Cum arată cea mai eficientă fabrică de anvelope din lume: produce zilnic 46.000 de unităţi

Postat la 30 mai 2017 2514 afişări

Nokian Tyres, unul dintre principalii producători de anvelope la nivel global, se pregăteşte de extinderea businessului şi extinderea cotei de piaţă în afara Europei. Despre planurile pe termen mediu şi valoarea la care se vor ridica investiţiile companiei vorbeşte Andrei Pantioukhov, preşedinte interimar şi CEO al Nokian Tyres.

Nokian Tyres a înfiinţat centrul de testare de la Ivalo la jumătatea anilor ’80, mai exact în 1986, iar de atunci acesta a dobândit reputaţia celui mai exigent, vast, complex şi extrem centru de testare a anvelopelor în mediu natural din întreaga lume. La White Hell, temperaturile scad iarna mult sub zero grade, în timp ce primăvara sunt posibile variaţii de temperatură între zi şi noapte de până la 40 de grade.

Din luna noiembrie şi până în mai, pistele de testare sunt supraaglomerate. n această perioadă de aproximativ 200 de zile de ger sunt testate peste 20.000 de anvelope şi sunt parcurşi peste 40.000 de kilometri pe pistă. Echipele extrem de experimentate de şoferi profesionişti testează anvelopele zi şi noapte. n cadrul centrului sunt peste 20 de piste întreţinute constant, întinse pe mai mult de 100 de kilometri, incluzând un culoar de gheaţă lung de 700 de metri în care sunt posibile testări în condiţii controlate. ntreţinerea pistei este foarte dificilă deoarece condiţiile pistelor înzăpezite şi îngheţate trebuie să fie comparabile pentru obţinerea unor rezultate concludente. Practic, aceeaşi grosime a zăpezii, aceeaşi duritate a gheţii, cât şi curăţarea pistei în funcţie de necesităţi trebuie asigurate constant.

”Este cel mai bun centru de testare a anvelopelor de iarnă din lume, avantajul principal fiind că ne permite să testăm acest tip de anvelope 7-8 luni pe an“, a subliniat Andrei Pantioukhov.

Anul acesta, Nokian Tyres va deschide un nou centru tehnologic cu scopuri multiple în Santa Cruz de la Zarza, Spania, atât pentru anvelopele de iarnă, cât şi pentru cele de vară, pentru a stimula dezvoltarea producţiei pe tot parcursul anului. Situat la sud de Madrid, acest centru de dezvoltare modern se va desfăşura pe mai bine de 300 de hectare şi va fi înconjurat de o pistă ovală de 5 kilometri. n centrul acesteia se vor afla piste de cercetare şi testare suplimentare, pentru acvaplanare, frânare şi manevrare pe suprafeţe umede. Aici se vor desfăşura şi majoritatea testelor de omologare, inclusiv testarea nivelului de zgomot al anvelopelor. Investiţia totală în noua unitate se va ridica la aproximativ 16 milioane de euro.

Compania a început să se concentreze pe alte pieţe din 2013-2014, atunci când economia Rusiei a început să se clatine. ”Din 2015 am stabilit câteva zone importante pentru noi şi am început să investim în construirea brandului, în reţeaua de distribuţie şi în produse, pentru că acum 10 ani nici măcar nu aveam produse adaptate drumurilor din Europa Centrală. Vorbim de alt tip de anvelope decât cele pe care le vindem în Rusia; e valabil atât pentru anvelopele de iarnă, cât şi pentru cele de vară. Caracteristicile sunt altele, pentru că vremea e diferită“, arată Andrei Pantioukhov. ”Pentru noi, cele mai importante pieţe sunt cea din Europa Centrală, care se află de altfel în creştere, cea din statele nordice şi desigur America de Nord. Pentru a ilustra creşterea businessului nostru din Europa, este important de spus că vânzările din Europa Centrală au înregistrat cea mai mare creştere.“

n acest moment, vânzările din Europa (excluzând ţările nordice şi Rusia) generează aproape 30% din veniturile Nokian Tyres. n acelaşi timp, cele din America de Nord însumează 11% din venituri.

Unul dintre demersurile pe care CEO-ul Nokian Tyres le-a prezentat în detaliu a fost cel al complexului rezidenţial Hakkapeliitta Village (după numele primului tip de anvelope produse în Rusia). ”Dacă mă întrebaţi care e cel mai important bun al acestei companii, am să vă răspund că e forţa de muncă. Avem peste 4.000 de angajaţi, dintre care în jur de 1.400 lucrează în Rusia.“ Astfel, compania a ridicat o serie de blocuri la câţiva kilometri de fabrică, oferind mai multe soluţii de finanţare angajaţilor care nu îşi permiteau un apartament în Sankt Petersburg. Proiectul s-a dovedit a fi de succes, iar astăzi 340 de familii trăiesc în complex.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.