Barbut, dreptatea si fabricile

Autor: Neferu Postat la 21 aprilie 2011 56 afişări

Ministrul justitiei i-a dat dreptate. Afacerile i-au crescut. Acum pregateste doua noi fabrici, exportul pe doua noi piete si o alta campanie de marketing. Adezivii si mortarele lui Barbut vor sa prinda orice procent de revenire a pietei de constructii.

Desi in prima parte a lunii martie au aparut in presa informatii potrivit carora AdePlast va construi, pe langa fabricile pe care le are la Oradea si la Ploiesti, o noua fabrica de polistiren expandat la Ploiesti, Barbut s-a ferit in acea perioada sa confirme sau sa infirme. "Avem o anumita strategie de comunicare, pentru ca toata lumea vorbeste, iar cei mici (firmele concurente de o anvergura mai mica - n.red.) sunt speriati: vine lupul, vine lupul", spune zambind Barbut. Abia saptamana trecuta AdePlast a anuntat oficial ca incepe constructia pentru ceea ce numeste "cea mai mare si moderna fabrica de polistiren din Europa", in care va investi 4,5 milioane de euro. Capacitatea de productie se va ridica la 700.000 de metri cubi de polistiren pe an.

Desi la Oradea are deja o fabrica de mortare uscate si o unitate de productie de vopseluri, AdePlast incepe in mai o investitie de 1,2-1,3 milioane de euro pentru un sistem de uscare a nisipului si sitare, urmand sa mai investeasca tot anul acesta inca 300.000 de euro intr-un sistem de ambalare. "Practic vor fi niste masini de ambalare a chiturilor de rosturi in saci de plastic, care prelungesc durata de viata a produsului din interior. La sacii de hartie durata de viata este de circa 6 luni, dar la sacii de plastic aceasta se prelungeste pana la 2-3 ani, pentru ca nu exista contact cu aerul si de asemenea sunt mai curati. De asemenea, va exista o fanta de 4-5 centimetri prin care clientii vor vedea culoarea reala a produsului. Noi cumparam cu ochii si cu inima, romanul vrea sa puna mana, sa pipaie, sa vada ce cumpara", isi explica Barbut planurile de investitii.

Plan care include si schimbarea flotei folosite de departamentul de vanzari: omul de afaceri a ales in acest sens modelul Dacia Duster. "Noi suntem o companie romaneasca si dorim sa sustinem tot ce e facut in Romania, astfel incat banii sa ramana in tara", spune Barbut, care adauga ca a cumparat 13 astfel de masini. Legat de modul cum produsele ajung la clientii finali, Barbut spune ca nu poate sa dea un numar exact al distribuitorilor, insa arata ca acestia preiau circa 60% din materialele de constructii comercializate de AdePlast. Si retelele mari de bricolaj ocupa un loc important in lantul de distributie, compania oradeana colaborand cu jucatori precum Praktiker, Obi, Hornbach sau Mr Bricolage. De asemenea, compania livreaza direct si catre firmele mari de constructii. "Sunt si oameni care vin la poarta fabricii, insa constata ca de aici cumpara mai scump, pentru ca noi vrem sa descurajam acest tip de comert."

Barbut spune ca, din punctul de vedere al volumului de vanzari, zonele din jurul fabricilor sunt cele mai rentabile. In primul an de functionare a fabricii din Ploiesti, 2008, AdePlast a economisit 2 milioane de euro pentru ca a scutit o serie de costuri de transport. Barbut nu a renuntat nici la planurile de a construi o fabrica in centrul Moldovei. Inca nu are terenul, dar spune ca cel tarziu in 2013 aceasta fabrica trebuie sa demareze deja productia: "Altfel, avem o problema". Necesarul investitiei din Moldova nu este inca sigur, insa proprietarul firmei oradene spune ca se va situa intre 8 si 12 milioane de euro. "De 8 milioane de euro suntem pregatiti", da asigurari Barbut.

Intrebat daca ar vinde businessul, omul de afaceri afirma ca, daca i s-ar oferi 100 milioane de euro, ar fi dispus sa faca exit-ul, dar nu stie daca s-ar reapuca de o alta afacere. Nici la visul sau de a lista compania la bursa nu a renuntat, dar spune ca asteapta momentul potrivit: "Ideal ar fi sa existe cineva care sa ia 25% din firma, pentru ca am putea sa facem mult mai multe investitii. Oricum, noi deja ne comportam deschis, ca si cand am fi listati la bursa si am vrea sa ne informam actionarii despre cum arata situatia noastra: roza, blonda, bruneta".

Stilul ludic de discutie practicat de omul de afaceri s-a vazut si in campania pe care a derulat-o anul trecut. Pentru acest an si pentru a vinde cat mai bine, AdePlast pregateste o campanie de marketing. Deocamdata, Barbut nu s-a hotarat cat va investi in aceasta, variantele fiind intre 300.000 si 700.000 de euro: "Vrem sa facem si o premiere a meseriasilor, a celor care lucreaza direct cu produsele. Premiile vor fi romanesti: masini Dacia, betoniere, astfel incat ei sa poata sa inceapa chiar si o afacere. Meseriasii sunt de fapt cei care ne-au propulsat pe noi".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
constructii,
Barbut,
constructii,
revenire,
piata
/analize/industrie/barbut-dreptatea-si-fabricile-8177104
8177104
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.