Cea mai bună veste pentru uzina Ford de la Craiova. Decizia care va scoate compania de pe linia de plutire

Autor: Bogdan Alecu Postat la 28 februarie 2014 5453 afişări

Ford se concentrează la Craiova tot mai mult pe producţia de motoare, în lipsa unui al doilea model care să poată susţine uzina auto, pe lângă B-Max. Deocamdată. Viitorul ar putea aduce mai multe veşti bune în Oltenia.

Potrivit site-ului german Bild.de, decizia adoptată de americani are la bază costurile de producţie mult mai mici din România. La Craiova producţia unui Ford Fiesta ar fi cu 1.300 de euro mai ieftină decât în uzina din Köln, ceea ce înseamnă aproape 10% din preţul de piaţă al maşinii, într-o perioadă când Ford Europa are pierderi anuale evaluate la sute de milioane de euro. La o producţie anuală de 300.000 de unităţi, mutarea în România ar aduce americanilor un profit direct de aproape 400 milioane de euro. Astfel, mutarea ar avea loc odată cu lansarea următoarei generaţii a Fiesta.

Creşterea de producţie ar avea loc din 2017 în contextul în care americanii iau în calcul mutarea producţiei modelului Fiesta din uzina din Köln, unde se asamblează de mai bine de 35 de ani, în cea de la Craiova, unde momentan se produce doar monovolumul de clasă mică B-Max din vara anului 2012.

„Fabrica din Köln este un partener bun pentru noi şi este o parte integrală din strategia de a fi cât mai competitivi din punctul de vedere al costurilor. Putem fi mai competitivi pornind de la inginerie, producţie, costuri legate de pensii şi costuri structurale şi suntem atenţi la toate detaliile pentru a fi siguri că ne optimizăm costurile. Nu oferim niciun comentariu în acest moment cu privire la mutarea producţiei de Fiesta„, a spus directorul operaţional al Ford Europa.

Iniţial, în 2007, când americanii au semnat contractul de privatizare a Automobile Craiova, Ford avea intenţia să producă atât B-Max, cât şi Fiesta la Craiova, dar scăderea puternică a pieţei europene din anii 2009 şi 2010 a schimbat planurile. Mai mult, ipoteza de a muta producţia în România vine la scurt timp după ce americanii au demarat un amplu plan de reducere a costurilor în Europa ce a vizat închideri de uzine atât în Marea Britanie, cât şi în Olanda. Mai mult, potrivit unor surse din cadrul companiei, germanii de la Köln au dus o cursă puternică împotriva fabricii din România, în condiţiile în care Craiova permite costuri de producţie mult mai mici. În acest context, este posibil ca şi producţia lui B-Max să fi fost „ajustată„ anul trecut în minus prin zile de oprire a producţiei pentru a nu afecta vânzările lui Fiesta, informaţii care însă nu au fost comentate de oficialii companiei Ford.

Mai mult, în România costul cu un salariat din uzină reprezintă numai 10% din costul unuia din Germania. Spre comparaţie, la Craiova un angajat are un salariu mediu de circa 1.800 de lei, adică puţin peste 400 de euro net pe lună, în timp ce în Germania salariul mediu net pe economie este de peste 2.000 de euro. Chiar şi în condiţiile în care Ford ar transfera doar jumătate din producţia de Fiesta în România din 2017, adică 150.000 de maşini anual, cumulat cu circa 70.000 de unităţi producţie din modelul B-Max, ar duce producţia la peste 220.000 de unităţi anual. Această cifră ar transforma uzina din Craiova într-un concurent redutabil pentru Dacia în ceea ce priveşte poziţia de cel mai mare exportator, având în vedere că modelele Ford au un preţ dublu faţă de cele Dacia. Astfel, economia României nu ar mai fi dependentă de un singur constructor auto şi de exporturile aferente acestuia.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/industrie/cea-mai-buna-veste-pentru-uzina-ford-de-la-craiova-decizia-care-va-scoate-compania-de-pe-linia-de-plutire-12161463
12161463
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.