Cât de importantă este ţara de fabricaţie a maşinii pentru clientul român: obsesia pentru germane

Autor: Bogdan Alecu Postat la 14 iulie 2014 1434 afişări

Cât de importantă este ţara de fabricaţie a maşinii pentru clientul român: obsesia pentru germane

Printre mărcile germane care au crescut puternic în ultimul an se numără Porsche, un brand emblematic pentru Germania. Spre exemplu, în prima jumătate a acestui an înmatriculările mărcii pe piaţa locală au urcat cu aproape 20 de procente, spre pragul de 80 de unităţi.

„Ne-am bucurat în 2014 să vedem o confirmare a tendinţelor din 2013 de revenire a pieţei pe segmentele premium şi de lux. Anul acesta în prima jumătate a fost un an foarte bun pentru Porsche, susţinut şi de lansarea noului SUV Macan. Rezultatele din primul semestru ne dau încredere în potenţialul în creştere al pieţei de lux din România“, a spus Adrian Pascu, brand manager Porsche, în cadrul Porsche Inter Auto. Pentru clienţii Porsche, ţara de origine a automobilelor şi locurile unde acestea sunt fabricate contează enorm. Sunt locuri încărcate de istorie, de personalitate, care poartă amprenta familiei Porsche, a tuturor generaţiilor de ingineri şi designeri care au adus pe piaţă, mai mult de jumătate de secol, modele emblematice.

Declaraţia sa este susţinută inclusiv de cei de la uzinele mărcii. Spre exemplu, SUV-ul Cayenne este preasamblat în Slovacia, în uzina Volkswagen, alături de Audi Q7 şi VW Touareg, dar este trimis ulterior la Leipzig pentru finalizare şi testare. Explicaţia constructorului? „Un Porsche este un Porsche tocmai pentru că este produs în Germania, iar eticheta Made in Germany face parte din cultul mărcii, motiv pentru care trebuie finalizată şi testată în Germania.“

Şi clienţii respectă această tradiţie, motiv pentru care unii dintre ei doresc nu numai să cumpere maşina, ci şi să viziteze fabrica unde a fost asamblată, să vadă muzeul sau chiar să efectueze un tur de circuit cu unul dintre exemplarele clasice. „ADN-ul german este foarte evident în cazul mărcii Porsche şi se manifestă în precizie, design curat şi atemporal, funcţionalitate, fiabilitate şi performanţe. O marcă auto germană are evident şi atuuri, dar trezeşte în rândul clienţilor şi un nivel mult mai ridicat de aşteptări, deci este foarte important ca performanţele acesteia să le îndeplinească“, a spus Adrian Pascu.

De partea cealaltă sunt mărcile franţuzeşti, care au pierdut teren în faţa celor japoneze sau germane. Cota mărcilor Peugeot, Renault şi Citroen s-a micşorat de la aproape 15% în 2007 la puţin peste 10% în primul semestru al acestui an. Chiar şi aşa, atât Peugeot cât şi Citroën au lansat o serie de noi modele în ultimul an precum limuzina 508 facelift sau crossoverul de clasă mică 2008, alături de modelele mai accesibile ce pot concura cu Dacia Logan, Peugeot 301 şi Citroën C-Elysee.

„Atuurile mărcilor comercializate de noi sunt legate de design, motorizări competitive şi eficiente, inovaţii tehnologice şi ergonomie a interiorului. Toate acestea au o mare legătură cu moştenirea culturală a Franţei şi istoria ei în materie de modă, design şi inventivitate. În general, atuurile unei mărci auto sunt strâns legate de ţara de origine şi obiectivele de competitivitate, care influenţează construcţia şi dezvoltarea ei“, spune Marius Cocu, director de marketing la Trust Motors, importatorul mărcilor Citroën şi Peugeot pe piaţa locală.

În opinia sa, ţara de origine are o influenţă consistentă asupra mărcii în sine, aceasta fiind concepută în strânsă legătură cu filosofia culturală specifică fiecărei ţări. Punctele forte ale unei mărci şi mai ales cele diferenţiatoare faţă de restul competitorilor sunt avute în vedere încă de la procesul de concepţie a unui model auto, acestea menţinându-se indiferent de locul de asamblare. Comunicarea acestora trebuie să ţină cont de ADN-ul mărcii, de obiectivele de comunicare şi de identificarea acelor atuuri care pot fi folosite drept argumente de achiziţie în contextul pieţei unde are loc comunicarea.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/industrie/cat-de-importanta-este-tara-de-fabricatie-a-masinii-pentru-clientul-roman-obsesia-pentru-germane-12933851
12933851
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.