A reuşit să transforme 3.000 de dolari într-o companie cu cifră de afaceri de opt cifre: "Succesul este duşmanul progresului"

Postat la 14 aprilie 2017 2025 afişări

Ştefan Ponea a urmat parcursul antreprenorial perfect: a pornit o companie, a găsit investitori, a trecut cu bine peste criză şi a vândut apoi acţiunile unui grup din străinătate. El a rămas însă la conducerea Industrial Access şi povesteşte cum a reuşit să transforme 3.000 de dolari într-o companie cu cifră de afaceri de opt cifre.

A reuşit să transforme 3.000 de dolari într-o companie cu cifră de afaceri de opt cifre: "Succesul este duşmanul progresului"

La începutul acestui an a fost demarat un proces de fuziune a Industrial Access cu Romlift, firmă ce comercializează şi închiriază utilaje de ridicat şi manipulat pentru construcţii, după ce anul trecut, Balkan Accession Fund, un fond de investiţii administrat de Axxess Capital, şi Ştefan Ponea au vândut gigantului belgian TVH compania Industrial Access. TVH este prezent în România din 2013, prin achiziţia societăţii Romlift, fuziunea celor două companii fiind un pas firesc. „Principalul argument în tranzacţie a fost softul pe care îl deţinem, majoritatea firmelor concurente lucrează cu pix, hârtie şi Excel.” Softul de care vorbeşte Ştefan Ponea a fost dezvoltat în interiorul companiei începând cu anul 2006 şi serveşte ca un CRM - customer relationship management. Prin intermediul acestui soft, Industrial Access poate garanta un timp de răspuns de 10 minute atunci când vine vorba de o sesizare de service şi un timp de intervenţie de maximum 24 de ore în cazul unei defecţiuni la un utilaj. „Dincolo de declaraţiile sportive din contract, pe care toţi le declară, noi arătăm şi ce facem, măsurat. Oamenii noştri sunt aliniaţi, pentru că am trecut aceşti indicatori de performanţă în contractele de muncă.”

Grupul TVH, cu afaceri în peste 30 de ţări, are două domenii principale de activitate: vânzarea şi distribuţia pieselor de schimb pentru utilaje, echipament industrial şi tractoare şi maşinării agricole, precum şi închirierea de stivuitoare şi echipamente pentru acces şi lucru la înălţime.

Inovaţia este un alt punct important pe agenda companiei, ca dovadă stând Smartrent Store, divizia business-to-consumer a companiei Industrial Access, prima reţea naţională pentru închirieri de echipamente, scule şi unelte profesionale, pentru casă şi grădină, pentru persoane fizice şi mici meseriaşi. Aceasta este formată, în prezent, din zece magazine, distribuite în oraşe aflate pe întregul teritoriu al României: Braşov, Cluj-Napoca (două magazine), Sibiu, Constanţa, Târgu-Mureş, Suceava, Bacău, Iaşi şi Timişoara.

Conform unui studiu realizat de companie printre clienţii celor 10 magazine care fac parte din reţeaua Smartrent Store în primul an de la lansare, rezultă că majoritatea consumatorilor au în vedere, cu prioritate, flexibilitatea şi disponibilitatea în alegerea unui furnizor de servicii de închiriere utilaje, unelte şi scule. Mai mult de 80% dintre aceştia au arătat că, în ultimele 12 luni, au apelat la închirierea de utilaje de 1 până la 5 ori, iar aproximativ 15% au folosit un astfel de serviciu pentru prima dată în ultimul an.

Divizia business-to-consumer a companiei Industrial Access a fost creată în jurul unui concept 100% digitalizat. În viitorul apropiat, cinci noi magazine store in store vor fi deschise în cadrul reţelei Smartrent Store.

În noua formulă, după tranzacţia cu TVH, Industrial Access are aproximativ 100 de angajaţi. Compania se va extinde la 9 puncte de lucru în România, de la 7, deţinute anterior, prin adăugarea oraşelor Odorheiu Secuiesc şi Ploieşti pe harta birourilor sale naţionale. În celelalte ţări în care este prezentă, numărul punctelor de lucru rămâne neschimbat: două în Bulgaria, respectiv unul în Republica Moldova, potrivit ZF. Printre proiectele de pe plan local în care compania a fost implicată cu utilajele sale de-a lungul timpului se numără Şantierul Naval Tulcea, rafinăria Petrobrazi sau un parc eolian la Chirnogeni (judeţul Constanţa).

„Am păstrat o flotă nouă, ceilalţi concurenţi au tras de flotă şi au învechit-o; noi nu am scos bani din companie, aşa cum au făcut alţii, ci am băgat în permanenţă bani în companie, am venit cu capital nou şi am investit în oameni. Oamenii de aici sunt disponibili la schimbare, ei au tot timpul în minte întrebarea: «Ce pot să fac, ca să fac mai bine?» Succesul e duşmanul progresului, ideea asta ne-a împins de fiecare dată”, încheie Ştefan Ponea.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.