentru companie în contextul discuţiilor globale despre tehnologiile de acest tip şi programul Horizon 2020 al Uniunii Europene, ce vizează implementarea acestui tip de tehnologie. „Fuziunea va oferi companiei o poziţionare favorabilă pe piaţă, dar, până la momentul încheierii tranzacţiei, activăm conform strategiei actuale." 

Marius Mihailovici, directorul diviziei de wireless a companiei, spune că trecerile de la 2G, 3G, 4G, 5G, se fac în aproximativ cinci ani. Prima demonstraţie de 100 Mbps pe LTE au realizat-o cu circa un an înainte ca tehnologia să vină pe piaţă. În prezent, în cadrul Alcatel-Lucent se lucrează la partea de standardizare a 5G, iar produsul nu există astăzi, însă este, potrivit lui Mihailovici, un obiectiv tangibil. În ceea ce îi priveşte pe angajaţii companiei, compania are în acest moment 100 de poziţii deschise.

Vârsta medie a celor 1.500 de angajaţi ai companiei este de 28 de ani, iar sursa principală de recrutare pentru centrul Alcatel-Lucent din Timişoara o reprezintă studenţii de la Universitatea Politehnică şi de la Universitatea de Vest: circa 80% din angajaţii companiei au urmat cursurile uneia dintre cele două universităţi, iar 25% dintre ei vin direct de pe băncile facultăţii. Anul acesta, compania a investit 200.000 de euro într-un laborator din cadrul Universităţii Politehnice din Timişoara, iar investiţia totală în colaborările cu universităţile a ajuns la un milion de euro.

„Căutăm două tipuri de calităţi – partea tehnică, ce depinde foarte mult de specificul jobului, de la limbaje de programare, până la partea de telecomunicaţii, partea de echipamente, dar şi limbile străine: căutăm vorbitori de limba germană, de limba franceză,  dar şi de spaniolă sau de italiană”, spune Iulia Iliescu, directorul de resurse umane al companiei. ”În 50-60% din profiluri, găsim angajaţi fără eforturi foarte mari, dar există şi profiluri exotice, cum ar fi cea de solution architect, pentru care găsim mai greu angajaţi”, explică Iulia Iliescu. Compania motivează angajaţii nu doar prin salariu, despre care Iulia Iliescu spune că nu este mai mic decât în ţările vestice, ci şi printr-un pachet de avantaje, construit pe baza studiilor făcute asupra dorinţelor angajaţilor.

„La cel mai recent studiu, două elemente au ieşit în evidenţă: partea de teleworking (una - două zile pe săptămână au posibilitatea de a lucra de acasă, cu anumite excepţii, cum ar fi partea de securitate la NSA), asigurarea medicală, cât şi posibilitatea de a se deplasa la clienţi sau la training-uri în diverse ţări. Compania are activităţi în mai mult de 140 de ţări şi avem în jur de 600 de misiuni pe an, cu oameni diferiţi."

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/industrie/fabrica-de-servicii-de-la-timisoara-14433990
14433990
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.