Cum reuşeşte cel mai puternic român din construcţii să deschidă patru noi fabrici când alţii pun lacătul la poartă

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 30 aprilie 2013 521 afişări

În primele trei luni ale anului afacerile Adeplast au crescut cu 44%, iar investiţiile grupului sunt printre cele mai ample demarate de un antreprenor în ultima perioadă. Cele patru noi fabrici - la Oradea, două la Roman şi una la Ploieşti - trebuie să alimenteze deopotrivă creşterea firmei, dar şi cererea. Marcel Bărbuţ crede că în 2014 va începe un nou boom în construcţii.

Cel mai mare dintre cei trei fii ai lui Marcel Bărbuţ, Alex, are 23 de ani şi se ocupă de vânzările de pe pieţele din vestul Europei. Vorbeşte la perfecţie germana, fiind pentru el, practic, limba nativă - s-a născut acolo, „iar eu şi mama lui l-am pus în braţele unei nemţoaice, pentru că trebuia să mergem la muncă; nu ne ajungeau banii„. Pe vremea aceea Bărbuţ lucra printre străini şi cu atât mai mare e satisfacţia sa acum, povesteşte el, când are angajaţi străini - aşa cum e neamţul care se ocupă de instalarea liniilor de producţie la fabrica din Roman - care să i se adreseze cu „şefu’„.

DAR NU PIEŢELE DE PESTE HOTARE SUNT MAREA MIZĂ A ANTREPRENORULUI. „Mă aştept ca în 2014 să avem un nou boom în construcţii, nu numai pentru clădiri noi, ci şi pentru cele vechi„, spune fondatorul Adeplast. Argumentul lui este că oamenii tot amână, de cinci ani, să repare şi să construiască. „Acum nu se mai poate. Iar când vor începe, capacităţile de producţie nu vor fi suficiente„, crede el, referindu-se la fabricile producătoare de materiale de construcţii. De aici şi miza sa pe creşterea producţiei.

Cele patru noi fabrici se alătură altor patru, pe care le avea deja. Şi, în viziunea sa, dezvoltarea sa va fi accelerată în continuare pentru a acoperi cu totul cei 106.000 mp pe care îi are la Ploieşti. Doar pe jumătate din această suprafaţă se află acum fabrici. „Pregătesc şi o surpriză competitorilor, cu o nouă direcţie de afaceri, dar nu vreau încă să vorbesc despre ea„, adaugă Bărbuţ care arată cu gesturi largi spre terenul încă liber din Ploieşti; a început să construiască în oraş în 2005 şi povesteşte că a luat terenul la preţ „bun„, pentru că s-a târguit cu înverşunare pentru el. Iar lângă hala fabricii de vopseluri, în care arată cu precizie cum vor fi instalate utilajele, trebuie să mai ridice în vară şi spaţii de depozitare. Dar acum, povesteşte el, e mai atent la capitalul de lucru.

Pentru că afacerile au crescut peste aşteptări de la începutul anului şi fabricile au nevoie de bani pe care să-i ruleze. La Oradea funcţionează în prezent trei unităţi de producţie: una pentru mortare uscate, alta pentru vopsele şi tencuieli decorative (deschisă în 2008) şi alta pentru polistiren expandat (din 2012). De la Oradea pleacă produsele pentru zona din vestul ţării, dar şi pentru Ungaria, Austria sau Germania.

La Ploieşti Adeplast are alte spaţii, unde produce mortare uscate (din 2008), polistiren expandat (din 2011), polistiren grafitat - de culoare gri, mai scump şi mai bun izolant (din 2012), iar în această vară va începe producţia de vopseluri. De la Ploieşti produsele pleacă spre sudul ţării, ţările apropiate şi Liban. Cea mai nouă platformă industrială se află la Roman unde produce deja mortare uscate şi polistiren (din vară).

Recent, Adeplast a preluat operaţiunile mărcii germane de vopsele Düfa, deţinută de grupul Meffert, urmând să se ocupe de activitatea pe pieţele din România şi Bulgaria.

ANTREPRENORUL NU MAI ARE SUFICIENT TIMP PENTRU ATÂTEA IDEI CÂTE VREA SĂ PUNĂ ÎN PRACTICĂ, de aceea a dat în grija altor doi manageri conducerea diviziei de vopsele şi a celei de termoizolaţii. Şi chiar dacă plusurile diviziilor la zi (până în 22 aprilie) sunt peste aşteptări, Bărbuţ le spune cât se poate de hotărât „nu vă culcaţi pe-o ureche!„ managerilor pe care i-a numit la conducerea a două din cele trei divizii în care şi-a împărţit afacerile.

Aflat la conducerea diviziei de termoizolaţii din toamna anului trecut, Octavian Nicula, de 51 de ani, are o experienţă de peste zece ani în domeniul în care funcţionează divizia de termosistem a Adeplast şi îl cunoaşte pe antreprenorul român din 2005. Bogdan Pîrvu are 38 de ani şi vrea ca în trei ani divizia de vopsele de care se ocupă să ajungă în topul producătorilor de profil. A lucrat anterior pentru producătorul de vopseluri Köber şi pentru producătorul de materiale tehnico-sanitare Te-ma România; povesteşte că n-a durat decât trei săptămâni din momentul în care antreprenorul l-a abordat şi până s-a instalat în biroul pe care îl are la Ploieşti.

Sub „aripa lui Bogdan Pîrvu„, povesteşte chiar Bărbuţ, a intrat de curând şi fiul mijlociu al antreprenorului, Thomas, care la 21 de ani se află în plin proces de învăţare. „Din cauza caracterelor, mi-e foarte greu să-i învăţ ceva pe copiii mei, trebuie să înveţe singuri, aşa cum creşte iarba în savană.„ Copiii sunt speranţa lui Bărbuţ că Adeplast va ajunge, de fapt, un imperiu.

Mai cu seamă din acest motiv, pentru posibilii cumpărători „uşa mea e închisă„, afirmă cu hotărâre chiar el. Despre alegerea managerilor Bărbuţ povesteşte că a fost un proces lung, care a durat mulţi ani, şi că a făcut „multe încer-cări; unii au plecat, alţii au rămas ca directori regionali sau de zonă„. Antreprenorul se pregăteşte să mai depăşească un prag: are acum 249 de angajaţi, iar la semnarea contractului pentru încă unul, compania va intra în rândul firmelor de dimensiuni mari. „Oricum intram din cauza cifrei de afaceri„, conchide el.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/industrie/cum-reuseste-cel-mai-puternic-roman-din-constructii-sa-deschida-patru-noi-fabrici-cand-altii-pun-lacatul-la-poarta-10822151
10822151
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.