După o scădere de 80% în timpul crizei, piaţa auto locală dă semne de revenire

Autor: Bogdan Alecu Postat la 09 decembrie 2014 536 afişări

Criza economică a adus un declin de aproape 80% al pieţei auto locale şi a dus la închiderea a peste un sfert din cei 400 de dealeri ce funcţionau în 2007. Anul 2014 a readus piaţa pe un trend pozitiv, atât în ce priveşte numărul de maşini vândute, cât şi deschiderile de noi dealeri.

A doua sursă de clienţi pentru noul centru o reprezintă şi Republica Moldova, una dintre cele mai dinamice pieţe din regiune pentru maşinile premium şi de lux. „Avem în plan să atragem şi clienţi din Republica Moldova. Sunt mulţi din Chişinău care vin des la cumpărături în Iaşi şi care cumpără inclusiv maşini de aici. În Republica Moldova sunt importate maşini atât pe filiera europeană, cât şi pe cea ruso-ucraineană, iar noi putem oferi preţuri mai bune. Câţi clienţi pot veni de acolo este greu de spus, dar sunt dealeri ai altor mărci din Iaşi care au clienţi de dincolo de Prut“, a spus Ovidiu Bîcîin.

În plus, la Iaşi există pe termen mediu şi lung un potenţial mai mare pentru vânzările BMW comparativ cu Brăila. „Pentru 2015 ne-am fixat ca ţintă 100 de maşini noi vândute în noul centru din Iaşi, cifră mai mică comparativ cu targetul pentru Brăila, dar acest lucru se întâmplă deoarece acolo avem o vechime mai mare şi avem un istoric în spate. De asemenea, pentru maşinile la mâna a doua ţinta este tot de 100 de unităţi, dintre care 60 din categoria Premium Selection, iar celelalte provenite din trade-in şi buy-back“, estimează Bîcîin.

Apan Iaşi este primul centru BMW care respectă noile standarde ale mărcii din Europa de Sud-Est. „BMW pune accent pe sustenabilitate şi pe ecologie inclusiv la nivel de dealer şi suntem auditaţi din punct de vedere energetic. De aceea, chiar şi iluminatul trebuie să fie unul eficient.“

La Iaşi noul dealer are în plan comercializarea de maşini electrice în viitor, pe măsură ce vor fi implementate şi în România standardele pentru acestea. „În cadrul centrului avem prevăzută o zonă pentru maşinile electrice. În zona de livrare şi în atelier vom avea o zonă de încărcare, iar după ce primim undă verde de la centru vom putea comercializa maşini sub brandul «BMW i». În Rădăuţi există deja un i3 şi chiar un i8, iar pregătirea pentru aceste maşini începe cu service-ul, deoarece BMW va lansa o serie de noi modele ce vor dispune de aceste tehnologii“, mai precizează Bîcîin.

Timişoara a devenit în luna decembrie a acestui an cel de-al treilea oraş la nivel naţional unde reţeaua Ford are mai mult de un dealer, după Bucureşti şi Braşov. Valoarea investiţiei în noul centru s-a ridicat la 2,5 milioane de euro, iar terenul pe care se află acesta are o suprafaţă de 8.000 mp, din care suprafaţa construită este de 2.400 mp. „Piaţa are un potenţial mai mare în judeţul Timiş şi principalii competitori ai Ford, precum Volkswagen, Skoda şi Renault, au două locaţii în Timişoara. Geografic vorbind, zona de acţiune este mai mare deoarece marca Ford nu este reprezentată în judeţul vecin, Caraş-Severin“, au spus reprezentanţii Expressline.

Investiţia este estimată a se amortiza în 10-15 ani, în funcţie de evoluţia pieţei auto. În timp ce la nivel naţional vânzările de autoturisme au crescut cu 24% în primele zece luni ale acestui an, în Timiş creşterea a fost peste medie, cu un avans de 34% faţă de perioada similară a anului trecut. „O parte din investiţie a fost acoperită dintr-un credit bancar. Acum băncile sunt dispuse să finanţeze centre auto. Cu siguranţă a contat şi planul de afaceri prezentat de companie. Pentru anul viitor avem un target de 150 de unităţi vândute“, au spus oficialii companiei. Spre comparaţie, în primele zece luni ale acestui an, cu un singur dealer, Ford a vândut în Timiş aproape 110 vehicule, atât autoturisme, cât şi utilitare.

Cel de-al treilea brand care şi-a extins reţeaua în ultimul an este Honda, care a mizat nu numai pe Bucureşti, unde a deschis prin dealerul Toyo Motor un centru auto în Pipera în decembrie anul trecut, ci şi pe alte oraşe din ţară. În Baia Mare dealerul Merlin Auto a demarat operaţiunile în iunie anul acesta, din iulie este funcţional centrul Honda al Grupului Rădăcini din Braşov, iar începând cu luna aceasta este funcţional şi showroomul modernizat al mărcii din Iaşi, acesta fiind deţinut de Casa Auto, controlată de omul de afaceri Bogdan Piţigoi.

Expansiunea reţelei Honda din acest an vine pe fondul creşterii înmatriculărilor de autoturisme noi de 5% în primele zece luni ale anului, la 420 de unităţi, dar şi pe fondul targetului de 10% propus de Honda Trading România, divizia locală a Honda Trading şi importatorul mărcii japoneze pe piaţa locală.

„Anul 2014 va fi primul de creştere de la venirea crizei. Planul este să creştem vânzările şi businessul cu 10%. Creş-terea estimată este sub cea a pieţei, care este de 30%, deoarece noi nu avem niciun model nou lansat momentan care să susţină ritmul. Vom remedia acest lucru anul viitor, când vom lansa cinci modele noi“, a spus Takashi Kono, preşe-din-tele Honda Trading România. Dacă vânzările Hon-da vor creşte cu 10%, atunci niponii vor comer-cializa circa 550 de maşini. Com-pania a rulat anul trecut 12,7 milioane de euro, po-tri-vit datelor Ministerului Finanţelor, ceea ce ar în-semna un business de aproape 14 milioane de euro în acest an, potrivit estimărilor oficialului companiei.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/industrie/dupa-o-scadere-de-80-in-timpul-crizei-piata-auto-locala-da-semne-de-revenire-13710071
13710071
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.