Cum se fac 11 milioane de euro din medicamente şi vaccinuri pentru animale

Autor: Ioana David Postat la 11 noiembrie 2014 1870 afişări

În producţia locală de medicamente, care trece de jumătate de miliard de euro, şi-a făcut loc un producător discret din Bucureşti care a atacat un domeniu ignorat de cele mai multe ori de antreprenori: fabricarea de vaccinuri şi medicamente pentru animale.

Cum se fac 11 milioane de euro din medicamente şi vaccinuri pentru animale

Şeful Romvac a asistat la toată evoluţia domeniului din România şi spune că în ultima perioadă crescătorii de animale au devenit tot mai dinamici. „Când discutăm de ferme şi de animale în ferme ne referim la sinusoide, nu la o evoluţie constantă, dar crescătorii autohtoni de animale au început să creadă în creşterea animalelor. Micile gospodării au început să crească, chiar dacă încet, pentru că în România acesta este specificul, 80% din efectivele de animale sunt în micile gospodării.“

Pe lângă vânzările pe piaţa internă, Romvac are produse înregistrate în 15 ţări, iar compania este interesată să intre în noi state, livrările externe fiind sectorul cel mai dinamic, cel care s-a majorat cu 200% în primele opt luni ale anului. Potrivit lui Constantin Chiurciu, anul acesta exporturile ar putea ajunge la 10% din cifra de afaceri a companiei.

Republica Moldova este cea mai mare piaţă de export, aici compania câştigând toate licitaţiile, conform informaţiilor furnizate de companie, alte pieţe importante fiind Nigeria, Albania, Qatar, Irak, Macedonia, Malta, Albania, Portugalia, Georgia sau Lituania: „Condiţia pentru export este ca produsele să fie plătite înainte de a pleca de aici. În această situaţie nu am avut niciun fel de surpriză. Partenerii dau comandă din timp, pentru că, cel puţin în cazul vaccinurilor, poate dura şi două luni fabricaţia“.

Romvac a demarat exporturile în urmă cu şase ani, iar acum şeful companiei observă că există cerere şi din pieţe precum Ungaria ori Turcia. „În momentul când am început exporturile, am realizat că piaţa românească este limitată. Singura noastră şansă să creştem este să facem export, iar o alta este să dezvoltăm produse pentru uz uman.“

În laboratorul de cercetare al Romvac, unde se lucrează la produsele de uz veterinar, compania are în cercetare şi produse pentru uz uman, iar un prim supliment alimentar a fost lansat deja pe piaţă. Pentru a-şi promova suplimentele alimentare pentru oameni, Romvac trebuie să colaboreze cu medici şi cu spitale şi intră într-un domeniu în care se bat deja companii internaţionale, dar şi producători români care investesc milioane de euro să-şi facă cunoscute produsele.

Un alt proiect al companiei este legat de producţia în sistem private label (adică sub brandul propriu al altor companii), ponderea acestei activităţi fiind mică, deoarece se află la început.

Producţia nu este singurul segment în care se implică acum compania. Romvac operează o reţea de 12 farmacii veterinare şi este interesată de extinderea acestui segment de business. Dezvoltarea în retailul de produse veterinare, unde operează sub brandul Pongo All Pets, se va face atât în locaţii independente, cât şi printr-un parteneriat cu Kaufland, cel mai mare jucător din comerţul local, cu 100 de hipermarketuri la nivel naţional.

„Anul trecut am început un contract cu Kaufland şi, pe măsură ce au fost spaţii disponibile, am deschis aceste farmacii proprii sub firma Pongo All Pets.“ Până acum extinderea reţelei de farmacii a urmat o politică a păşilor mărunţi. Nu toate farmaciile au ajuns însă să fie profitabile, de aceea o altă direcţie pentru companie va fi să aducă retailul pe plus. Pe măsură ce se vor elibera noi spaţii în Kaufland, compania va deschide noi unităţi, dar simultan sunt căutate locaţii stradale.

Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproape 11 milioane de euro, iar în primele opt luni businessul s-a majorat cu 14,3%. La nivelul portofoliului, produsul cu cele mai mari vânzări este Parakill, care anul acesta ar putea trece pragul de 2 milioane de euro. Parakill este un produs împotriva paraziţilor pentru câini şi pisici, iar jumătate din producţia companiei este orientată către medicamente antiparazitare.

Peste 380 de angajaţi lucrează în cadrul Romvac, iar aceştia au primit în 2014 o creştere salarială sub forma unei sume fixe, de 150 de lei, după ce anterior măririle de salariu luau forma unui procent din salariu, explică directorul Romvac: „În fiecare an am acordat creşteri salariale. În 2014 am crescut salariile cu 150 de lei de angajat pentru că în ultimii doi ani am făcut creşteri procentuale, de 5-6 sau 7%, dar am considerat că este inechitabil mai ales pentru cei cu salarii mici“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/industrie/cum-se-fac-11-milioane-de-euro-din-medicamente-si-vaccinuri-pentru-animale-13508647
13508647
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.